×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ماجرای موافقت محیط زیست با اجرای سد تنگ سرخ در بالادست شیراز چه بود؟

ماجرای موافقت محیط زیست با اجرای سد تنگ سرخ در بالادست شیراز چه بود؟ محیط زیست فارس درباره موافقت این سازمان با اجرای سد تنگ سرخ در بالادست شیراز توضیحاتی ارائه داد.

 

به گزارش فارس آگاه، در پی انتشار خبری مبنی بر موافقت محیط زیست با اجرای سد تنگ سرخ در بالادست شیراز در یکی از خبرگزاری‌ها، روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد: همه سد‌ها مشمول گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی هستند و مادامی که گزارش ارزیابی سد تنگ سرخ در سازمان حفاظت محیط زیست تایید نشود امکان صدور مجوز از طرف محیط زیست وجود ندارد.

بر این اساس، این طرح که سابقه نسبتا طولانی دارد در دهه ۸۰ شروع و همزمان گزارش ارزیابی آن به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد که مورد مخالفت قرار گرفت.

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، این طرح پس از آن مورد بازنگری قرار گرفت و با تغییراتی که در ابعاد آن داده شد گزارش مجدد ارزیابی اثرات زیست محیطی ارائه شد و در سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت پس از رفت و برگشت‌های متعدد به وزارت نیرو اعلام شد که نسبت به مهندسی ارزش اقدام و نتیجه اعلام شود که تقریبا در یک زمان طولانی مهندسی ارزش انجام شد. با این حال تاکنون نتیجه آن به صورت رسمی به اداره کل حفاظت محیط زیست اعلام نشده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با این حال تاکنون هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت این سد از طرف محیط زیست صادر نشده است و خبر منتشره که منتسب به استاندار است احتمالا مبنی بر دستور وی به منظور پیگیری بررسی گزارش ارزیابی طرح بوده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true