×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رقابت ۱۶نامزد برای صندلی داغ ریاست هیات فوتبال پرچالش فارس

رقابت ۱۶نامزد برای صندلی داغ ریاست هیات فوتبال پرچالش فارس، پس از ابطال مجمع انتخاباتی هیات  فوتبال فارس توسط دادستان و بازگشت این هیات به دوره سرپرستی بر اساس فراخوان جدید  ۱۶ نفر برای نشستن بر کُرسی داغ هیات فوتبال فارس ثبت نام کردند و این در حالی است که بسیاری  از هیات  های ورزشی فارس مدت هاست  به صورت سرپرستی اداره می شود اما استقبال چندانی برای ثبت نام صورت نمی گیرد.

 

به گزارش فارس آگاه،‌ چند سالی است که حال فوتبال فارس ناخوش است و حاشیه های فراوان جای متن را گرفته برای همین هم این رشته پرطرفدار در فارس نتوانسته است به جایگاه واقعی خود برسد.

هم شهرت و هم ثروت
اینکه برای تصدی هیات فوتبال اینقدر داوطلب وجود دارد نشانگر خاص بودن این رشته است که هم شهرت به دنبال دارد و هم از نظر مالی هیاتی است که درآمدهای خوبی نصیب آن می شود و نظارتی هم بر آن صورت نمی گیرد برای همین هم خوب استقبال می شود.

حال و روز ناخوش فوتبال فارس
کارشناسان فوتبال براین باور هستند که سال هاست فوتبال فارس حال روز خوشی ندارد و این امیدواری وجود دارد تا با رای اعضای مجمع، شخصی که بتواند کشتی فوتبال فارس را به ساحل آرامش برساند سکاندار این رشته پرطرفدار شود و فوتبال فارس را از نو بسازد و از هیاهوی افراد چسبیده به فوتبال هم در شبکه های اجتماعی هراسی به دل راه ندهد.

 

 رقابت ۱۶نامزد برای صندلی داغ ریاست هیات فوتبال پرچالش فارس

مجمعی که باطل شد و به تاریخ پیوستٰ، ماجرا چه بود؟

مجمع انتخابی هیات فوتبال فارس دوم اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای مجمع در شیراز برگزار شد اما این پایان ماجرا نبود چرا که این مجمع با چالش های زیادی روبرو شد.
در این انتخابات از یک سو عده ای ازاعضای مجمع به دنبال حضور نامزدی که صلاحیتش به تایید رسیده، بودند، از سوی دیگر هم تعدادی از اعضا نمی خواستند این نامزد در مجمع شرکت کند به همین منظور رای گیری به صورت شفاهی در۲ نوبت برگزار شد درنهایت با رای شفاهی مجمع، نفر ششم اجازه شرکت پیدا نکرد.

عاقبت پس از کش و قوس های فراوان مجمع پر چالش برگزار و حسین قنبری با ۴۱ رای از مجموع ۵۵ رای اخذ شده برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات فوتبال فارس انتخاب شد اما این بار انتخابات وارد ابعاد تازه تری شد.

آغاز ماجرای جدید

پس از رد نامزد ششم ماجرا ابعاد تازه ای پیدا کرد و این شخص در برنامه زنده فوتبال برتر شبکه سه دست به افشای و انتشار فایل صوتی زد و پای رشوه به میان کشیده شد و متعاقب آن هم دادستان انقلاب شیراز به عنوان مدعی العموم وارد ماجرا شد هر چند این مسئله ختم به خیر شد اما در تاریخ فوتبال فارس به یادگار باقی ماند.

 رقابت ۱۶نامزد برای صندلی داغ ریاست هیات فوتبال پرچالش فارس
 مجمع هیات فوتبال فارس که باطل شد

ابطال انتخابات تاریخ ساز

چهارم مهرماه سال ۱۴۰۲ بود که مدیر کل وقت ورزش و جوانان فارس در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ، ابطال مجمع هیات فوتبال فارس توسط شعبه ۲۵ دادگاه تجدید نظر شیرازبه دلیل ناکافی بودن مدارک ‌را بیان کرد و متعاقب آن هم اداره کل چند نفر را به عنوان سرپرست جدید به فدراسیون اعلام کرد اما فدراسیون فوتبال زیر بار افراد معرفی شده نرفت و حسین قنبری را به سمت سرپرست معرفی کرد تا از ریاست هیات به سرپرستی بسنده کند و به دنبال فرایند مجمع جدید باشد.

۱۶ نامزد جدید، داوران بیشترین اشتیاق، نامزدهای مجازی

بر اساس این گزارش به دنبال فراخوان هیات فوتبال فارس وپایان آن در نهایت ۱۶ نفر ثبت نام که در بین آنها شماری زیادی داوران دیده می شود که اشتیاق خود را برای نشستن بر کُرسی داغ هیات نشان می دهد اما پیش از اعلام اسامی نامزدها برخی افراد در شبکه اجتماعی برای مطرح شدن شماری از افراد چسبیده به فوتبال با بوقچی های خود چندین نفر را معرفی کردند که نامی از آنها در بین ۱۶ نفر وجود نداشت زیرا آنها می خواستند با کارنامه ضعیفی که دارند همچنان مطرح بمانند.

علیرضا یگانه، حسین امیری، فرشید حقیقت‌جو، اصغر روشن ضمیر، اشکان کاظمی، حسین قنبری، هادی مسلمی، رسول فلاح، کاووس عباسی، عبدالکریم نباتی، حمیدرضا زارعی، کمال پاک فطرت، مهدی شاه علی، حیدر شکور، ظهراب گوهری و معین صفاری افرادی هستند که برای تصدی ریاست هیات فوتبال فارس ثبت نام کرده اند.

در این بین علیرضا یگانه،‌ حسین امیری، ‌فرشید حقیقت جو، حیدر شکور، هادی مسلمی و حسین قنبری داورانی هستند که بیشترین سهمیه را در بین نامزد های شرکت کننده به خود اختصاص دادند.

 رقابت ۱۶نامزد برای صندلی داغ ریاست هیات فوتبال پرچالش فارس

بررسی صلاحیت نامزد ها در کمیته سه نفره

اما دبیر هیات فوتبال فارس درباره فرایند رسیدگی به صلاحیت نامزد ها به خبرنگار ایرنا گفت:‌ این کار توسط کمیته سه نفره متشکل از دبیر هیات به عنوان رییس کمیته، ‌نماینده امور شهرستان های فدراسیون و یک نفر هم بنا به پیشنهاد هیات فوتبال فارس و تایید رییس فدراسیون اعضای کمیته سه نفره را تشکیل می دهند.

علی اکبر سلطانی ادامه داد :‌ ۱۶ نفر ثبت نام کرده اند و کمیته سه نفره پس از رسیدگی به شرایط آنها از نظر آیین نامه ای در نهایت نفراتی که شرایط حضور در انتخابات را دارند به اداره کل ورز ش و جوانان معرفی و پس از تایید مراجع مختلف اسامی نهایی به فدراسیون فوتبال اعلام تا زمان برگزاری مجمع را مشخص کنند.

وی اظهار امیدواری کرد انتخابات هیات فوتبال فارس تا پایان سال جاری برگزار شود.

به نقل از ایرنا، ۵۳هیات ورزشی در فارس فعال است که حدود ۱۴ هیات به صورت سرپرستی اداره می شود و این امر یک چالش جدی برای فارس محسوب می شود چرا که برخی هیات ها مانند والیبال بیش از ۲ سال است که به صورت سرپرستی اداره می شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true