×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
حسینی: سند تحول دولت و برنامه هفتم بر پایه گام دوم انقلاب است

حسینی: سند تحول دولت و برنامه هفتم بر پایه گام دوم انقلاب است ،تهران- فارس آگاه – معاون پارلمانی رئیس جمهور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را منسجم‌ترین سند منتشر شده در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دولت نسبت به اجرایی و عملیاتی‌کردن این بیانیه اعتقاد و اهتمام جدی دارد از این رو سند تحول دولت و برنامه هفتم را بر این مبنا تدوین کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت فارس آگاه ، سیدمحمد حسینی در نشست جمعی از نیروهای جبهه انقلاب از سراسر کشور با موضوع “تبیین اقدامات دولت درجهت اجرای بیانیه گام دوم”، اظهار داشت: بیانیه گام دوم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در دوره دولت قبل منتشر شد اما توجه کافی نسبت به اجرای آن صورت نگرفت.

وی ادامه داد: اما این دولت اجرای این بیانیه و توصیه‌ها و نکات ذکر شده در آن را به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار داده و ضمن اینکه سند تحول دولت و برنامه هفتم بر مبنای این بیانیه تدوین شده است، وزرا نیز برنامه‌ها و ماموریت‌های خود را با توجه به مفاد بیانیه تقدیم مجلس کردند و برای عملیاتی شدن توصیه های ۷ گانه در حوزه کاری خود تلاش می کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در تکمیل این موضوع یادآور شد: در دوره گذشته نه تنها نسبت به اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کم توجهی وجود داشت حتی دولت وقت اعتقادی به تدوین برنامه ششم توسعه نداشت و با پیگیری های مسئولان از جمله نمایندگان یک سری احکام را به نام برنامه به مجلس ارائه شد که مورد قبول قرار نگرفت و بعد هم حاضر نشدند آن را تکمیل و تصحیح کنند.

حسینی ادامه داد: براین اساس برای اولین بار مجلس شورای اسلامی با اِذن رهبر معظم انقلاب برنامه ششم توسعه را تهیه و تصویب کرد و بدیهی است دولت وقت، اراده و اهتمامی به اجرای آن نداشت.

وی یکی از ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم را اعتقاد و باور به اندیشه‌های والای امام راحل و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: بلافاصله پس از فرمایشات رهبر انقلاب در هر مناسبت و موضوعی، محورهای اصلی سخنان ایشان در اولین جلسه دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و وظایف دستگاه‌ها برای اجرای آن مشخص می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت مردمی، توصیه‌ها و نکاتی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده را صرفاً یک توصیه و سفارش نمی‌داند بلکه آن‌را تکلیف و وظیفه قانونی و شرعی می‌داند از این رو اعتقاد و باور دولت این است که آنها را به طور کامل اجرا کند.

حسینی با بیان اینکه دولت با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی مسیر رفع موانع و پیشرفت کشور را طی می‌کند، اظهار داشت: در آغاز دولت سیزدهم عده‌ای به رئیس جمهور ایراد می‌گرفتند که با توجه به نبود منابع کافی در کشور، سفرهای استانی چه فایده‌ای دارد؟ اما دولت با روحیه جهادی و تلاش بی‌وقفه همزمان با رفع موانع و افزایش درآمدهای کشور، دستاوردهای بزرگی را در تکمیل زیر ساخت ها و خدمت به مردم عاید کشور کرده است.

معاون رئیس جمهور در امورمجلس گفت: در گذشته همه امور بویژه اقتصاد کشور را به همراهی و اراده غربی‌ها گره زده بودند حتی واردات واکسن کرونا را منوط به برجام و امضای اف ای تی اف اعلام می کردند اما این دولت با خودباوری روحیه “ما می‌توانیم” نادرست بودن رویکرد گذشته را به اثبات رساند.

حسینی خاطرنشان کرد: شعارهایی مانند استقلال، آزادی، عدالت، عزت، اخلاق و معنویت، عقلانیت و برادری که در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تاکید شده، شعارهای درخشان، فطری، جهانی و گمشده بشریت هستند و همه ملت‌ها تشنه و شیفته تحقق آنها هستند، این شعارهای اساسی انقلاب اسلامی متعلق و محدود به مقطع زمانی ۴۵ سال گذشته نیست بلکه همواره پرجاذبه و پرطرفدار است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس به اهمیت علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب همواره بر این مولفه که العلم سلطان و اینکه دانایی، توانایی است تاکید دارند و در این راستا دولت مردمی حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان را با جدیت در دستور کار خود قرار داده این شرکت‌ها از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشتند به نحوی که در حال حاضر بیش از ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور مورد حمایت است و ۱۲ هزار محصول دانش بنیان به سایر کشورها صادر می‌شود و دولت نیز بطور کامل از تولید، بازاریابی و صادرات این محصولات حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر در گذشته منافع شخصی برخی دست اندرکاران در واردات بود و با کم توجهی به تولید داخل موجب ورشکستگی و بی انگیزگی سرمایه گذاران و نخبگان و صاحبان ایده می شدند، در این دولت با جدیت از تولید داخل و به ویژه دانش بنیان حمایت می شود.

دولت سیزدهم برای ترویج اخلاق و معنویت برنامه‌های گسترده‌ای دارد

حسینی افزود: در راستای حمایت از نخبگان مجوز استخدام پنج هزار نیروی نخبه در وزارتخانه‌های مختلف صادر شده است و همچنین دولت، مزایا و معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در نظر گرفته است. در همین مدت جایگاه کشورمان در حوزه نوآوری و ابتکار هفت رتبه ارتقا یافته است.

او اخلاق و معنویت را توصیه‌ دوم بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد و گفت: عده‌ای در گذشته با طرح این مساله که نمی‌توان کسی را به زور به بهشت برد! عملا وظیفه هدایت گری و زمینه سازی برای گرایش به آداب و ارزش های اسلامی را از دوش خود ساقط کردند! رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این شبهه فرمودند که اولا مسئولان خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند چون سبک زندگی فردی و اجتماعی آنان ملاک عمل دیگران می شود و ثانیا وظیفه دارند زمینه ترویج اخلاق و معنویت را در جامعه فراهم کنند و خلاصه اجازه ندهند که جهنمی‌ها مردم را با زور و فریب جهنمی کنند.

حسینی افزود: دولت سیزدهم برای ترویج اخلاق و معنویت برنامه‌های گسترده‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به حضور پررنگ دستگاه‌های اجرایی در تسهیل راهپیمایی اربعین، حمایت از فعالیت‌های برجسته فرهنگی و هنری، توجه به راهیان نور و همچنین اجرای دقیق و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه به موضوع اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به این که بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و ضعف و سستی ایمان از آثار فقر و فلاکت در یک جامعه محسوب می‌شود دولت سیزدهم تلاش کرده در کنار رسیدگی و بهبود معیشت مردم، طرح‌ها و پروژه‌های پیشران اقتصادی را در بخش‌های مختلف و در راستای افزایش درآمد کشور اجرایی و عملیاتی کند لذا طرح‌های زیرساختی متعددی در حوزه صنعت، نفت، جاده و ریل، آب ، برق و معادن را با جدیت پیگیری می‌کند و تعدادی را در ۲۵ ماه گذشته به بهره‌برداری رسانده است.

حسینی گفت: دولت همچنین به احیا و راه‌اندازی کارخانجات و واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل اهتمام ویژه‌ای داشته و تاکنون بیش از پنج هزار واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشته است همچنین در حوزه بهداشت و درمان ۲۰ هزار طرح درمانی و بهداشتی در سراسر کشور در خدمت مردم قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس توجه به کشاورزی و خرید تضمینی ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان، هدف گذاری برای تامین ۹۰ درصد محصولات کشاورزی در داخل کشور، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جذب سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت معادن و صدور خدمات فنی و مهندسی را از دیگر اقداماتی دانست که دولت در راستای بهبود اقتصادی کشور با جدیت پیگیری می‌کند.

حسینی کاهش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی، کاهش ضریب جینی و فاصله طبقاتی، تقویت روحیه امید نشاط و سرمایه اجتماعی نظام از جمله آثار و نتایج فعالیت‌های اقتصادی دولت دانست و گفت: استقبال باشکوه از رئیس جمهور در جریان سفرهای استانی از جمله در سنندج و شهرکرد نشان دهنده آن است که مردم در حل مشکلات خود به دولت اعتماد و امید دارند.

معاون رئیس جمهور اهتمام دولت به اجرای عدالت را به عنوان یکی دیگر از مولفه‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب مورد اشاره قرارداد و گفت: دولت تلاش کرده افراد سالم، پاکدست، متعهد و متخصص را در راس امور قرار دهد ضمن اینکه با جدیت نظارت و بازرسی می‌شود تا مفسده ای شکل نگیرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true