×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از آخرین وضعیت فیبرنوری تا جزئیاتی از برگزاری الکامپ ۱۴۰۳

اعلام تعرفه‌های جدید برقراری و تخلیه خط اینترنت، برگزاری الکامپ ۱۴۰۳ با شعار همه برای اقتصاد دیجیتال و اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی برخی از مهم‌ترین خبرهایی بودند که هفته گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد.

به گزارش فارس اگاه، هفته دوم اردیبهشت ماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبری مرتبط با تشعشعات رادیویی آغاز شد. مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق بر لزوم اطمینان از استاندارد تشعشعی تلفن همراه تأکید کرد و گفت معمولا برای خرید یک گوشی تلفن همراهِ جدید به بِرند، مدل، سیستم عامل، قیمت، امکانات، زیبایی، و غیره از آن توجه می شود؛ اما توصیه بهداشت الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.

مسئله ای که امیر محمد زاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – به آن اشاره کرد. طبق گفته وی برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.

همچنین در این هفته جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان قم با حضور عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- و امیر لاجوردی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- به صورت آنلاین از شهر قم و جمعی دیگر از معاونان و مدیران برگزار شد.

به گفته وزیر ارتباطات این شهر از نخستین فعالان در حوزه فناوری اطلاعات در کشور بوده و با افتتاح پروژه فیبرنوری در قم امیدوارهستند این استان مانند گذشته پیشتاز اقتصاد دیجیتال و حوزه تولید محتوای دیجیتال شود. رئیس رگولاتوری در این جلسه درباره آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان قم گفت از ۷ شهر تاکنون ۶ شهر به صورت کامل تحت پوشش قرار گرفته‌اند اجرای آن به زودی به پایان می رسد.

تعرفه های جدید برقراری و تخلیه خط اینترنت اعلام شد

اعلام تعرفه‌های جدید برقراری و تخلیه خط اینترنت از دیگر خبرهای مهمی بود که در این هفته منتشر شد. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۵۳ تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، با توجه به درخواست و پیشنهاد شرکت مخابرات ایران، دارندگان پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) و پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP)، تعرفه و الزامات برقراری (رانژه) و تخلیه (درانژه) خط ارتباطی مشترکین ارتباطات ثابت برای تامین دسترسی به خدمات شبکه ملی اطلاعات را بررسی و تصویب کرد.  براساس این مصوبه سقف تعرفه برقراری خط ارتباطی مشترکین مبلغ ۹۰۰ هزار ریال (۹۰ هزار تومان)  و تخلیه خط  مشترکین مبلغ ۳۰۰ هزار ریال( ۳۰ هزار تومان) تعیین می‌شود.

از دیگر خبرهایی که در این هفته منتشر شد می‌توان به اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی اشاره کرد.

مهدی مظفری – مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران – درباره جزئیات آن تشریح کرد: این وام به دسته‌ای از کسب و کارهای حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکوهای مشمول هستند.

وی گفت: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵.۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

برگزاری الکامپ ۱۴۰۳ با شعار همه برای اقتصاد دیجیتال

با نزدیک شدن به پایان هفته نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ امروز با حضور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران و اعضای هیأت مدیره برگزار شد. علی حکیم جوادی – رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران – در این نشست اظهار کرد: نمایشگاه الکامپ امسال از تاریخ ۸ تا ۱۱ تیرماه آغاز می‌شود و شرکت‌هایی که سال‌های سال است در این زمینه فعالیت می‌کنند، در آن حضور دارند.

رضا حیدری – دبیر نمایشگاه الکامپ – همچنین در ادامه این نشست جزئیات بیشتری اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۰۰ شرکت ثبت نام کرده‌اند و متراژ ۲۷ هزار متر برای حضور درخواست داده‌اند. همچنین حدود ۵۰ شرکت هم برای حوزه استارتاپی متقاضی ثبت نام هستند. مهلت پیش ثبت نام تا ۲۰ اردیبهشت بود اما این زمان تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه دار خواهد بود.

از سوی دیگر وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیأت دولت آمار جدیدی از میزان پوشش فیبرنوری در کشور ارائه کرد. او در این توضیح داد: بیش از یک سوم از کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته و امسال حداقل آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۱۴ میلیون خانوار خواهد رسید.

به گفته وی با اضافه شدن قم، آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور می‌رسد.

با توجه به دور دوم برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی زارع پور در این زمینه تشریح کرد اکنون هم همه امکانات در حالت آماده‌باش هستند و تدابیر لازم برای دور دوم انتخابات پیش‌بینی شده تا همان پایداری و کیفیت دور اول و حتی بهتر از آن را داشته باشیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true