×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار عیدانه در فارس

اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار عیدانه در فارس، مدیرکل استاندارد فارس گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل خریدهای نوروزی نظارت بازرسان استاندارد فارس بر مراکز عرضه و فروش کالا شدت می‌گیرد.

 

 

به گزارش فارس آگاه، محمدمهدی رزمجو امروز، ۱۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران در شیراز با اعلام این مطلب گفت: طرح نظارتی ویژه بازرسان اداره‌کل استاندارد فارس که از ۱۵ اسفندماه شروع  شده تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان فارس و ورود مسافران نوروزی به استان و در نتیجه عرضه کالا و ارائه خدمات در حجم وسیع‌تری از سایر اوقات سال برای حفاظت و صیانت از سلامت و ایمنی شهروندان، بازرسان استاندارد بر اساس یک طرح ویژه نظارتی، بازرسی‌های خود را در مراکز عرضه و ارائه خدمات شدت می‌بخشند.

رزمجو گفت: مهم‌ترین کالاهایی که در این مدت با شدت بیشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند شامل لوازم یدکی خودرو، روغن موتور ، فیلتر خودرو و وسایل شهربازی، اقلام خوراکی، شیرینی و فرآورده‌های گوشتی است.

مدیرکل استاندار فارس بیان کرد: در این ایام پمپ بنزین‌ها از جمله در مسیرهای ورودی به شهرهای استان مورد آزمون قرار می‌گیرد و همچنین ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه میوه فروشی‌ها و سایر اقلام توزیعی در ایام عید، در خصوص کالیبره بودن مورد کنترل قرار می‌گیرند.

وی از بازرسی از مواد غذایی عرضه شده در رستوران‌ها و همچنین خدمات هتل‌های استان به منظور اطمینان از استاندارد بودن اقلام مشمول استاندارد اجباری مورد مصرف در این مراکز به ویژه نوشیدنی‌ها، لبنیات و فرآورده‌های گوشتی و روغن خبر داد.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین از مردم خواست از خرید مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که در کنار جاده‌ها و در معرض نور آفتاب عرضه می‌شوند، جدا خودداری کنند.

رزمجو با اشاره به اینکه حتی اگر نوشیدنی‌ها علامت استاندارد داشته باشند ولی در معرض نور آفتاب قرار گرفته و یا لبنیات در شرایط غیر استاندارد نگه‌داری شوند، سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازند، از مردم خواست اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری و به علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی زیر آن دقت کنند.

وی از هماهنگی با سایر دستگاه‌ها به منظور انجام گشت مشترک به ویژه اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف خبر داد و گفت: در این زمینه استانداردهای مورد استفاده در زمینه گردشگری به ویژه هتل‌داری به اداره گردشگری و میراث فرهنگی، جامعه هتل‌داران، شهرداری‌ها و معاونت گردشگری و زیارتی استانداری و اداره راهداری و حمل نقل استان فارس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رزمجو، سلامت و ایمنی مردم را اولویت اصلی برنامه نظارتی اداره‌کل استاندارد فارس اعلام کرد و به عرضه‌کنندگان کالاهای غیر استاندارد و فاقد نشان و فاقد آدرس معتبر و همچنین کالاهایی که تاریخ مصرف آن‌ها منقضی شده است،‌ هشدار داد.

به نقل از ایسنا، مدیرکل استاندارد فارس اظهار کرد: بازرسان استاندارد در حین بازرسی و نظارت در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد ضمن توقیف کالا پرونده متخلفین را به مراجع قضایی ارسال می‌کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true