×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش امید به زندگی تا ۹۰ درصد در بیماران سرطانی

افزایش امید به زندگی تا ۹۰ درصد در بیماران سرطانی، فوق تخصص جراحی سرطان مرکز سرطان کشور گفت:­ درمان‌ها به حدی متحول شده است که بیماران به زندگی عادی خود برمی گردند؛ بقای بیماران از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد و ۹۰ درصد رسیده است.

 

به گزارش فارس آگاه، ایرج حریرچی افزود:­­ سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور است که سبک زندگی نقش مهمی در بروز آن دارد، چاقی بیش از ۶۸ درصد مردم کشور، استعمال دخانیات و آلودگی هوا از عوامل مهم در بروز سرطان در کشور است.
وی گفت: مرکز سرطان کشور یا همان انستیتو کنسر از سال ۱۳۳۵ تاسیس­ و از سوی وزارت بهداشت قطب درمان سرطان کشور معرفی شده است.
دکتر ایرج حریرچی افزود: در این مرکز علاوه بر جراحی، روش‌های شیمی درمانی و رادیوتراپی و پرتو درمانی نیز برای بیماران مبتلا به سرطان صورت می‌گیرد بر اساس مراجعات سالانه به این بیمارستان می‌توان گفت ۷۵ درصد بیماران مرکز سرطان، از سایر استان‌های کشور و ۲۵ درصد از استان‌های تهران و البرز هستند.
حریرچی با بیان اینکه متاسفانه بیماران ما نوبت‌های دو ماهه دارند، ادامه داد: برای بیمار سرطانی زمان ارزشمند است و حتی یک ساعت زودتر شروع کردن روند درمان بر شرایط روحی بیماران اثر مستقیم دارد. مرکز فعلی درمان سرطان بسیار قدیمی است و از نظر زلزله و ایمنی بسیار نا ایمن است و بخش‌های این مرکز ۴ تخته یا ۶ تخته است و فقط ۱۱ تخت مراقبت‌های ویژه دارد و به همین علت باید سریعا مرکز جدیدی که با کمک یک خیر در مجاور این مرکز تاسیس شده راه اندازی شود.
دکتر ایرج حریرچی گفت: مرکز فعلی درمان سرطان ۱۵۰ تخته است در حالیکه مرکز جدید ۶۱۰ تخته است و ظرفیت پذیرش بیماران ما را ۴ برابر افزایش می‌دهد، اما به علت کمبود منابع و بودجه، با وجود اینکه یک خیر ساختمان جدید را در ۱۸ طبقه تاسیس کرده است، هنوز این مرکز آماده خدمت رسانی به بیماران نیست.
وی گفت: اگر دولت و خيران کمک کنند خواهیم توانست یک مرکز سرطان جامع و متناسب با شأن بیماران راه اندازی کنیم، چون سرطان پایان خط نیست.
فوق تخصص جراحی سرطان گفت: بیماران اولین علایم بیماری خود را جدی بگیرند و درمان سرطان فقط از طریق درمان‌های نوین امکان پذیر است و درمان‌های سنتی فقط زمان طلایی درمان بیماران سرطانی را هدر میدهد و بقای بیماران را کاهش می‌دهد.
دکتر ایرج حریرچی گفت: درمان‌های سرطان در کشور در اکثر موارد موفقیت آمیز است و کیفیت زندگی افراد را بهبود می‌بخشد و با توجه به اقداماتی که انجام شده است هم اکنون بیش از ۳۰۰ عضو هیئت علمی و ۲ هزار متخصص و فوق تخصص به صورت فراگیر با مرکز درمان سرطان کشور همکار‌ی می‌کنند و از ۲۰ دانشگاه کشور دانشجو و هیئت علمی و عضو تخصصی دارد.
به نقل از صدا و سیما، حریرچی گفت: مصرف الکل و تریاک نیز از دیگر عوامل افزایش سرطان در آقایان است در خانم‌ها نیز فقدان حاملگی کامل و شیر ندادن به فرزند عوامل بروز سرطان پستان است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true