×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تامین آب صنایع از منابع زیر و روسطحی محدود می‌شود

تامین آب صنایع از منابع زیر و روسطحی محدود می‌شود،  به گزارش فارس آگاه ، استاندار فارس بر لزوم اجرای برنامه‌های صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب تاکید و خاطرنشان کرد: به زودی و بر اساس قانون، تامین آب صنایع از محل چاه‌های آب و سدها (زیر و روسطحی) محدود و ممنوع می‌شود.

محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۳۱ مرداد در جلسه بهره‌وری فارس بیان کرد: با توجه به محدود و ممنوع شدن استفاده از همه منابع آب در بخش صنعت، باید صنایع جدید در محدوده مسیر خط انتقال آب خلیج فارس به استان و در نزدیکی آن ایجاد شوند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: تنها صنایعی که در نزدیکی خط انتقال آب خلیج فارس یا شبکه پساب قرار ندارند و از گذشته احداث شده باشند، امکان استفاده از منابع آب زیرزمینی و سطحی را خواهند داشت.

استاندار فارس همچنین ضمن تاکید بر لزوم تغییر و اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی، اظهار کرد: دولت بحث اصلاح الگوی مصرف را با جدیت دنبال می‌کند.

ایمانیه گفت: اینکه در شرایط فعلی بحث تامین آب، برق و سایر انرژی‌ها به عنوان مهمترین و بیشترین حوزه های نیازمند بهره وری از محل منابع جدید در دستور کار است خود می تواند در دراز مدت به نوعی برای کشور بحران و دچار ایجاد کند.

او همچنین بر لزوم کنترل، کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت نیز تاکید کرد وافزود: در دنیا افراد پرمصرف باید هزینه مصرف بیش از سرانه استاندارد را به قیمت تمام شده پرداخت کنند و امروز در کشور ما پرمصرف‌ها از جیب اقشار ضعیف و کم مصرف هزینه می‌کنند.

استاندار فارس ادامه داد: از صاحبنظران، استادان دانشگاه و نخبگان تقاضا داریم که به سهم خود برای ارائه راهکارهای عملیاتی برای افزایش بهره‌وری با صرف هزینه کمتر اقدام کنند و نظرات خود را ارائه دهند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true