×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
عبور خودروهای سنگین امنیت تردد در شمال غرب را مختل کرده است

عبور خودروهای سنگین امنیت تردد در شمال غرب را مختل کرده است، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، رئیس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی این شورا با تقدیر از دولت در خصوص ایجاد آزادراه شیراز- اصفهان بر ضرورت تسریع در تکمیل فاز نهایی این آزادراه و تسریع در اجرای قطعه هشت تاکید کرد و گفت:

تکمیل این بخش با توجه به استقبال صورت گرفته بیش از پیش احساس می‌شود به ویژه در مسیر ورودی شهر شیراز در منطقه گویم که همچنان وضعیت نابسامانی دارد و تردد در آن پرخطر ارزیابی می‌گردد. از طرفی امکانات رفاهی در این آزادراه نیز همچنان در دسترس مسافران و خودروهای عبوری نیست و سرمایه‌گذار باید نسبت به تسریع در ایجاد امکانات رفاهی در آن متناسب با شأن مسافران محترم تلاش نماید.

رضا محمدیان افزود: با توجه به ثبت متعدد شکایات مردمی در سامانه ۱۳۷ و همچنین مشاهدات میدانی کارشناسان و بازرسان شورای اسلامی شهر شیراز و گلایه اعضای یاوران شورای شهر، موضوع تردد کامیون از این محور و ورود کامیون به شهر شیراز از طریق خروجی آزادراه به محور غرب شیراز حدفاصل بزرگراه آیت‌الله علوی تا بزرگراه دکتر حسابی و حد فاصل شهرک گلستان تا تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد است.

وی اضافه کرد: از آنجا که قانون تردد هرگونه کامیون و کامیونت را در معابر شهری ممنوع نموده، اما به هنگام افتتاح آزادراه و در راستای رفاه کامیون داران  به استناد مصوبه شورای ترافیک استان فارس به درخواست پلیس راهور استان فارس، با موافقت استاندار محترم به مدت دو ماه یعنی تا پایان تیرماه ۱۴۰۳، به صورت آزمایشی برای تردد کامیون در این محور شهری مجوز موقتی صادر گردید.

محمدیان اظهار داشت: مهلت این مجوز مدت بیش از ۷۵ روز است که پایان یافته اما همچنان شاهد تردد سیل کامیون و کامیونت‌ها در این مسیر هستیم. در این مدت نه تنها فاز نهایی آزاد راه شیراز ـ اصفهان تکمیل نگردید و بلکه پس از پایان مهلت مجوز موقت تردد کامیون، همچنان کامیون‌ها آزادانه در این محور شهری تردد می‌کنند.

وی اظهار داشت: از آنجا که شیراز تنها کلانشهر سبز کشور محسوب می‌گردد و امسال نیز به عنوان پایتخت محیط زیست کشور معرفی گردیده، تردد کامیون آن‌هم در محورهای مهم غرب شهر به افزایش آلودگی هوا در مسیر بادخیز شهری منجر گردیده است و آلودگی ناشی از سوخت خودروهای سنگین در محور غرب شیراز، تهدید جدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌رود.

محمدیان گفت: از دیگر سو همزمان با مهرماه، فصل بازگشایی مدارس و تردد خودروهای سرویس مدارس دانش‌آموزان ساکن غرب شیراز و شهرک‌های همجوار همچون صدرا، گلستان، بهشتی، بزین، گویم، قلات، قصر قمشه و غیره، این نگرانی را در شهروندان و مدیریت شهری ایجاد کرده که تردد کامیون در این محور منجر به بروز حوادث خطرناک و خدای نکرده سوانح تلخ رانندگی شود که دیگر پشیمانی جای نداشته و جبران آن امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به ترافیک روزهای تعطیل در این ورودی گفت: شورای اسلامی شهر شیراز بر این نکته واقف است که صنعت حمل و نقل از زیرساخت‌های مهم توسعه و رونق اقتصادی است اما یک لحظه تصور کنید خدای نکرده کامیونی حامل مواد قابل اشتعال بر اثر بی احتیاطی به آتش کشیده شود، چه کسی پاسخگوی تلفات انسانی ناشی از این حادثه سهمگین خواهد بود.

وی تصریح کرد: به عنوان عضوی از شورای اسلامی شهر شیراز از همین تریبون اعلام می‌دارم ادامه تردد کامیون در این محور شهری که از آزادراه وارد شهر شیراز می‌شوند، ریسک بروز حوادث رانندگی را به شدت افزایش می دهد.

وی در ادامه با اشاره به آلودگی هوا ناشی از تردد کامیون با سوخت گازوییل در کلانشهر شیراز افزوده: ترافیک شهری را در محور غرب به ویژه در تعطیلات آخر هفته تحت تأثیر قرار داده شده است، لذا تعلل کنندگان در اصلاح وضع موجود در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مقصر خواهند بود.

عضوشورای شهر شیراز گفت: از نمایندگان وزرات راه و شهرسازی در استان و همچنین پلیس راهور و شهردار کلانشهر شیراز می‌خواهم تا کام شهروندان را از افتتاح این پروژه ملی آزادراه شیراز ـ اصفهان تلخ نکرده و برابر مقررات جاری کشور، با توجه به اینکه مهلت دو ماهه مصوبه شورای ترافیک استان فارس که بیش از ۷۵ روز است به پایان رسیده، مانع از ورود هرگونه کامیون و خودروی سنگین در محور غرب به ویژه در محور بزرگراه آیت‌ا… علوی و بزرگراه دکتر حسابی حد فاصل شهرک گلستان تا تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد در ساعات عادی شوند.

محمدیان گفت: تعلل در این خصوص بازی با جان شهروندان است و دستگاه‌های بازرسی و قضایی نیز جا دارد در راستای جلوگیری از ترک فعل مدیران مربوطه، نسبت به جلوگیری از تردد کامیون در این محور توجه ویژه داشته باشند

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true