true

انتظارات فرهنگیان فارس از مدیر کل جدید آموزش و پرورش، به گزارش سيد محی الدین حسینی ارسنجانی خبرنگار فارس اگاه، با تودیع دکتر قاسمی، مدیر پیشین آموزش و پرورش فارس، و معارفه مهندس کلاری، مدیر فعلی این ارگان مهم در استان، انتظارات جامعه فرهنگیان فارس و حتی دانشآموزان و والدین آنان از وی نیز به نوعی نو و تازه میگردد. ضمن تشکر از زحمات جناب دکتر قاسمی و تبریک به جناب مهندس کلاری و آرزوی موفقیت برای ایشان در سمت جدیدشان، بهعنوان یک همکار فرهنگی، به برخی از حدود انتظارات و توقعات معلمان استان از وی اشارهای مینمایم.کلاری را از سالهای دور و دراز بهخوبی میشناسم و در مقطعی از خدمتم، زمانی که وی مسئولیت سازمان دانشآموزی فارس را بر عهده داشت، مدتی را مستقیماً با وی در ارتباط بوده و تحت نظارت ایشان کار کردهام. فردی کاربلد و برنامهمحور، پیگیر و دلسوز و البته برنامهریز و مسلط به چالشها و مسائل پیشروی آموزش و پرورش بوده و هست.با رفتن هر مدیر و با آمدن مدیر جدید، طبیعی است که انتظارات چندین و چند ساله آموزش و پرورشیها تکرار و مجدداً بازگو میگردد. به عنوان فرهنگی با ۳۲ سال خدمت، به برخی از این توقعات و انتظارات که حل بخشی از آنها در سطح ملی و بخشی محلی است، اشارهای مینمایم:
توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و عملیاتی کردن اهداف این سند ملی و مهم، تغییرات در ساختار اداری و مدیریتی ادارات نواحی، شهرستانها و مناطق استان و ادارات داخلی اداره کل فارس و حتی تغییرات در مراکز تابعه و مدارس مهم شیراز، بهروز کردن معلمان از جهت دانشهای نوین، تهیه تجهیزات کافی برای مدارس، نوسازی مراکز آموزشی و حذف مدارس کپری، سنگی و کانکسی در مناطق محروم و کمتر برخوردار، توجه روزافزون به شان و شخصیت معلمان و در نظر گرفتن نیازهای آنان، از جمله توجه به مسائل رفاهی معلمان و دیدارهای چهره به چهره او با فرهنگیان، حل و فصل مشکلات نقل و انتقال معلمان از مناطق محروم و جابهجایی آنان، ساماندهی مساله سرویس مدارس، پوشاک و لباس فرم و مقابله با معضل جدی ثبت نام و حذف مدارس طبقاتی، تلاش برای ایجاد عدالت آموزشی در مدارس و هوشمندسازی واحدهای آموزشی و مسائل مربوط به مدارس و مراکز غیردولتی، تعامل بیش از پیش آموزش و پرورش فارس با سایر ادارات و ارگانها و از جمله شهرداریها، خصوصاً شهرداری شیراز، و ایجاد تفاهمنامههای همکاری با مراکز مختلف بهداشت و درمان، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی، فرمانداریها و…، تحول در شورای آموزش و پرورش فارس و شهرستانها، توجه به حفظ حرمت و جایگاه معلمانی که به نحوی با برخی مسائل و مشکلات ناخواسته روبرو میشوند و نگاه رأفتآمیز به معدود متخلفان در این ارگان و حفظ و صیانت کارکنان اداری. اینها از مهمترین نیازهای اولویتدار و از جمله توقعاتی است که معلمان، بهویژه دبیران و آموزگاران، از مدیر جدید آموزش و پرورش فارس دارند. هرچند که حل این همه مسائل لاینحل و پیچیده و بازمانده از سالها پیش، نه یک شبه و یک ماهه و یک ساله ممکن است و نه تنها از عهده فردی مثل جناب کلاری بر میآید، اما تا آنجا که وی را میشناسم، میدانم برای پیگیری همه این توقعات و انتظارات وقت میگذارد و فکر جمعی افرادی همراه با خود را به یاری میطلبد تا با مشورت نزدیکان و دلسوزان و اتخاذ تصمیمات آنی و درازمدت، بخشی از آنها را رفع یا برطرف نماید.
محسن کلاری مدیری نیست که خود را دچار روزمرگی کند، بلکه او هم مثل حمیدرضا آذری، مرد روزهای سخت و بحرانهاست و فرد عافیتطلب و مصلحتاندیشی هم نبوده و در مدیریتهای قبلی خود، فرد موفق و دارای کارنامهای درخشان در ایجاد طرحها و ابتکارات نو در آموزش و پرورش و سازمان دانشآموزی فارس بوده است و اگر آن انرژی سابق و وقتگذاریهایش را داشته باشد، قطعاً در برآوردن بخش مهمی از نیازها و توقعات معلمان فارس تا حدود زیادی موفق خواهد بود.
از این رو حل و فصل مشکلات تعاونیهای مسکن و امور وامها و رفاهیات معلمان، رفع تبعیضها از رتبهبندی معلمان و پیگیری دلایل کاهش حقوقها و قدرت خرید معلمان در مقایسه با بسیاری از کارمندان دولت از جمله امور و توقعاتی است که معلمان فارس و ایران از مدیران خود دارند. امیدوارم که با دقت در معاونین جسور و مدیران کارآمد در نواحی، مناطق و شهرستانهای فارس، جناب کلاری در موقعیت جدید شغلیشان بتوانند نامشان را در بین عموم معلمان فارس و کشورمان محبوب و سرافراز نمایند.
true
true
https://farsagah.ir/?p=62946
true
true