×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ایمن‌سازی شهرک‌های صنعتی فارس/ صدور شناسه ایمنی برای ۲هزار و ۶۰۰واحد

ایمن‌سازی شهرک‌های صنعتی فارس از اهمیت بسیاری برخوردار است که برای تحقق این مهم صدور شناسه ایمنی برای ۲هزار و ۶۰۰واحد تولیدی و صنعتی در این مناطق، ساخت ۱۵ایستگاه و خریداری ۱۸خودروی آتش‌نشانی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  فارس اگاه ، در طول سال‌های گذشته استقبال از راه‌اندازی و توسعه شهرک‌های صنعتی به صورت روزافزون افزایش یافته به گونه‌ای که شهرک‌های صنعتی ایران در حال حاضر بخش قابل توجهی از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده‌اند و شرایط مطلوبی را برای کارآفرینی فراهم کرده‌اند.

بهره‌برداری از پنج هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی در دولت سیزدهم

۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید که این آمار رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد. افزون بر توسعه زیرساخت‌ها، برطرف کردن دغدغه‌ها و فراهم کردن شرایط ایمن برای صنعتگران در این شهرک‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حفظ سلامت و امنیت؛ مهمترین دغدغه صنعتگران

در حقیقت صنعتگران در شهرک‌های صنعتی فارس در طول این سال‌ها با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه بودند که به منظور رفع این معضلات طرح تعریض، بهسازی و آسفالت راه دسترس شهرک صنعتی بزرگ شیراز با هدف بهبود و روان‌سازی وضعیت ترافیک، ارتقای ایمنی جاده دسترسی و توسعه زیرساخت‌های مخالف در سایر شهرک‌ها دستور کار قرار گرفت.

با این حال یکی از مهمترین دغدغه‌های صنعتگران حفظ امنیت و سلامت‌شان هنگام کار است و یکی از آخرین اقداماتی که متولیان شهرک‌های صنعتی فارس برای تحقق این امر مهم انجام داده‌اند صدور شناسه ایمنی برای ۲هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این مناطق است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از انجام ممیزی ایمنی و صدور شناسه ایمنی برای ۲هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک‌ها خبر داد و گفت: این روند با پیشرفت مناسب تداوم دارد.

سید مصطفی هاشمی افزود: ارتقای ایمنی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مورد توجه است و در این زمینه برنامه‌هایی نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی ویژه شاغلان واحدهای صنعتی و نیز ممیزی و صدور شناسه ایمنی واحدهای تولیدی در برنامه این شرکت قراردارد.

ساخت ۱۵ ایستگاه و خریداری ۱۸خودروی آتش‌نشانی

وی با بیان اینکه ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی فارس ساخته شده است گفت: تاکنون ۱۸خودروی آتشنشانی نیز خریداری شده که در سطح استان در حال فعالیت هستند.

هاشمی همچنین از ساخت ۳ایستگاه آتشنشانی در شهرک های صنعتی استهبان، قیرورکارزین و ده فاضل نی‌ریز در سال جاری خبرداد وگفت: برای اجرای این طرح‌ها حدود ۱۵میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یادآور شد: کار آتش‌نشانان در شهرک‌های صنعتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و تداوم تولید و پویایی صنعت، مرهون همت آتش‌نشانانی است که تلاش و فعالیت آنها، ضامن امنیت و سلامت کارکنان و شاغلان بخش صنعت است.

وی اضافه کرد: با توجه به وظایف و مأموریت‌های خود در زمینه ایمنی شهرک‌ها، نواحی صنعتی همواره تلاش کرده با رویکرد دانش‌پایه و نوآورانه و با همکاری سایر نهادها، زمینه ارتقای ایمنی واحد های صنعتی و افزایش خدمات آتش نشانی‌ها را فراهم سازد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با یاری خداوند متعال امروز با تلاش مجموعه آتش‌نشانی، پوشش خدمات آتش نشانی به صنعتگران در شهرک‌صنعتی بزرگ شیراز و برخی شهرک‌های صنعتی دیگر به نقطه مطلوبی رسیده و در حال ارتقای وضعیت موجود هستیم.

۶۳شهرک و ناحیه‌صنعتی در استان فارس

استان فارس در حال حاضر از ۶۳شهرک و ناحیه‌صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی بهره می‌برد که در طول سال‌های گذشته شرایط مطلوبی برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق فراهم شده است.این در حالیست که در دو سال گذشته و با هدف توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی فارس تاکنون ۲۱۵پروژه زیرساختی با اعتبار ۶۵۰میلیارد تومان آغاز شده و ۱۹۰پروژه با اعتبار ۲۷۰میلیارد تومان نیز اتمام و به بهره‌برداری رسیده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true