×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
خیز شیراز برای جذب سرمایه گذاران بین المللی

خیز شیراز برای جذب سرمایه گذاران بین المللی، دومین همایش علمی – تخصصی «توسعه سرمایه گذاری در کلانشهر شیراز» با رویکرد بین المللی برگزار شد.

به گزارش فارس آگاه، دومین همایش علمی – تخصصی «توسعه سرمایه گذاری در کلانشهر شیراز» با رویکرد بین المللی چهارشنبه ۳ خرداد ماه با حضور استاندار فارس، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و جمعی از مقامات ملی و بین المللی به میزبانی شیراز برگزار شد.

گردشگری سرمایه گذاران را فرا می خواند

استاندار فارس در این همایش با اشاره به ظرفیتهای مختلف گردشگری و جذب سرمایه گذاری گفت: از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری این استان دعوت میکنیم.

خیز شیراز برای جذب سرمایه گذاران بین المللی

محمدهادی ایمانیه با اشاره به میثاق نامه ای که در سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری امضا شده است، افزود: این میثاق نامه امسال هم تمدید میشود و سند امیدآفرینی نیز در این همایش امضا می شود.

وی با اشاره به حوزه های مختلف گردشگری نظیر مذهبی، فرهنگی و پزشکی بیان کرد: این حوزه ها مستعد سرمایه گذاری است و از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ابعاد مختلف دعوت می کنیم.

گردشگری ظرفیت شیراز است

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: مهمترین و ارزشمندترین ظرفیت کلانشهر شیراز ظرفیت گردشگری است که باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

مهدی طاهری در رویداد بزرگ “دومین همایش سالانه توسعه سرمایه گذاری در شیراز” اظهار کرد: مهمترین و ارزشمندترین ظرفیت کلانشهر شیراز ظرفیت گردشگری است که باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ما باید ظرفیت گردشگری در شیراز را فعال و زیرساخت های آن را فراهم کنیم، افزود: زمانی که سرمایه گذاران در این بخش سرمایه گذاری کنند، سایر ظرفیتها نیز فعال خواهد شد.

اهمیت شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری

در این مراسم شهردار شیراز از اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: ما به دنبال عرضه و شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری هستیم.

محمدحسن اسدی در رویداد بزرگ “دومین همایش سالانه توسعه سرمایه گذاری در شیراز” با تبریک سالروز آزادی خرمشهر روز فخر ایران اسلامی در عملیات بیت المقدس، بیان کرد: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است و با داشتن حافظ، سعدی، شیخ روزبهان، باغهای قصردشت، باغ ارم و دلگشا، عفیف آباد و جهان نما، هنرهای میناکاری، قلمزنی، اختصاص عنوان شهر جهانی صنایع دستی، قطب پرشکی و گردشگری خود ظرفیت بی بدیلی را رقم زده است.

وی افزود: همایش ملی توسعه سرمایه گذاری با رویکرد بین المللی به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای دومین سال متوالی در دستور برگزاری قرار گرفت.

حضور بغداد در پروژه های سرمایه گذاری شیراز

شهردار بغداد از آمادگی شهرداری پایتخت عراق برای انعقاد تفاهمنامه با شهرداری شیراز خبر داد.

عمار موسی کاظم با بیان اینکه ما امروز برای همکاری بغداد با شیراز اینجا هستیم، گفت: این همایش سبب ایجاد آشنایی با ظرفیتها و چالشهای پیش رو برای همکاری بیشتر میشود و امروز برای باز کردن دربهای همکاری بین شهرداری های شیراز و بغداد و همکاری و کسب تجارب بیشتر اینجا هستیم.

وی افزود: ما در عراق شاهد انقلاب ساخت وساز هستیم و دربهای عراق به روی همه باز است تا از تجربه های نخبه های کشورهای همسایه استفاده کنیم و آنها پشتیبان و همراه عراق باشند.

تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز اعلام کرد: سال گذشته در کنار بودجه سنواتی، تکلیف ۱۵ هزار میلیاردی سرمایه گذاری را به شهرداری ابلاغ کردیم و محقق شد و امسال تکلیف را تا ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و در حال تلاش برای تحقق آن هستیم.

علیرضا اسکندری گفت: در ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر، بودجه شهرداری ۶ هزار میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ به ۱۸ هزار میلیارد و امسال به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان از عزم جدی مدیریت شهری در ساختن شهری در خور و شأن شیراز دارد.

ترکیه مجری آکواریوم شیراز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز شیراز از اجرای پروژه های سرمایه گذاری در کلانشهر شیراز خبر داد.

به نقل از ایرنا، حمیدرضا اسماعیلی ضمن قدردانی از سرمایه گذارانی که علاقه مند و مشتاق، دغدغه توسعه شهرشان را داشتند و اعلام کرد: طی سالها با مشارکت در ساخت پروژه های سرمایه گذاری، مجموعه مدیریت شهری را یاری کردند، عملیات اجرایی پروژه بزرگ آکواریوم شیراز را با حضور هیأت سرمایه گذاری از کشور ترکیه آغاز کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true