×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بادامچیان: از تفرقه در جریان انقلابی جلوگیری می‌کنیم/ متکی: مجلسی با برنامه می‌خواهیم

بادامچیان: از تفرقه در جریان انقلابی جلوگیری می‌کنیم/ متکی: مجلسی با برنامه می‌خواهیم ، دومین نشست مشترک دبیران کل احزاب و روسای کمیته‌های شورای وحدت اصولگرایان با هدف تدوین برنامه انتخاباتی این تشکل سیاسی در انتخابات مجلس، برگزار شد.

به گزارش فارس آگاه ، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در دومین نشست مشترک دبیران کل احزاب و روسای کمیته‌های شورای وحدت، گفت: قرائن نشان می‌دهد انتخابات پرماجرایی در پیش داریم. هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ شعارها و برنامه‌ها و رویکردهایی که مطرح می‌شوند.

وی ادامه داد: ما به گام دوم انقلاب اسلامی وارد شده‌ایم و بیانیه گام دوم نیز مسیر و جهت‌گیری‌های کلان را ترسیم کرده و تحول و تکامل انقلاب یک مطالبه و راهبرد اصلی در این بیانیه است. نمایندگان مجلس آینده و کاندیداهایی که در این عرصه ورود شده‌اند باید مشخص کنند چه برنامه و ایده‌ای برای تحول و تکامل نظام و تحقق مطالبات مردم دارند. کسانی که خود را برای انتخابات آماده کرده‌اند بگویند می‌خواهند چه چیزی را متحول کنند؟

عضو هیئت عالی شورای وحدت یادآور شد: علاوه بر برنامه‌محوری، ما در انتخابات به دنبال معرفی فهرستی جامع و مانع هستیم تا از هرگونه تفرقه در جریان انقلابی و ارزشی جلوگیری کنیم.

⚫ بیادی: بدون سیاسی‌کاری رزومه‌ نامزدها را بررسی می‌کنیم

در ادامه نشست حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی با تاکید بر پرهیز از افراط در رقابت‌های سیاسی، گفت: اخلاق سیاسی و اخلاق انتخاباتی اقتضا می‌کند به دنبال رقابت سالم باشیم و در عین رقابت‌ها، رفاقت‌های خود را فراموش نکنیم. این یک اصل کلی در شورای وحدت است.

وی افزود: اولین قصد شورای وحدت در انتخابات مشارکت بالای مردم و حضور اقشار مختلف در پای صندوق‌های رای است و این دقیقاً منطبق بر خواست رهبری است که بر مشارکت بالای عمومی در انتخابات تاکید داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران گفت: شهر تهران به عنوان پایتخت دارای مشکلات و پیچیدگی‌های بسیار زیادی است و مردم واقعاً مطالبات جدی در همه حوزه‌ها دارند. با شایسته‌سالاری در مجلس می‌توان بخش عمده‌ای از این مسائل را پیگیری و حل کرد. از طریق جبهه‌هایی که ذیل شورای وحدت فعالیت می‌کنند به دنبال معرفی بهترین نامزدها به مردم هستیم و بدون پیش‌داوری یا سیاسی‌کاری رزومه‌های نامزدها را بررسی می‌کنیم تا شایسته‌ها و افراد صلاحیت‌دار را برای انتخاب مردم معرفی کنیم‌.

⚫ متکی: مجلس انقلابی‌تر و کارآمدتر با برنامه واقعی برای مردم می‌خواهیم

همچنین منوچهر متکی سخنگو و دبیر اجرایی شورای وحدت هم با بیان اینکه شورای وحدت یک جریان انقلابی، مردمی، بی‌حاشیه و دلسوز است که در پی وحدت‌آفرینی در جریان ولایی و ارزشی است، اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک فراتشکیلات انقلابی و دینی، هدایت‌گر این جریان است. هرچقدر تحرک ما در تهران سازمان یافته‌تر و جدی‌تر باشد موجب امیدبخشی در استان‌هاست و مردم را نیز فعال و پرانگیزه می‌کند.

دبیر اجرایی شورای وحدت تاکید کرد: ما در شورای وحدت نسبت به شکل‌گیری یک مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم. می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که انقلابی‌تر، کارآمدتر و دارای طرح و برنامه واقعی برای مردم و نظام باشد تا دولت نیز در فضای مناسب کارها را پیش ببرد.

در ادامه شهاب‌الدین صدر عضو هیئت عالی شورای وحدت با بیان اینکه احزاب، اقشار و روحانیت سه بخش عمده شورای وحدت هستند، اظهار کرد: اگر رقبای ما در انتخابات حضور جدی دارند ما نیز باید فعالیت‌های خود را هدفمندتر و جدی‌تر پیش ببریم. این یک مسابقه سیاسی پیچیده و دشوار است و همه به این موضوع واقف هستیم. در شورای وحدت عزم ما برای برنامه‌ریزی و گفتمان‌سازی جدی است و تاکید داریم باید در این رویداد بزرگ سیاسی یک حضور منضبط و معطوف به موفقیت داشته باشیم.

محمدی نوری قائم مقام ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران هم با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، گفت: در تهران با محله‌محوری به دنبال ایجاد سازمان رای منسجم و قوی برای شورای وحدت هستیم. در این مسیر، سهم احزاب و تشکل‌ها با ظرفیتی که دارند قابل توجه است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true