×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
داروهای نسل جدید دیابت به حمایت‌های بیمه‌ای نیاز دارد

داروهای نسل جدید دیابت به حمایت‌های بیمه‌ای نیاز دارد ، رئیس هیات‌ مدیره انجمن دیابت گابریک گفت: مشکلات مربوط به قرار گرفتن داروها تحت پوشش بیمه به‌ویژه بیمه داروهای نسل جدید مانند دیابت باید با همت مسئولان برطرف شود و شاهد ارتقای سلامت افراد جامعه باشیم.

به گزارش فارس آگاه از انجمن دیابت گابریک، علیرضا استقامتی روز سه‌شنبه افزود: صنعت دارو در دنیا یک صنعت هزینه‌بر است زیرا از مسیر تحقیق و توسعه می‌گذرد و سال‌ها طول می‌کشد که به ثمر برسد و نیازمند بودجه کلان است.

وی با بیان اینکه صنعت داروسازی به حمایت‌های بیمه‌ای نیاز دارد، اظهارداشت: اغلب افراد به دلیل هزینه برخی داروها شاید امکان خرید آن را نداشته باشند؛ از اینرو ضروری است که از مسیر قانونی و پوشش‌های بیمه‌ای این مشکل برطرف شود. ‌

استقامتی با بیان اینکه گردهمایی‌های تخصصی بستر هم‌افزایی علمی و افزایش عدالت در دسترسی به درمان‌های نوین هستند، گفت: برگزاری همایش‌های داخلی و خارجی می‌تواند برای ارتقای دانش پزشکان بسیار مفید باشد و پزشکان با حضور در این همایش‌ها تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد و می‌توانند دانش خود را به‌روز کنند یا در اختیار دیگر همکاران قرار دهند و از روش‌های جدید درمانی که در مرحله مطالعاتی هستند با خبر شده و در مورد چالش‌های رشته‌های مختلف پزشکی تبادل نظر کنند.

رئیس هیات‌ مدیره انجمن دیابت گابریک تصریح کرد: ضروریست از پزشکان متخصص بالینی در همایش‌ها به دلیل ارتباط‌ با بیماران و آشنایی آنها با چالش‌های دارویی دعوت شود.

به گزارش ایرنا، گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد بیش از هفت میلیون نفر جمعیت بالای ۲۵ سال دیابت دارند و سهم زنان ۱۴.۷۱ درصد و سهم مردان ۱۳.۴۴ درصد است.

تعداد مبتلایان به دیابت نوع یک و نوع ۲ در جهان درحالی در حال افزایش است که متاسفانه بیش از ۷۵ درصد بیماران در کشورهای با درآمد کم و متوسط زندگی می‌کنند و نیمی از مبتلایان به دیابت یعنی بیش از ۲۳۰ میلیون نفر هم از بیماری خود بی‌خبر هستند.

دیابت نوع ۲ معمولا بیماری میانسالان و سالمندان است؛ اما طی سال‌های اخیر به علت افزایش میزان چاقی، عدم تحرک بدنی و رژیم غذایی نامناسب در گروه سنی نوجوانان و جوانان نیز به طور فزاینده‌ای دیده می‌شود و این درحالیست که آموزش، خودمراقبتی و پیروی از شیوه زندگی سالم و استفاده از دارو در کنترل بیماری بسیار موثر است.

هزینه کلی دیابت نوع ۲ در ایران ۳.۷۸ میلیارد دلار برآورد شده بود که هزینه‌های مستقیم پزشکی و هزینه‌های غیر پزشکی معادل ۲.۰۴ میلیارد دلار و هزینه‌های غیرمستقیم ۱.۷۳ میلیارد دلار برآورد شده بود. به طور کلی حدود ۸.۶۹ درصد کل هزینه‌های سلامت در ایران برای کنترل بیماران دیابتی نوع ۲ مصرف می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true