×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آلمان سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

آلمان سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌فرستد، به دنبال افزایش حملات هوایی به اوکراین، برلین یک سامانه پدافند هوایی به این کشور ارسال خواهد کرد.

 

به گزارش فارس آگاه، آلمان اعلام کرد که یک سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» را به اوکراین می‌فرستد تا این کشور بتواند ارتش تحت فشار خود را تقویت کرده و از حملات هوایی روسیه جلوگیری کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه وزارت دفاع آمده است: «با توجه به افزایش حملات هوایی روسیه علیه اوکراین، دولت آلمان تصمیم گرفته است تا دفاع هوایی اوکراین را بیشتر تقویت کند».

رسانه‌های متعددی در هفته‌های اخیر گزارش داده‌اند که اوکراین در سال دوم جنگ با کمبود نیروی انسانی، مهمات و تجهیزات جنگی مواجه شده است. این کشور برای جبران کمبود نیروی انسانی به تازگی لایحه جدیدی را تصویب کرده که به دفاتر استخدام ارتش اجازه می‌دهد از افرادی که از خدمت اجباری فرار می‌کنند، شکایت کند. لایحه مذکور همچنین مجازات افرادی را که به موقع برای خدمت حاضر نمی‌شوند را تشدید می‌کند.

در همین راستا، وال استریت ژورنال هفته گذشته در گزارشی فاش کرد که به دلیل کمبود مهمات، فرماندهان نیرو‌های مسلح اوکراین سربازان را وادار می‌کنند در مرداب‌ها به دنبال گلوله‌های منفجر نشده ارتش روسیه بگردند تا بعدا از آن استفاده کنند.

کارشناسان می‌گویند میزان تجهیزات ارسالی به اوکراین اندک است و این کشور در خطوط مقدم خود با چالش‌های جدی مواجه است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true