×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شاهچراغ چلّه نشین سوگ حسین (ع)

شاهچراغ چلّه نشین سوگ حسین (ع)، سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران امشب در اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین سیاهپوش و سوگوار است.

 

به گزارش فارس آگاه، نبوه عزاداران و زائران و مجاوران حرم مطهر (ع)، در غم شهادت حضرت امام حسین (ع) بر سر و سینه می ‏‌زنند و به یاد سرور شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم می‌ریزند.
ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به حرم مطهر احمد بن موسی (ع) مشرف شده اند تا این مصیبت جانگداز را به محضر امین ولایت تسلیت عرض کنند.
مراسم سوگواری همراه با سخنرانی مذهبی نیز بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شده است.

روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، اعلام کرد: به همین مناسبت بزرگداشت مقام شامخ شهدای حمله تروریستی ۲۲مردادماه حرم مطهر، شهیدان والامقام، خادم حرم مطهر، غلام‌عباس عباسی و پاسدار مدافع امنیت، محمد جهانگیری، مراسم عزاداری با حضور زائران و مجاوران این بارگاه منور، امروز سه شنبه و چهارشنبه، ۱۴ و ۱۵ شهریور ۱۴۰۲، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، در شبستان امام خمینی (رحمت الله علیه) برگزار می‌شود.
در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به ایراد سخن خواهد پرداخت و مداحان اهل بیت علیهم السلام، سید حسین فتح اللهی، محمد شریف زاده و حسن پورحسن، مرثیه سرایی می‌کنند.
همچنین، ۱۵ شهریورماه، در صبح روز اربعین، از ساعت ۸:۳۰، عاشقان و دلدادگان ثارالله، در قالب دسته‌جات عزاداری، از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، حرکت و ضمن اجتماع در بارگاه منور سیدالسادات الاعاظم و عزاداری و مرثیه‌سرایی، نماز ظهر اربعین را در حرم مطهر، اقامه می‌کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true