×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
روسیه: بزرگی رزمایش ناتو نشان‌دهنده بازگشت به جنگ سرد است

روسیه: بزرگی رزمایش ناتو نشان‌دهنده بازگشت به جنگ سرد است، معاون وزیر خارجه روسیه الکساندر گروشکو امروز در واکنش به برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد، آن را نشان‌دهنده آماده شدن این ائتلاف غربی برای بازگشت به این دوران و رویارویی با مسکو دانست.

به گزارش فارس آگاه، «این رزمایش‌ عنصر دیگری از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است»، این اظهارات امروز معاون وزیر خارجه روسیه الکساندر گروشکو در اشاره به رزمایش «دفاع پایدار ۲۰۲۴» ناتو است که برای ماه آینده برنامه‌ریزی شده است.

مسکو درباره این رزمایش که به گفته ناتو قرار است با شرکت ۹۰ هزار نیرو آغاز شود، گفت که «تمرینی در این مقیاس نشان‌دهنده بازگشت نهایی و غیر قابل بازگشت ناتو به الگوهای جنگ سرد است» که در آن «روند برنامه‌ریزی نظامی، منابع و زیرساخت‌ها برای رویاروریی با روسیه آماده می‌شود».

اخیراً کشورهای غربی ادعای خطر حمله روسیه به قلمرو این ائتلاف در صورت پیروزی در اوکراین را تشدید کرده‌اند. رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا ژنرال روبرت بریگر شنبه گفت که تصرف اوکراین توسط روسیه نفوذ این کشور را صدها کیلومتر به سمت غرب منتقل و «تهدیدی بالقوه مشابه آنچه در دوران جنگ سرد دیده می‌شد، ایجاد می‌کند».

ناتو خودش این تمرینات را «بزرگترین رزمایش از زمان جنگ سرد» خوانده که در آن قرار است این که چگونه نیروهای آمریکایی می‌توانند متحدان اروپایی را در کشورهای هم‌مرز با روسیه و همچنین در جناح شرقی این ائتلاف در صورت وقوع درگیری تقویت کنند، تمرین شود.

به نقل از فارس، «شبیه‌سازی سناریوی درگیری قریب‌الوقوع با یک دشمن تقریبا هم‌سطح» توصیف ناتو از این رزمایش است اما از روسیه نامی برده نشده است؛ با این حال، در سند راهبردی اصلی ناتو، روسیه به عنوان مهم‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید برای امنیت ناتو معرفی شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true