×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
استقبال ۹۰ هزار دانش آموز شیرازی از سرویس‌های  مدارس

استقبال ۹۰ هزار دانش آموز شیرازی از سرویس‌های  مدارس، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه ، امسال حدود ۹۰ هزار دانش آموز شیرازی برای استفاده از سرویس مدرسه ثبت نام کردند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و ناظر شورای شهر شیراز در سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان مطلب فوق با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از هفته گذشته و لزوم ساماندهی سرویس‌های مدارس و تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه گفت: امسال نیز شهرداری شیراز  سهم پررنگی در بازگشایی مدارس داشت. از تلاش‌های شایسته معاونت حمل و نقل و ترافیک که در مدت اخیر با خط کشی، ایجاد سرعت گیر و شناسایی نقاط پرترافیک سعی در مناسب سازی محل تردد دانش آموزان و سرویس آنان داشت و همچنین همت والای شهرداری در آسفالت نمودن مدارس کم برخوردار که موجب رضایت همشهریان شد، تقدیر می کنیم.

مصطفی کیانی‌رحیمی تصریح کرد: اما یکی از مهمترین تفاوت‌های آغاز سال تحصیلی جدید با سال‌های گذشته واگذاری مجدد این وظیفه بعد از قریب به ۱۵سال به شهرداری ها است و شهرداری شیراز هم به نوبه خود سعی کرد این وظیفه قانونی را به خوبی سرانجام برساند. وی با تقدیر از آموزش و پرورش که تا کنون این مسئولیت را عهده دار بود و پیشگامی فارس در ساماندهی سرویس مدرسه در این مدت و نیز تلاش‌های معاونت حمل و نقل شهرداری در سال جدید تحصیلی اظهار داشت: امسال ما اولین شهر در کشور بودیم که نرخ سرویس مدرسه را در شورای شهر تصویب کردیم و رانندگان و والدین از بلاتکلیفی سرویس خارج شدند. همچنین با تبلیغات مناسب و ارزشمند ثبت نام رانندگان آغاز شد و همزمان شناسایی شرکت‌های حمل و نقل و سپس راه اندازی سامانه بسیار  خوب و کامل سفیر مهر شیراز به نشانی  safirmher. Shiraz.ir  برای ثبت نام دانش آموزان در اختيار والدین قرار گرفت و در نهایت شناسایی عوامل اجرایی نمایندگان شرکت ها در مدارس که برای اولین بار با تایید صلاحیت آنها همراه شد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: یکی از اتفاقات بسیار ارزشمند که توسط شهرداری انجام شده و جا دارد از شهردار  و معاون مالی و اقتصادی ایشان تقدیر نمایم پرداخت وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به والدین با باز پرداخت ۹ماهه به ازای هر دانش آموز بود.

کیانی رحیمی تصریح کرد: امسال قریب به ۹۰هزار دانش آموز شیرازی برای استفاده از سرویس مدرسه و بهرمندی از قریب به ۹هزار راننده دارای صلاحیت ومهارت دیده ثبت نام کردند و البته  قریب به ۶۰درصد آنها را خواهران تشکیل می‌دهند که با توجه به حساسیت والدین در استفاده از راننده خانم برای دانش آموزان دختر این اتفاق به همت عزیزان حمل و نقل سرویس به وقوع پیوسته و ان شاءالله کمترین نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: در سال‌هاي اخیر استفاده از خودروهای جمعی همچون مینی بوس و ون تقریبا فراموش شده بود که امسال برای حمایت از اقتصاد استفاده از این خودروهای جمعی در ناوگان فعال تر شده است و مینی بوس و ون هم در خدمت دانش آموزان عزیز قرار گرفته است.

ناظر شورای شهر شیراز در سازمان حمل و نقل مسافر چند درخواست هم از  شهرداری شیراز داشت وگفت: همانگونه که در مصوبه شورای شهر هم داریم هزینه بالاسری که از والدین دریافت می‌شود و سهمی از این هزینه بالاسری به شرکت ها، سهمی به مدیران اجرایی و سهمی هم به شهرداری تعلق دارد که از شهردار درخواست دارم: اول ضمن بررسی مبلغ درآمد حاصله، این مبلغ را یا قسمتی از این درآمد را جهت رفاه حال رانندگان و تامین مواد مصرفی خودرو آنان از جمله لاستیک، روغن، فیلتر، لنت هزینه شود.

وی ادامه داد: همچنین  یکی از رسالت هایی که شورای ششم و شهردار  اهتمام ویژه به آن دارند، حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه است و قطعا والدینی هستند که از پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموز خود عاجز باشند و  شهردار تدبیری بیندیشد که قسمتی از درآمد حاصله صرف پرداخت هزینه سرویس مدارس دانش آموزان نیازمند گردد که جزئیات آن را می‌توان در صورت توافق شهرداری بررسی نمود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true