×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پایان ساماندهی و ایمن سازی کمربندی جنوبی شیراز تابستان سال آینده

شهردار منطقه ۵ شیراز مطرح کرد: اجرای ۱۶۰ پروژه کوچک و بزرگ عمرانی در منطقه ۵ شهرداری شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه ، پروژه ایمن سازی کمربندی جنوبی در منطقه ۵ شهرداری شیراز، تابستان سال آینده به اتمام میرسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، در حاشیه بازدید اعضاء کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، از پروژه های منطقه ۵ شهرداری شیراز با اعلام این مطلب که پروژه های این منطقه، بیشتر حول محور حوزه ورزشی و تفریحی است، گفت: در این رابطه، ما سه پروژه ورزشی در حال اجرا را در این منطقه داریم از جمله ساخت سالن غیر توپی، در  کنار سالن پهلوانان  نصیری، سالن تیراندازی پارک مادر و ساخت مجموعه دیگری در کنار پیست موتور سواری پارک مادر که این پروژه ها در دست اجرا هستند.

محمد امین، در ادامه از اجرای چندین پروژه محرومیت زدایی در این منطقه، خبر داد و با اشاره به ظرفیت این منطقه، در اجرای پروژه های حوزه پارک و فضای سبز، اضافه کرد: امروز، حجم بالایی از پروژه های عمرانی با اعتباری بیش از ۵۵۰میلیارد تومان، در این منطقه، در حال انجام است که اجرای این پروژه ها، نیازمند حجم بالایی از اعتبارات مالی است که با توجه به مشکلات مالی این روزهای کشور، سعی کردیم با استفاده از ظرفیتهای مالی مختلف، به نوعی عمل کنیم که هیچ پروژه ای، متوقف نشود و با تزریق اعتبارات مالی پروژه ها در مهر ماه، نیز امیدواریم شاهد پیشرفتهای خوبی در زمینه توسعه عمرانی پروژه ها باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، با اشاره به اجرای پروژه های تقاطع قاسم به رحمت و نواب و افتتاح آنها تا سال۱۴۰۳، در پاسخ به خبرنگار شهر مردم، در زمینه ایمن سازی کمربندی جنوبی هم گفت: یکی دیگر از مهمترین پروژه های ما که در امنیت شهروندان اطراف کمربندی، اثر گذار است، ساماندهی و ایمن سازی اطراف کمربندی جنوبی است که این پروژه نیز هم اکنون در حال اجراست و امیدواریم تابستان سال آینده، شاهد افتتاح این پروژه و ایمن سازی کمربندی، در منطقه ۵ باشیم.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به اینکه به منطقه پنج شهرداری شیراز، از لحاظ عمرانی باید توجه بیشتری شود، گفت: هم اکنون نیز پروژه های متعدد و خوبی در سطح منطقه، در حال اجرا است که برخی از آنان، با برنامه ریزی و تلاش های انجام شده، تا پایان سال و برخی دیگر نیز تا تابستان سال آینده، به بهره برداری می رسد، اما نیاز است تا پروژه های بیشتری در این منطقه تعریف شود.

رضا محمدیان، افزود: پروژه های توسعه فضای سبز، احداث سالن کتابخانه، پروژه احداث سالن های توپی و غیر توپی و احداث زمین های روباز ورزشی و همچنین پروژه های متعدد فرهنگی، در حال اجرا است که با اتمام آنان، چهره منطقه دگرگون می گردد. ناظر شورای شهر در شهرداری منطقه پنج نیز با اشاره به افزایش صد در صدی اعتبارات عمرانی، نسبت به سال گذشته، گفت: سال گذشته، بودجه شهرداری منطقه پنج، ۲۸۰ میلیارد تومان بوده است که با پیگیر های مستمر در شورای اسلامی شهر شیراز و گزارشی که  شهردار منطقه، ارایه نمودند، مبلغ بودجه، به ۵۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که رقم خوبی برای اجرای پروژه‌ها، به شمار می‌آید.

افسانه خواست خدایی، با اشاره به اجرای چند پروژه مهم در این منطقه، از جمله تقاطع نواب، تصریح کرد: پروژه تقاطع نواب صفوی، به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی شهر شیراز از لحاظ متراژ، در سطح منطقه ۵ در حال اجرا است که با تکمیل آن، اراضی و املاک این منطقه، دارای ارزش افزوده مضاعفی، خواهد شد.

عضو هیات رییسه شورای شهر شیراز، با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی عملیات اجرایی ایستگاه آتش نشانی بنی هاشمی، گفت: شهرداری منطقه پنج، قطب ورزشی شهر شیراز است و در این منطقه، بیشترین سالن های ورزشی توپی و غیرتوپی، در حال اجرا و راه‌اندازی است و بیشترین فضاهای  تفریحی نیز در این منطقه، در حال اجراست.

شهردار منطقه ۵ کلانشهر شیراز نیز در جمع خبرنگاران، گفت: سال گذشته بودجه پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۵ شیراز، معادل ۲۶٠ملیارد تومان بود که در سال جاری با رشد بیش از صد در صدی به ۵۳۴ میلیارد تومان، افزایش یافته است.

رضا مسعودی، از کلنگ زنی چند پروژه در آینده نزدیک، خبر داد و افزود: در حال حاضر، ۱۶۰ پروژه در قالب های عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز داریم که بخشی از آنها  به اتمام رسیده و شماری، در مراحل سازندگی هستند.

وی، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال، پارک شهدا، ایستگاه آتش نشانی بنی هاشمی، فاز اول تقاطع نواب، پارک تفریحات سالم، سالن تیراندازی، پروژه های لوله گذاری، بلوار ذاکر عباسعلی و بسیاری دیگر از پروژه ها، به بهره برداری برسند. مسعودی، گفت: امسال، بیش از ۳۱۵هزار مترمربع، روکش اسفالت در سطح منطقه، اجرا می شود که با عملیات بهسازی، جدول سازی و زیرسازی، جمع کلی آن، به بیش از ۸۰۰هزار متر مربع می رسد.

شهردار منطقه ۵ شیراز، در خصوص پارک مادر و عدم استقبال و حضور شهروندان در این محل، با اشاره به ساخت یک کلانتری در این محل و البته فعال نشدن آن، توسط نیروی انتظامی، برای برقراری امنیت محل، اظهار داشت: رویکرد پارک مادر، بر مبنای دهکده ورزشی متنوع، تعریف شده که مجهز به پیست موتورسواری، زمین اسب دوانی، سالن ۲هزار نفره و سایر امکانات ورزشی است که در جنوب کشور، بی همتاست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true