×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بخش‌هایی از بازار وکیل شیراز مرمت می‌شود

در راستای حفاظت از آثار و یادمان‌های تاریخی و فرهنگی و نیز در ادامه برنامه‌های مرمت وبازپیرایی یادمان‌های ‌ارزشمند این استان، بخش‌هایی از بازار وکیل شیراز، از یادمان‌های دوره زندیه، مرمت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: مرمت بخش‌هایی از بازار وکیل شیراز از جمله سقف و طاق این بنا در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس اگاه ، محمد ثابت اقلیدی گفت: بخش‌هایی از سقف و طاق‌های بازار وکیل که درگذشته دچار آسیب‌های بصری شده بود مورد مرمت قرار خواهد گرفت.

ثابت تقلیدی بیان کرد: در بازدید اعضای شورای فنی نحوه مرمت این بخش بازار موردبررسی قرار گرفت و پس از تهیه طرح مرمتی به‌زودی پروژه مرمت این بخش بازار آغاز می‌شود.

وی افزود: در این پروژه بخشی از سقف بازار که در یک حادثه آتش‌سوزی درگذشته آسیب بصری دیده بود دوده زدایی خواهد شد و برداشت لایه‌های الحاقی تا رسیدن به لایه اصلی زندیه بخشی دیگر از این پروژه مرمتی خواهد بود.

ثابت اقلیدی ادامه داد: بازار وکیل در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۳۵۱ به شماره ۹۲۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بازار وکیل درزمان کریم خان زند، بازارمرکزی کشور به شمار می‌آمد و به دلیل ارتباط شمال و جنوب کشور از راه شیراز و تجاری بودن مسیر بوشهر- شیراز، بیشتر معاملات تجاری در این بازار صورت می‌گرفت.

تاریخ احداث بازار وکیل شیرازپس ازسال ۱۱۸۰هجری قمری و مقارن با احداث ساختمان مسجد وکیل شیراز است

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true