×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز کنگره ملی امیران، سرداران و ۱۵۰۰۰ شهید فارس از ۴ آبان

آغاز کنگره ملی امیران، سرداران و ۱۵۰۰۰ شهید فارس از ۴ آبان،به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: دومین کنگره ملی شهدای استان فارس از ۴ تا ۱۰ آبان ماه جاری در شیراز سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت با استفاده از ظرفیت‌های هنری برگزار می‌شود.

سردار یدا… بوعلی دیروز در نشست خبری کنگره ۱۵ هزار شهید فارس اظهار داشت: رسانه ها نقش ویژه ای در تبیین و انتشار اقدامات صورت گرفته در دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس دارند و زبان گویای جامعه هستند.

وی خاطر نشان کرد: شورای سیاست گذاری این کنگره به ریاست نماینده ولی فقیه در استان فارس تشکیل شد و از ظرفیت های استان فارس در راستای برگزاری کنگره سرداران شهید استفاده شد البته تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص کنگره های سرداران شهید سراسر کشور جمع آوری شده و در کتاب «راهی برای رفتن» تالیف شد.

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: ۲۴ کمیته برای کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس تشکیل شده است، دفاع مقدس ما وجه تمایزی با سایر جنگ‌ها دارد و آن بحث معنویت است که از انس شهدای ما با قرآن نشات می‌گیرد. از این رو در کنگره نیز ختم قرآن و برنامه‌های قرآنی به نیت ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار شد. همچنین بیش از ۱۵ هزار محفل قرآنی نیز در فارس طی این مدت برگزار شده است.

سردار بوعلی در خصوص ظرفیت های هنری فارس در راستای کنگره سرداران شهید عنوان کرد: تولید آثار فاخر هنری در راستای کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس از دیگر اقداماتی است که به عنوان زیربرنامه های این کنگره به کار گرفته شده از این رو فراخوان ملی برای شناسایی هنرمندان منجر به  برای شناسایی ۱۵۸ هنرمند در سطح کشور شده و این اقدام باعث تولید برنامه «راوی شو» شده است، همچنین ساخت سریال «روز خون»، هفت فیلم کوتاه، فیلم مستند، ۲ فیلم بلند داستانی، تولید هفت مستند شهید، ۱۰ مستند سرداران فارس، ۳۱۳ دقیقه موشن گرافی، اجرای برنامه ملی شب های پرستاره، تولید ۱۵ قطعه ارکسترسمفونیک شهادت، تولید سه قطعه موسیقی، اجرای پنج نمایش خیابانی، برگزاری سرود ملی، ۲۷ نمایش میدانی، طراحی ۲۰ پوستر با بهره گیری از هوش مصنوعی، ترسیم ۲۳ تابلو انتزاعی از جمله برنامه های هنری در این کنگره است.

وی با اشاره به تالیف ۲۵۰ کتاب در طول برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت هایی که در استان فارس در خصوص حوزه دفاع، ایثار و شهادت وجود داشته و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ موضوع در فارس شناسایی شده که تاکنون به بیش از ۳۰۰ موضوع پرداخته شده است.

سردار بوعلی با تاکید بر تولید ۲۳ کتاب صوتی افزود: ۱۸ پویش در سطح ملی و استانی با موضوع کتابخوانی برگزار شده است و ۴۹۶ هزار سند در خصوص شهدا، ایثارگران، رزمندگان و… احصا شده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس متذکر شد: بیش از پنج هزار سرگذشت پژوهی در خصوص شهدا در سطح استان فارس صورت گرفته است و آلبوم شهدا در استان فارس به‌روزرسانی و جدید شده است.

دبیر کل  کنگره شهدای فارس افزود: مسابقات ویژه خواهران، همسران و هزار و ۶۰۰ محتوا، تهیه آلبوم عکس‌های شهدا و به خانواده های شهدا قاب هوشمند عکس شهدا که تمامی عکس‌ها به روز و تبدیل به عکس دیجتیال گردید، اهدا شده است.

سردار بوعلی گفت: راه اندازی تلویزیون اینترنتی برای پخش در کنگره،  نصب تابلو کوچه ۷۰ شهید ادیان توحیدی، نصب ۷۵ المان دفاع مقدس، ده‌ها هزار متر بنر تبلیغاتی دیواره نگاره، نصب تابلو محله‌ای شهدا، نصب پرچم کنگره با عنوان بیرق افتخار،  تمثال ۴۰ شهیدشاخص، از جمله برنامه‌های کنگره است.

سردار جمالی جانشین سپاه فجر فارس نیز در ادامه این نشست گفت: استفاده از ظرفیت هنر برای اجرای کنگره، تولید سریال موسیقی سرود مونشن‌گرافی و همه ظرفیت هنر و هنرمندان درخدمت کنگره ملی ۱۵  هزار شهید استان فارس قرار گرفته است.

سرهنگ جمالی بیان داشت: اجرای ارکسترسمفونیک شهدا از ۷ تا ۹ در تالار حافظ، را خواهیم داشت و هم اکنون نیز نمایشگاه دستاوردهای صنایع نظامی ارتش و هوا فضا در نمایشگاه بین المللی فارس نیز برپا شده است که از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب پذیرای علاقه مندان به بازدید از نمایشگاه است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true