×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نجابت و قادری از خط پایان گذشتند

مشارکت ۲۶ درصدی مردم شیراز در انتخابات، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، ماراتن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در حالی به پایان رسید که دو نفر از کاندیداهای شیراز و زرقان، به خط پایان رسیدند و انتخاب دو نفر نماینده دیگر، به دور دوم کشیده شد.

فرماندار شیراز، در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، گفت: در این دور انتخابات، ۳۴۱ هزار و ۸۲ رای، اخذ شد که از این تعداد، ۲۸۹ هزار و ۴۲ رأی صحیح و ۵۲ هزار و ۴۰ رأی، جزء آراء باطله بودند که طبق ماده ۹ قانون انتخابات مجلس، باید حداقل یک پنجم آرای صحیح کسب شود.

لطف ا… شیبانی، اظهار داشت: این نشان از مشارکت ۲۶ درصدی مردم ۹ حوزه شیراز و زرقان است که شامل شیراز، زرقان، بخش‌های مرکزی، ارژن، سیاخ دارنگون و رحمت‌آباد می‌شود.

وی، تصریح کرد: بر اساس شمارش آرا، روح ا… نجابت، با تعداد ۷۸ هزار و ۳۵۱ رأی ماخوذه و جعفر قادری، با ۵۹ هزار و ۶۲ رأی ماخوذه و کسب بیش از ۲۰ درصد آرا، در مرحله اول، حد نصاب را کسب کردند و راهی مجلس شدند و انتخاب دو نماینده دیگر شیراز، به دور دوم رفت.

فرماندار شیراز، با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان هم نتوانستند یک پنجم آراء صحیح را کسب کنند و به مجلس راه نیافته‌اند، به همین دلیل انتخابات مرحله دوم باید برگزار شود، افزود: معادل دو برابر کرسی‌های مورد نیاز از کاندیداهای ردیف‌های بعدی، به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند.

شیبانی، گفت: در همین راستا، علیرضا پاک فطرت، با تعداد ۵۶ هزار و ۳۲۹ رأی، ابراهیم عزیزی، با تعداد ۵۲ هزار و ۷۷۳ رأی، سید اسماعیل حسینی، با تعداد ۴۹ هزار و ۱۱ رأی و رحمت ا… مرزوقی، با تعداد ۴۷ هزار و ۳۱۴ رأی، به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کردند که با انتخاب مردم، تکلیف دو نماینده دیگر مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم مشخص می شود.

وی، در خصوص آراء باطله نیز گفت: ۲ نوع آرای باطله داریم که آرای باطله ماخوذه داریم که آرای سفید، آرای ناخوانا و آرای افراد غیر از داوطلبین باشد، ماخوذه هستند و جزء مشارکت محاسبه می شود و آرای باطله غیرماخوذه، آرای خرید و فروش شده و یا مازاد بر تعرفه صندوق در شعبه است.

شیبانی، گفت: در فرمانداری شیراز، ما مجری انتخابات اقلیت‌های مذهبی هم بودیم که بر اساس آراء کلیمیان، همایون سامه‌یح نجف آبادی، ۶۹۵ رای و امیر دوستان، ۴۱۸ رای را کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات شیراز، در خصوص نتایج انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فارس هم گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، فرمانداری شیراز، به عنوان حوزه انتخابیه مرکزی استان بود که در آن، یک میلیون و ۵۸۰ هزار رأی جمع‌آوری شد و از این تعداد، یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۲۳ رأی صحیح بوده است.

شیبانی، تصریح کرد: در این انتخابات، آیات و حجج الاسلام لطف‌الله دژکام، با ۷۲۶ هزار و ۸۱۲ رأی، احمد بهشتی، با ۶٠۷ هزار و ۹۹۵ رأی، علی اکبر کلانتری، با ۴۳۲ هزار و ۸۱٠ رأی و سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی، با ۳۴۵ هزار و ۴۶۵ رأی و سیدعلیرضا دانا، با ۳٠۹ هزار و ۴۲۹ رأی، حائز اکثریت آرا شدند و به مجلس آتی خبرگان رهبری، راه پیدا کردند.

وی، در خصوص نحوه و زمان دور دوم انتخابات در فارس هم گفت: انتخابات  مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، حداقل دو ماه دیگر، برگزار خواهد شد، اما باید منتظر بمانیم که ستاد انتخابات و وزیر کشور، زمان برگزاری دقیق آن را مشخص کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true