×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تکمیل پازل نهایی آزاد راه شیراز-اصفهان تا نیمه اول امسال

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خبر داد: رونمایی از بزرگترین زیرگذر شیراز تا دهه فجر امسال ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، شهریور ماه سال ۱۴۰۱ و همزمان با هفته دولت بود که کلنگ یکی از پیچیده ترین و بزرگترین پروژه های شهر شیراز، در گلوگاه گویم به زمین زده شد، پروژه ای با اعتباری حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان که قرار شد، ظرف مدت دو سال، به اتمام برسد، مهلتی که شهریور ماه امسال، به اتمام می رسد، این در حالی است که به رغم گشایش محور جنوبی این زیر گذر، یکی دو روز مانده به نوروز امسال، با توجه به برخی عقب افتادگی ها که به دلیل برخی مشکلات، از جمله جابجایی تاسیسات، شاید این پروژه در زمان مقرر به اتمام نرسد و کمی دیرتر، شاهد رونمایی از این ابر پروژه شهری باشیم، اما بی شک یکی از مهمترین دلایلی که بر اهمیت اجرای هر چه سریعتر این پروژه افزوده، ابر پروژه بالادست آن، یعنی پروژه آزادراه شیراز به اصفهان، به عنوان بزرگترین پروژه آزادراهی کشور است که در مراحل نهایی است، پروژه ای که تا کنون، ۶ قطعه آن، اگر چه با کمی نقص به پایان رسیده است و به گفته معاون عمرانی استانداری فارس، تکلیف مهمترین قطعه این پازل ۲۱۲ کیلومتری، یعنی قطعه ۷ نیز تا نیمه اول امسال، مشخص و به بهره برداری می رسد، معاون عمرانی استانداری فارس، در این رابطه به خبرنگار ما، گفت: برای تکمیل قطعه ۷ آزادراه شیراز به اصفهان، اعتبارات لازم طی قراردادی که با وزارت دفاع داشتیم، دیده شده و این قطعه، نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

محمود رضایی کوچی، تصریح کرد: در خصوص قطعه ۸ این آزادراه یا به نوعی قطعه نخست آزادراه شیراز به بوشهر، این پروژه نیز ظرف یک ماه آینده آغاز می شود.

وی، در خصوص ساخت آزادراه شیراز به بوشهر نیز گفت: این پروژه، جز یکی از عظیم ترین پروژه های کشور است که به همین دلیل، نمی توان با اعتبارات استانی و سالیانه، آن را اجرا کرد.

معاون عمرانی استاندار فارس، افزود: برای اجرای این ابر پروژه با هزینه امروز، ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار، مورد نیاز است که در حال حال حاضر، بخشی را وزارت دفاع و بخشی را دولت متقبل شده، اما در کنار این هلدینگ های قوی، بخش خصوصی نیز باید وارد کار شود.

وی، در خصوص زمان اتمام این پروژه نیز گفت: در حال حاضر، مراحل نهایی مطالعات و موارد دیگر در حال انجام است و انشاالله این پروژه، امسال نهایی شده و وارد مرحله اجرا می شود.

رضایی، در خصوص سرنوشت پروژه زیر گذر گویم هم گفت: با توجه به اینکه کارفرمای این پروژه، شهرداری شیراز است، آنها باید پاسخگوی این سوال باشند، اما آنچه که نظر می رسد امیدواریم نیمه دوم امسال، شاهد افتتاح این پروژه نیز باشیم تا با بهره برداری از قطعه نهایی آزادراه در ورودی شهر، با مشکلی مواجه نشویم.

*پیشرفت ۶۰ درصدی زیر گذر گویم

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در این رابطه، گفت: زیرگذر گویم، یکی از مهمترین پروژه های ماست که با تلاش دست اندرکاران و همه عوامل، توانستیم شب عید، بخش ورودی زیرگذر را به بهره برداری برسانیم و فعالیت در بخش خروجی و بخش همکف بر روی زیر گذر ورودی، هنوز فعالیت ادامه دارد.

محمد امین، با اشاره به برخی از علل عقب افتادگی در اجرای پروژه زیرگذر گویم، ادامه داد: در حال حاضر، فعالیت عمرانی در یک بخش تمام شده و در بخش دیگری ادامه دارد، اما در برنامه زمان بندی، دچار یک انحراف شدیم که علت آن، از جنس معارضین تاسیساتی بود.

وی، اضافه کرد: ما در این پروژه، معارضین تاسیساتی زیادی از دستگاه های مختلف خدمات رسان، مانند آب، برق، گاز و مخابرات داشتیم که تاخیر در رفع هر کدام از آنها، باعث تاخیر در اجرای پروژه می شد.

امین، گفت: در کنار معارضین تاسیساتی، ما تعداد زیادی معارضین ملکی هم داشتیم که در این رابطه هم ۴۹ ملک تجاری، دولتی و مسکونی، سر راه پروژه بود که علاوه بر هزینه سنگین آن، با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که همین موارد بیش از یک سال، انرژی از ما گرفته شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، گفت: در حال حاضر، پروژه با احتساب موارد تملکی ۷۰ درصد و بدون موارد تملکی در زمینه اجرایی، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امین، در خصوص زمان اتمام پروژه نیز گفت: برای تکمیل ۴۰ درصد باقی مانده پروژه، پیش بینی می کنیم، دهه فجر بتوانیم شاهد افتتاح کل پروژه باشیم که این پروژه، در زیر و رو دارای ۱۲ لاین ورودی و خروجی است و عرض حاشیه آن، ۱۵ متر است که برای پارک خودرو و املاک تجاری اطراف آن نیز که قبلا حتی جای پارک ماشین هم نبود، ظرفیت خوبی است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true