×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فعالیت دیپلماتیک موجب عدم اتخاذ موضع شورای امنیت علیه ایران شد/ «وعده صادق» حساب شده بود

فعالیت دیپلماتیک موجب عدم اتخاذ موضع شورای امنیت علیه ایران شد/ «وعده صادق» حساب شده بود ، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی پاسخ‌ به تجاوزات متعدد رژیم صهیونیستی در این مقطع را به منظور اثبات اقتدار کشورمان، امری ضروری ارزیابی کرد و در عین حال، گفت: فعالیت دیپلماتیک موجب عدم اتخاذ موضع شورای امنیت علیه ایران شد.

به گزارش فارس آگاه، محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، در مورد عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: در ۴۵ سال گذشته ـ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ـ ضمن اینکه به صورت دیپلماتیک فعالیت‌هایی علیه رژیم غاصب صهیونیستی صورت گرفت، اما سعی جمهوری اسلامی همواره بر این بوده که رویارویی مستقیمی بین ایران و اسرائیل صورت نگیرد و عمدتا هم ایران در این فرآیند خویشتن‌داری کرده است. اما در طول این سال‌ها ما شاهد حرکات ایذایی اسرائیل در زمینه‌های مختلف از جمله شهادت شهدای هسته‌ای، حملاتی که در سوریه عیله نیروهای ما انجام ‌داد و عملیات‌های پیدا و پنهان دیگری هم بوده‌ایم که فرض شده منشأ همه این اقدامات اسرائیل بوده است

عملیات سپاه دقیق و حساب شده بو

وی با اشاره به آخرین اقدامی که رژیم صهیونیستی علیه منافع جمهوری اسلامی انجام داد و طی آن به کنسول‌گری ایران در دمشق حمله کرد و منجر به شهادت سردار زاهدی و برخی دیگر از مستشاران نظامی ایران در سوریه شد، تصریح کرد: این حمله بعد از جنایت‌های اسرائیل در غزه و لبنان اتفاق افتاد، با وجود این ایران در همین قضیه هم خویشتن‌داری کرد، اما اسرائیل با گستاخی از این حمله دفاع ‌کرد و از سویی این حمله از جانب کشورهای استکباری و غربی محکوم هم نشد، از این‌رو ایران برای نشان دادن اقتدار خود با متانت حمله‌ای را طراحی و اجرا کرد که هرچند حداقلی، اما دقیق و حساب‌شده بود

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی محدود بودن پاسخ ایران به مکان‌های از پیش اعلام شده که حمله به کنسول‌گری ایران از آن‌جا انجام شده بود و آسیب نرساندن به شهروندان غیرنظامی اسرائیل را در راستای هدف جمهوری اسلامی در پرهیز از ایجاد تنش ارزیابی‌ کرد و افزود: این اقدامی حداقلی، ولی دقیق و حساب‌شده بود که منجر به تنش‌های بیشتر در منطقه نشود. همان‌گونه که مقامات وزارت خارجه و مسئولان نظامی ما اعلام کردند این نکته را از قبل به اطلاع طرف مقابل رساندند و بر اساس این اطلاع، اتمام حجت کرده و مسئولانه عمل کردند و اینک نیز مقامات کشور همه بر این مهم تأکید دارند که به دنبال افزایش تنش در منطقه نیستند.

هاشمی تأکید کرد: بعد از ۴۵ سال و پس از تهاجمات مکرر اسرائیل ضرورت داشت که ایران اقتدار خودش را به نمایش بگذارد، چراکه غرور ملی در نتیجه این تهاجمات جریحه دار شده و این‌گونه وانمود می‌شد که ایران توان مقابله با اسرائیل را ندارد، اما این عملیات اقدام لازمی بود که اقتدار ملی و آنچه در ملت ایران جریحه‌دار شده بود را دوباره بازسازی کند.

وی با بیان اینکه امکان دارد در پی این اقدام فشارهایی به ایران وارد و مشکلاتی به ویژه در حوزه اقتصاد و ناترازی‌ها برای ما ایجاد شود، گفت: باید تلاش شود این مسأله سبب افزایش تنش در منطقه نشود و در عین‌حال جاه‌طلبی، خشونت‌طلبی، و جنایات نتانیاهو نیز کنترل شود. معتقدم که این مهم را می‌توان با اقدامات دیپلماتیک انجام داد، چراکه ایران در این ماجرا دفاع مشروعی را انجام داد.

فعالیت دیپلماتیک موجب عدم اتخاذ موضع شورای امنیت علیه ایران شد

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به جلسه روز یکشنبه شورای امنیت سازمان ملل که هیچ مصوبه‌ای دالّ بر محکومیت ایران نداشت، خاطرنشان کرد: با وجود آن‌که کشورهای استکباری و غربی تلاش کردند بدون محکوم کردن حمله قبلی رژیم صهیونیستی به کنسول‌گری جمهوری اسلامی تنها ایران را محکوم کنند، اکثریت در شورای امنیت به نفع ایران صحبت کردند و فعالیت دیپلماتیکی که ایران داشت باعث این اتفاق در شورای امنیت شد، از این رو نباید فرصت را برای ادامه مذاکرات از دست داد و همان‌گونه که مسئولانه مذاکره می‌کنیم باید این مسیر را ادامه بدهیم که تهدیدها ادامه پیدا نکند و اثر نامطلوبی در اقتصاد ما نداشته باشد.

هاشمی بار دیگر بر ضرورت پاسخ‌گویی به تجاوزات متعدد رژیم صهیونیستی در این مقطع به منظور اثبات اقتدار جمهوری اسلامی و بازسازی غرور جریحه‌دار شده ملت ایران تأکید کرد و گفت: ما هم‌چنان این سیاست را ادامه می‌دهیم که تنشی در منطقه ایجاد نشود و قدرت‌های دیگر نیز به دنبال کنترل اسرائیل هستند، اما این پیام داده شده که در صورت اقدام مجدد، اسرائیل با قدرت ایران مواجه خواهد شد. به نظر می‌رسد باید مذاکرات دیپلماتیک را نیز ادامه داد که این اتفاق نیفتد و مسیر کم کردن تنش در منطقه را دنبال کنیم.

به گزارش شهرمردم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه – ۲۶ فروردین ماه – با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل تعداد قابل توجهی موشک کروز و بالستیک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آنها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true