×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رژه قدرت در مقابل متخلفان تخریب باغ های قصردشت 

رژه قدرت در مقابل متخلفان تخریب باغ های قصردشت ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، کمیته صیانت از باغات شیراز در حالی برگزار شد که یکی از مهمترین بخش‌های های آن بررسی مشکلات مدرسه ای بود که مدت‌هاست به یکی از مشکلات در این باغ‌ها تبدیل شده و بعد  پلمپ آن با نظر برخی از مسؤلین شهر و استان پلمپ آن باز شد.

رییس کمیته صیانت از باغات کلان شهر شیراز در این رابطه گفت: ما با هویت این مدرسه مشکلی نداریم اما در خصوص فعالیت این مدرسه چند مشکل مطرح بود. اول اینکه کلا این مدرسه یکی از بخش‌ها در پهنه گروه یک باغات قصردشت است که این خط،قرمز ماست.

کمالی ادامه داد: یک مشکل دیگر ترافیک حاصل از فعالیت این مدرسه است که البته وجود برخی کاربری های دیگر مانند یک باغ رستوران کمی بالاتر هم همین مشکل را ایجاد می‌کند .

وی افزود: مشکل دیگر عدم ایمنی این مدرسه است و از سوی دیگر مالک این باغ هم حکم تخلیه مدرسه را گرفته و به مسؤلین این باغ سه ماه مهلت داده شده تا به محل جدید بروند که امیدواریم این تمدید نشود. با توحه به اینکه مسؤلین این مدرسه گفتند محل مناسبی پیدا نکردند از شهرداری تقاضا داریم کمیته ای برای پیدا کردن محلی برای انتقال این مدرسه تشکیل دهند تا مشکل این مدرسه به زودی حل شود.

کمالی گفت : برای حفاظت و صیانت از باغات شیراز به دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت  نیستیم، هدف حفظ حقوق عامه است و در این خصوص با کسی تعارف نداریم.

ابراهیم کمالی از عزم جدی شهردار واعضای شورا برای حفاظت از باغات شیراز سخن گفت و افزود:  معتقدیم باید با متخلفان در این حوزه برخورد شدید وجدی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: برخورد با تخلف و متخلفان باید به گونه ای باشد، که جلو رژه قدرت آنها را گرفته وآنها را مجبور به تمکین از قانون نماید.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تبعیض در نوع برخورد با متخلفان را زمینه ساز شکل گیری فضای  عدم اعتماد در بین شهروندان دانست و تصریح کرد: برخورد با متخلفان دانه درشت باید شدید وبدون اغماض باشد.

وی با گلایه از برخی مدیران شهرداری در برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز در پهنه باغات، گفت: قوانین دست وپاگیر و وجود راه های دور زدن قانون باعث شده تا باغات شیراز در معرض خطر وآسیب جدی از ناحیه سودجویان قرار گیرد. اگرچه همکاری دستگاه قضا ودادستانی کمک بسیاری به حفظ باغات نموده است.

کمالی،رتدوین و انتشار کتاب در حوزه باغات، حمایت مالی از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه باغ های تاریخی،  اهتمام به تبدیل چند باغ به موزه باغ تاریخی، مستند نگاری پهنه های باغی، جلب مشارکت مردمی در مدیریت منابع آب و زیست محیطی، حمایت از تولید محتوا در حوزه باغات به ویژه در رسانه ها با هدف ایجاد حساسیت در افکار عمومی نسبت به حفظ باغات وپهنه های سبز شهری و تشکیل زنجیره ارزش گیاه ونهال در باغات قصردشت شیراز را از اهم موارد مورد بررسی قرار گرفته در این کمیته اعلام کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true