×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۴ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
اعلام آمادگی روسیه برای مقابله با سلاح‌های بیولوژیکی و سمی

اعلام آمادگی روسیه برای مقابله با سلاح‌های بیولوژیکی و سمی، رئیس‌جمهوری روسیه همزمان با انتقاد از سوء استفاده برخی کشورها از چالش‌های بین‌المللی به منظور تضمین امنیت خود، اعلام کرد این کشور از تقویت سازوکارهایی که مانع توسعه سلاح‌های بیولوژیکی و سمی می‌شوند، حمایت می‌کند.

 

 

به گزارش فارس آگاه،  ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در جریان کنفرانس بین‌المللی تهدید جهانی امنیت زیستی تاکید کرد: کشور ما به طور مرتب از تقویت مکانیسم‌های فراملی که از توسعه و توزیع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی جلوگیری می‌کنند، دفاع می‌کند.

پوتین ابراز تاسف کرد که چند کشور با ایده عدم اشاعه این سلاح‌ها مخالف هستند زیرا با استفاده از مشکلات بین‌المللی به دنبال تضمین امنیت خود هستند.

رئیس‌جمهوری روسیه خاطر نشان کرد که همکاری بین‌المللی برای دستیابی به این هدف باید در شرایط برابر و با احترام مقتضی در قبال حاکمیت همه کشورها انجام شود.

وی افزود: در شرایط دشوار بین‌المللی حاضر، حفظ و تقویت مکانیسم‌های همکاری چندجانبه موجود برای مقابله با تهدیدهای مختلف با ماهیت بیولوژیکی بسیار حائز اهمیت است.

پوتین در این راستا به کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیکی و سمی اشاره کرد که حدود نیم قرن پیش به اجرا درآمد.

به گفته پوتین، اصول مفهوم ممنوعیت سلاح‌های بیولوژیکی و سمی به طور سیستماتیک نقض می‌شود و چندین کشور با ایده عدم اشاعه این سلاح‌ها مخالف هستند، زیرا آن‌ها به دنبال استفاده از مشکلات بین‌المللی برای تضمین امنیت خود، با ایجاد هزینه برای دیگران هستند.

رئیس‌جمهوری روسیه اطمینان داد که متخصصان روسی آماده ادامه مشارکت فعال برای از بین بردن شیوع عفونت‌های خطرناک در مناطق مختلف جهان هستند.

به نقل از ایرنا، ایگور کریلوف رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه به تازگی گفت که پروژه‌های بیولوژیکی و نظامی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در سراسر جهان، به این کشور امکان دسترسی به عوامل بالقوه سلاح‌های بیولوژیکی (زیستی) را می‌دهد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true