×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۵۵ درصد مصوبات سفر رییس جمهور به فارس/ مردم خانه‌های خالی را معرفی کنند

اجرای ۵۵ درصد مصوبات سفر رییس جمهور به فارس/ مردم خانه‌های خالی را معرفی کنند، استاندار فارس با بیان اینکه مردم اگر خانه های خالی سراغ دارند اطلاعات مربوط به آنرا از طریق سامانه مردم رسی اعلام کنند اظهار داشت : یکی از دلایلی که مجلس دریافت مالیات از خانه های خالی را مصوب کرده این بود که با عرضه این خانه ها، قیمت ها کاهش پیدا کند.

به گزارش فارس آگاه به نقل از ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از اجرای پویش مهربانی اجاره مسکن در فارس خبر داد و گفت : بحث کنترل اجاره بهای مسکن  یک مساله ملی است ،  این موضوع را نمی توان در استان کنترل کرد و در سطح ملی باید دنبال شود.

ایمانیه افزود: البته ما در استان اقداماتی را در این زمینه و با همکای اتحادیه املاک در دست انجام داریم که از جمله می توان به پویش مهربانی اجاره مسکن اشاره کرد که از برجستگان این کار نیز با حضور امام جمعه و استاندار تقدیر خواهد شد تا این فرهنگ نهادینه شود.

استاندار فارس گفت: همچنین مقرر شد که هم اتحادیه املاک و هم سازمان صمت استان اعلام کنند که هر صاحب خانه ای که بخواهد ۲۵ درصد بیشتر به اجاره بها بیافزاید به یک شورای حل اختلاف ارجاع داده شود تا در آنجا با چانه زنی و تقاضا این اجاره تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

ایمانیه گفت: البته این کار در استان به شکل ابتکاری انجام می شود و تاییدیه تایید سران قوا را ندارد.

وی افزود: همچنین مقرر شده است که تمام بنگاه هایی که بدون مجوز و پروانه کسب و کار در استان به ویژه شیراز فعالیت دارند با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه املاک شناسایی شوند و ظرف ۲ هفته یا مجوز دریافت کنند یا تعطیل شوند.

تغییر احتمالی برخی مدیران

استاندار فارس در خصوص تغییر احتمالی برخی مدیران دستگاه های اجرای استان گفت: این مساله در دستور کار ما قرار دارد که بر اساس آن تغییر ۱۰ تا ۱۵ مدیر ارشد استان را در دستور کار داریم.

این تغییرات البته یک مساله یکطرفه نیست و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه هم نقش دارند.

وی ادامه داد: هیچ یک از این تغییرات به مسایل مالی ارتباط ندارد و تغییر صرفا به دلیل ضعف مدیریت است.

نماینده عالی دولت در فارس یادآور شد: برخی از این مدیران به این دلیل تغییر خواهند کرد که به رغم تذکرات برای تغییر برخی معاونان ضعیف دستگاه اجرایی، در انجام این کار کوتاهی کردند.

ایمانیه افزود: در میان این مدیران که به زودی تغییر خواهند کرد چند فرماندار نیز هست که علت اصلی تغییر فرمانداران نیز کوتاهی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

بدون اطمینان از ایمنی هتل آسمان اجازه افتتاح آن داده نمی شود

وی در خصوص آخرین وضعیت هتل آسمان شیراز و تصمیمات اتخاذ شده در ارتباط با آن گفت: تا زمانی کمیته سه نفر متشکل از نماینده استانداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی در خصوص این هتل اظهار نظر نکند و اطمینان نیابیم که این هتل برای شهروندان و کسانی که در آن اقامت می کنند خطری ندارد اجازه بهره برداری از آن را نخواهیم داد.

استاندار فارس اظهارکرد: بنده چندین بار از مدیر هتل آسمان خواهش کردم که به کار کارشناسی تن دهد چرا که نمی شود در خصوص این هتل بدون بررسی و نظر کارشناسی تصمیم گیری کرد.

فارس رتبه نخست تامین زمین نهضت ملی مسکن را دارد

ایمانیه در ادامه، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فارس گفت: این استان در بحث تامین زمین رتبه نخست را در کشور دارد.

وی افزود: این رتبه نخست مربوط به تامین زمین در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر است که اختیار تصمیم گیری آنها به استانداران واگذار شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: این استان در تامین زمین در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر رتبه نخست را دارد اما در تامین زمین در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر به این دلیل که تصمیم گیری در خصوص آنها با شورای عالی شهرسازی است و استانداران اختیاری ندارند، وضعیت مطلوبی نداریم.

ایمانیه افزود: سهم فارس از طرح نهضت ملی مسکن ۲۴۰ هزار واحد است که از این تعداد تاکنون ۱۳۶ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند.

فارس رتبه نخست تامین زمین نهضت ملی مسکن را دارد استاندار فارس، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: این استان در بحث تامین زمین رتبه نخست را در کشور دارد. ایمانیه افزود: این رتبه نخست مربوط به تامین زمین در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر است که اختیار تصمیم گیری آنها به استانداران واگذار شده است.

وی ادامه داد: همچنین استان فارس همانگونه که در تامین زمین در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر رتبه نخست را دارد اما عدم تامین زمین در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر نیز به این دلیل که تصمیم گیری در خصوص آنها با شورای عالی شهرسازی است و استانداران اختیاری ندارند وضعیت مطلوبی نداریم. وی ادامه داد: سهم فارس از طرح نهضت ملی مسکن ۲۴۰ هزار واحد است که از این تعداد تاکنون ۱۳۶ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند.

زمان دقیق سفر دولت به فارس هنوز مشخص نیست

استاندار فارس، در ادامه  با آغاز دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: در بحث سفر آیت الله رئیسی به فارس هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست اما جزو استان های اولویت دار هستیم.

ایمانیه افزود: بنای دولت در دور اول سفرهای استانی این بود که این سفرها به شکل هفته ای برگزار می شد اما ظاهرا در دور دوم ملاک ها تغییر کرده و این سفرها هر یک ماه انجام می شود.

وی ادامه داد: البته ترجیح ما این بود که با توجه به اینکه ۲ پروژه آزادراه شیراز- اصفهان و خط دوم انتقال آب به شیراز در آستانه بهره برداری است، این سفر زمانی انجام شود که این ۲ پروژه آماده افتتاح باشد.

او اظهار داشت: البته اگر این پروژه ها آماده افتتاح هم نشود ما مانع سفر نمی‌شویم و هر زمان که آماده شد در یک سفر نیم روزی می توان آنها را با حضور رئیس جمهور افتتاح کرد.

اولویت سفرهای شهرستانی، درصد پیشرفت پروژه ه

استاندار فارس، در خصوص دور دوم سفرهای شهرستانی خود نیز گفت: در انجام این سفرها، شهرستان هایی که ۸۵ درصد مصوبات سفرهای دور اول را اجرایی کرده باشند در اولویت خواهند بود.

ایمانیه افزود: البته این بدان معنا نیست که شهرستان هایی که درصد پیشرفت مصوبات در آنها پایین است را به حال خود رها می کنیم و به سراغ آنها نمی رویم.

وی ادامه داد: به شهرستان های محروم نیز در انجام سفرهای شهرستانی نگاه ویژه خواهیم داشت.

استاندار فارس، در خصوص حمایت از تیم هندبال شهید شاملی کازرون هم گفت: هم مدیر کل سابق ورزش و جوانان فارس و هم فرماندار شهرستان کازرون به این تیم قول کمک داده بودند اما تامین اعتبار آن از هر محلی ممکن نیست.

ایمانیه افزود: نمی توان از اعتبارات یا کمک خیرین یک شهرستان برای کمک به تیم های دیگر شهرستان ها استفاده کرد.

وی افزود: به مدیر کل جدید ورزش و جوانان فارس سپرده ام که به گونه ای به این تیم کمک کند.

اجرای راه آهن شیراز – بوشهر به کندی پیش می رود

استاندار فارس، روند اجرای راه آهن شیراز – بوشهر را کند و آرام توصیف کرد و گفت: در سفر هفته گذشته وزیر کشور به استان از وزیر کشور در خصوص تسریع در اجرای این پروژه تقاضایی داشتیم.

ایمانیه گفت: البته گفته می شود که سفر وزرا و مدیران کشوری چه نفعی به حال استان دارد که باید گفت اتفاقا این سفرها بسیار بافایده است.

وی ادامه داد: همین نشست روسای دانشگاههای کشور که در شیراز با حمایت وزارت علوم برگزار شد، تمام استان ها خواستار برگزاری آن بودند چرا که در هر کدام از این جلسات دستاوردی خواهد داشت که با رفت و آمدها و چانه زنی ها هم حاصل نمی شود.

شرایط مطلوب تر آب آشامیدنی استان در تابستان امسال

استاندار فارس در خصوص وضعیت آب استان گفت: با توجه به تلاشی توسط بسیج سازندگی، آبفای استان و آبفای شیراز انجام شد و همچنین وضعیت خوب بارش ها، قطعا تابستان امسال وضعیت آب آشامیدنی به ویژه در روستاها بهتر از سال قبل خواهد بود.

ایمانیه افزود: با این وجود مدعی نیستیم که هیچ روستای استان مشکل آب ندارد اما می کوشیم آن روستاهایی که همچنان دچار مشکل هستند تا پایان سال شرایط بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: اما در بحث برق ممکن است اتفاق پارسال تکرار شود و ما در برق خانگی حداقل خاموشی را داشته باشیم و برق بخش کشاورزی و صنعت بر اساس یک جدول زمانبندی قطع شود.

استاندار فارس گفت: بنا به گفته وزیر نیز هفت هزار مگاوات به تولید برق کشور نسبت به سال قبل افزوده شده اما مصرف برق هم همچنان رو به فزونی است که این نشان می دهد تا زمانی که فرهنگ مصرف در کشور اصلاح نشود این مشکلات ادامه خواهد داشت.

نیاز ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تامین ایمنی راه آهن اقلید-یزد

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه آهن اقلید- یزد هم بیان کرد: این پروژه یک مرتبه در دولت قبل افتتاح شد اما برای تردد نیاز است یک سری اقدامات برای ایمن سازی آن انجام شود.

ایمانیه افزود: بر اساس برآورد انجام شد، برای ایمن سازی این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به قول وزارت راه، امیدواریم امسال با تامین این اعتبار، ایمن سازی پروژه نیز انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین در خصوص پلمب برخی مراکز تجاری شیراز به دلیل کشف حجاب گفت: این کار بر اساس قانون و پس از چند مرحله تذکر انجام شده و قانون من درآوری استان هم نیست.

ایمانیه افزود: در خودرو و فروشگاه ها نیز اگر کشف حجابی اتفاق بیافتد بر اساس قانون ابتدا تذکر داده می شود و در صورت عدم توجه به توقیف خودرو یا پلمب فروشگاه منتهی می شود.

پروژه انتقال آب دریا به فارس تعطیل نیست

وی در خصوص پروژه انتقال آب خلیج فارس به فارس نیز اظهارکرد: این پروژه تعطیل نیست و به فعالیت خود ادامه می دهد.

استاندار فارس بیان کرد: بر اساس گزارش رییس شورای راهبردی آب استان، کار در این پروژه در حال انجام است و امیدواریم کار طبق جدول زمانبندی پیش رود.

ایمانیه افزود: اخیرا نیز یک تفاهم نامه در خصوص اجرای پروژه های شمال استان منعقد شد و ۶ میلیون دلار نیز به حساب شرکتی که پروژه انتقال آب را اجرا می کند واریز شده است.

تاوانی که فارس برای تولید گندم داد

وی با اشاره به افزایش تولید گندم در این استان طی سال های اخیر با هدف خودکفایی کشور در تولید این محصول گفت: فارس سال ها تاوان این مساله را داده و امسال دیگر صلاح نبود که سطح زیر کشت افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: با این وجود کشاورزان شهرستان های خرامه و زرقان به این امید که آب سد درودزن برای آنها رهاسازی می شود اقدام به کشت محصول کردند.

ایمانیه یادآور شد: سال گذشته چون کشاورزان دچار مشکل شدند، مجبور شدیم که ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب سد درودزن را برای این شهرستان رهاسازی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، اصلاح الگوی کشت است که جهاد کشاورزی قول داده که امسال در این زمینه گام بردارد.

هیچ مدیری برای شرکت در انتخابات هنوز استعفا نداده است

استاندار فارس، با اشاره به اینکه ۱۹ خرداد از سوی ستاد انتخابات کشور به عنوان آخرین مهلت استعفای مدیران برای شرکت در انتخابات تعیین شده گفت: تاکنون در استان هیچ مدیری برای این منظور تقاضای استعفا نداشته است.

ایمانیه افزود: آبان ماه پارسال در نامه ای، از مدیران و فرمانداران استان خواستم که چنانچه قصد شرکت در انتخابات امسال را دارند تا پایان اسفند همان سال به بنده اعلام کنند که چون تا آن تاریخ هیچکس اطلاع نداد، اگر بخواهند الان نیز استعفا دهند دست من برای قبول یا عدم قبول استعفا باز است.

رفع موانع پیش روی اجرای چهار پتروشیمی فارس

استاندار فارس، در خصوص آخرین وضعیت چهار پتروشیمی دراب، فسا، جهرم و فیروزآباد هم گفت: ما اختلافات و موانع بسیاری که قرارگاه خاتم در زمینه اجرای این پتروشیمی ها از جمله با وزارت نفت داشت را برطرف کردیم.

ایمانیه افزود: با توجه به رفع این موانع و اختلافات، همه چیز هم اینک متوجه قرارگاه خاتم است و طی روزهای آتی در جلسه ای وضعیت این پتروشیمی ها را مجدد پیگیری خواهیم کرد.

کمک ۱۲ میلیارد تومانی یک خیر به موزه قرآنی شاهچراغ (ع)

وی، با اشاره به کمک ۱۲ میلیارد تومانی یک فرد خیر به موزه قرآنی شاهچراغ (ع) گفت: هفته قبل کار توسعه و تجهیز این موزه آغاز شد. این موزه با مشارکت شهرداری شیراز و تولیت آستان حرم مطهر شاهچراغ (ع) اجرا خواهد شد.

اعتبارات عمرانی کفاف تکمیل پروژه های عمرانی را نمی دهد

استاندار فارس، با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان هزاران میلیارد تومان اعتبار لازم است، بیان کرد: با اعتبارات عمرانی کشور که هر ساله تخصیص می یابد، حتی اگر این تخصیص ۱۰۰ درصد هم باشد، به گفته رییس جمهور تکمیل پروژه ها حداقل ۴۰ سال طول خواهد کشید.

ایمانیه افزود: بنابراین با تدبیر رییس جمهور ۲ روش در پیش گرفته شد که امیدواریم گرفتار بروکراسی اداری نشود و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: یکی بحث مولدسازی به نحوی که املاک راکد یا املاکی که کاربری آنها قابل جابجایی است تغییر کاربردی داده شود.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: به عنوان نمونه بر اساس توافقی که با رییس سازمان نوسازی مدارس کشور داشتیم، مقرر شد که آموزش و پرورش استان املاکی که استفاده نمی شود یا استفاده می شود اما می توان به جای دیگر انتقال داد فروخته شود و از ارزش افزوده ایجاد شده مراکز آموزشی نیمه تمام تکمیل یا تجهیز شوند.

ایمانیه یادآور شد: روش دیگر برای تامین اعتبار پروژه ها، تهاتر است از جمله تهاتر نفت که بر اساس مصوبه سران سه قوه که به تایید رهبری رسیده، پروژه ها تکمیل می شوند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال راه آهن شیراز- بوشهر که با کمک وزیر سابق راه و شهرسازی اولین پروژه کشوری بود که با ظرفیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار مصوب شد.

وی اضافه کرد: برخی رسانه ها به دنبال تخریب مولدسازی هستند به این دلیل که فکر می کنند این همان خصوصی سازی است در حالی که با یکدیگر متفاوت هستند.

استاندار فارس بیان کرد: در خصوصی سازی بسیاری از کارخانه ها را با ارقام پایین واگذار کردند از جمله کارخانه آی تی آی شیراز که ۱۵ سال استان فارس گرفتار آن است.

ایمانیه افزود: مولدسازی بر خلاف خصوصی سازی، به طور کامل می تواند در جهت توسعه کشور باشد در حالی که خصوصی سازی ضد توسعه کشور بود.

حرکت آرام پروژه راه آهن گل‌گهر – شیراز در سایه کمبود اعتبار

وی در خصوص پروژه راه آهن گلگهر – شیراز هم گفت: این پروژه به دلیل کمبود اعتبار به کندی پیش می رود در صورتی همه مسئولان کشور قبول دارند که یک راه آهن استراتژیک است که شرق کشور را به غرب کشور متصل می کند.

نماینده عالی دولت در فارس بیان کرد: در ماجرای پروژه راه آهن گلگهر به رییس جمهور پیشنهاد دادیم که دولت یک مصوبه با ما داشته باشد که یک یا ۲ معدن استان را تهاتر کنیم و به بخش خصوصی بدهیم و بخش خصوصی هم در ازای آن این پروژه را تکمیل کند.

هدف ما حفظ بافت تاریخی شیراز است

ایمانیه در ادامه افزود: ما در اجرای پروژه های اطراف حرم به دنبال اشتغال زایی نیستیم، هرچند تعدادی اشتغال هم ایجاد می شود اما هدف ما ابتدا حفظ این بافت و میراث فرهنگی است که هم از نظر اسلامی و ایرانی برای ما ارشمند است.

وی ادامه داد: اجازه نمی دهیم که این بافت تخریب شود اما در بازسازی آن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادم که تعدادی از این خانه ها را بازسازی و تعمیر کنیم و هر کدام را به یکی از هنرها از جمله خاتم کاری، منبت کاری و نقاشی واگذار کنیم و قطعا این برای گردشگران هم جذاب خواهد بود.

حکم دادستان در خصوص آب های آلوده اجرا شود

استاندار فارس، با اشاره به حکم دادستان مرکز استان در خصوص آب های آلوده ای که برای آبیاری مزارع استفاده می شود، گفت: انتظار است که این حکم به زودی توسط نیروی انتظامی اجرا شود. بر اساس این حکم، هم با سازمان هایی که در بحث نظارت ترک فعل و کوتاهی کرده اند و هم کشاورزانی که این تخلف را مرتکب شده اند برخورد خواهد شد.

انتصاب معاون سیاسی استانداری تا پایان هفته جاری

ایمانیه در خصوص تعیین تکلیف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: تا پایان هفته معاون سیاسی استانداری استان معرفی خواهد شد.

۵۵ درصد مصوبات سفر رییس جمهور به فارس اجرا شده است

وی در خصوص آخرین وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور نیز گفت: مدعی هستیم که افزون بر ۵۵ درصد مصوبات سفر اول را اجرا کرده ایم.

استاندار فارس گفت: ممکن است در سفر اعتباری که برای یک پروژه مصوب می شود مربوط به اجرای پنج درصد آن پروژه باشد و اگر ما آن پنج درصد را اجرا کنیم بنابراین باید گفت که ۱۰۰ درصد آن پروژه مصوب اجرا شده و اگر ناقص است تامین اعتبار تکمیل آن در سفر بعد تامین شود.

ایمانیه افزود: استان فارس در بحث اجرای پروژه های سفر رییس جمهور جزو استان های پیشتاز است اما در اجرایی نشدن بسیاری از پروژه ها علت به کمبود اعتبار و البته بخشی نیز به ضعف مدیریتی باز می گردد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true