×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
مقتدایی: سفر رئیس جمهور به عراق تجلی ارتباط وسیع با همسایگان است

مقتدایی: سفر رئیس جمهور به عراق تجلی ارتباط وسیع با همسایگان است ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به عراق در راستای تامین منافع امت اسلام قلمداد می‌شود، گفت: سفر رئیس جمهور به عراق تجلی رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط وسیع و همه جانبه با همسایگان بود.

به گزارش فارس آگاه، عباس مقتدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق گفت: ما به دنبال تسهیل‌ روابط میان ایران و کشورهای همسایه و دوست هستیم که با سرعت بیش از پیش گسترش پیدا کند.

وی اضافه کرد: آنچه در سفر رئیس جمهور به عراق رخ داد تجلی رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط وسیع و همه جانبه با همسایگان بود؛ دیپلماسی همسایگی سال‌هاست در دستور کار دولت ایران قرار دارد و دولت جدید نیز با تداوم‌بخشیدن آن می‌تواند به جلب و تسهیل حداکثری منافع ملت ایران کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: ما با عراق در زمینه‌های مختلف فرهنگی، دفاعی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی، سیاسی و رسانه‌ای مراودات داریم که می‌تواند منافع هر دو کشور را تامین کند. واردات و صادرات و تسهیل‌گری برای دو کشور و همکاری‌های مختلف در زمینه‌های گردشگری، پولی، مالی و تجاری همگی در کانون توجه و مورد علاقه مسئولان دو کشور است.

مقتدایی ادامه داد: البته تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم اما نمونه همکاری و حسن همسایگی ایران و عراق برای منطقه مثال‌زدنی است. جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر وحدت حداکثری همسایگان، تولید امنیت توسط کشورهای منطقه و ایجاد ساختارهایی در کشورها و یا قدرت‌های بزرگ درون منطقه برای رسیدن به صلح و امنیت در منطقه را مورد توجه قرار داده است.

وی بیان کرد: با همکاری‌های گسترده منطقه‌ای می‌توان منافع کشورهای منطقه را محقق کرد لذا ما مراوده بین کشورهای مختلف با ایران، ایجاد کریدورهای حمل و نقل و تاسیس زیرساخت‌ها را در اولویت قرار دادیم که می‌تواند کشورهای منطقه را به یکدیگر متصل کرده و باعث امنیت بیشتر و وابستگی کشورهای منطقه به یکدیگر برای تامین نیازهایشان می‌شود لذا سفر رئیس جمهور به عراق در راستای تامین منافع امت اسلام قلمداد می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true