×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
روزی برای معرفی دانشگاه‌های فارس

روزی برای معرفی دانشگاه‌های فارس،معرفی دانشگاه‌های فارس به داوطلبان کنکور سراسری و دانش‌آموزان شیراز از امروز با حضور دانشگاه‌های دولتی شیراز، فسا و جهرم آغاز شد و تا سه روز ادامه دارد.

 

به گزارش فارس آگاه، مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز روز شنبه درباره رویداد «روز معرفی دانشگاه» گفت: این رویداد سه روزه با هدف راهنمایی دانش‌آموزان در انتخاب رشته و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌های استان فارس برگزار شده است.

محسن محمدی عنوان کرد: هدف از تدارک این رویداد معرفی رشته‌های مهم دانشگاهی، انتخاب رشته دقیق و هوشمندانه دانش‌آموزان و جلوگیری از اتلاف منابع ناشی از انتخاب رشته نادرست، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌های فارس و جذب دانش‌آموزان برتر و مستعد به دانشگاه برتر استان و معرفی افتخارات، دستاوردها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی این دانشگاه‌ها است.

وی اظهار کرد: انتخاب رشته‌ی تحصیلی، یکی از انتخاب‌های مهم در زندگی است و انتخاب نادست آن تبعات منفی برای فرد، خانواده و جامعه به دنبال دارد و سبب اتلاف وقت و منابع می‌شود.

محمدی افزود: رویداد معرفی دانشگاه کمک می‌کند تا داوطلب ورود به دانشگاه درک صحیحی از رشته‌های مختلف پیدا کند، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌های منطقه زندگی خود را بشناسد و با دید بهتری برای ادامه تحصیل دست به انتخاب رشته بزند.

مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز بیان کرد: در این رویداد اعضای هیات علمی ۱۴ دانشکده‌ دانشگاه شیراز به معرفی رشته‌های تحصیلی می‌پردازند، دانشجویان این دانشگاه نیز در قالب انجمن‌های علمی‌دانشجویی در این برنامه حضور دارند و مرکز مشاوره و روان‌درمانی و مدیریت نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز نیز با هدف راهنمایی و ارائه مشاوره به دانش‌آموزان در این رویداد شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، دانشگاه هنر شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه فسا و دانشگاه جهرم نیز در غرفه‌های اختصاصی به معرفی رشته‌های مختلف دانشگاه خود می‌پردازند.

به نقل از ایرنا، محمدی گفت: مخاطبان رویداد «روز معرفی دانشگاه» دانش‌آموزان مقطع متوسطه‌ دوم و بویژه دانش‌آموزانی هستند که امسال در کنکور سراسری رشته‌های علوم انسانی، ریاضی، فنی، هنر و زبان هستند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true