×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نظارت بیشتر بر نگین سبز شیراز به کمک هوش مصنوعی

استاندار فارس: رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی شهر تبدیل به سفارش پژوهش شده و در اختیار شرکتهای دانش بنیان و دانشگاه قرار گیرد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه،  استاندار فارس، در آیین افتتاح مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز و همزمان با انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک توسعه زیست بوم فناورانه و نوآورانه با دانشگاه های شیراز، گفت: این کار، جای تقدیر دارد و  ۵ میلیارد تومانی که اینجا شهرداری سرمایه گذاری کرده، خیلی بیشتر از آن ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها، اثر گذار است.

محمد هادی ایمانیه، تصریح کرد: بزرگترین نعمت خدا، فکر و خلاقیت است و اگر انسان از سایر مخلوقات متمایز است، به خاطر چشم، گوش و زور نیست و قطعا موجوداتی در دنیا وجود دارند که چشمان تیزبین تر و قدرت بیشتری دارند، اما وجه تمایز انسان، داشتن قدرت تفکر و عقلانیت است.

 

استاندار فارس، گفت: راه اندازی این مرکز، بستری است تا دانشجویان و استادان ما که فکرهای بزرگ دارند، افکار خود را عملیاتی کنند و اگر به این ظرفیتها، بها بدهیم، با همین فکرهای خلاقانه، حتی می توان برای رسیدن به توسعه بیشتر، از راه های میان بر هم استفاده کرد.

وی، تصریح کرد: اگر نمودار پیشرفت علمی جهان را ببینیم، تا قبل انقلاب، رو به نزول بودیم و بعد انقلاب، رو به صعود رفتیم و این حرکتها، نشان می دهد که سرعت پیشرفت ما بالاست، گرچه هنوز در جایگاه خوبی نیست.

وی، از هم افزایی به عنوان نکته قابل توجه دیگر، در این زمینه یاد کرد و با اشاره به ظرفیتهای دانشگاهی و علمی بالای استان و شیراز، خواستار هم افزایی دستگاه های مختلف، در مسیر پیشرفت شد.

استاندار فارس، گفت: خواهش من این است که رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی شهر، تبدیل به سفارش پژوهش شده و  در اختیار شرکتهای دانش بنیان و دانشگاه گذاشته شود، به عنوان مثال، برای مسائلی مانند ترافیک، بدون افزایش پلیس، شاید بتوان با استفاده از تکنولوژی روز و این شرکتها، کاری انجام داد.

وی، با اشاره به اجرای نظام پیشنهادات، به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در این مسیر، از افزایش فضای سبز، رسیدگی به مسایل حاشیه شهر، آسیب های اجتماعی طلاق و اعتیاد، بیماریهای غیر واگیر که شایع ترین علت مرگ هستند، به عنوان برخی مسایلی یاد کرد که می شود با استفاده از خلاقیت دانشجویان و اساتید دانشگاه، راهی برای رفع آنها پیدا کرد و گفت: امروز با استفاده از علم روز، می شود تا ۷۰ درصد این مرگ و میرها را کاهش داد و سن امید به زندگی را ۲۰ تا ۳۰ سال، بیشتر کرد و اینها با پیشگیری قابل انجام است، همانگونه که بعد از انقلاب، سن امید به زندگی، تا ۲۴ سال بیشتر افزایش یافت.

رئیس شورای شهر شیراز هم گفت: در جلسه امروز، از ۷۲ رویکرد، ۵ تا به نمایش گذاشته شد که یکی از آنها، حرکت در مسیر علم و فناوری و دستیابی به شهر هوشمند است، سید ابراهیم حسینی، افزود: یکی دیگر از مسائل امروز، امضا تفاهم نامه میان دانشگاه شیراز و شهرداری است و بخش دیگری، نگاه بلند پروازانه شورا در مسیر توسعه شهر است و  آنچه اتفاق می افتد، حاصل این بلند پروازی است و در حوزه مدیریت شهری، در حال ایجاد زیرساختهایی هستیم تا یک شهر مدرن و هوشمند را در آینده، داشته باشیم.

شهرداری شیراز هم در این مراسم، گفت: عملیات اجرای ساختمان سازمان فاوا شهرداری، از سال ۹۴ شروع شد و سازمان از ساختمان کلنگی و قدیمی در خیابان نشاط، به این محل انتقال یافت.

محمد حسن اسدی، با اشاره به اجرای  مریض داده ها و دیتا سنتر شیراز در آینده  در این محل، از نوآوری به عنوان یکی از مهمترین مسایل روز، یاد کرد و افزود: زمانی اگر می خواستند از قدرت بگویند، قدرت یک مشاور را در تولید فولاد و صنایع بزرگ می دیدند، اما از ۲۰ سال قبل، دیگر کشورها به سمت تولید فولاد نمی روند، بلکه فکر تولید می کنند و اینجا می تواند تقاطعی باشد که فکرهای خوبی رقم بخورد و دانشگاه ها و سپاه، می توانند از این فضا، استفاده کنند.

اسدی، گفت: امروز زمان، خیلی مهم است و فناوری، زمان را کوتاه می کند، امروز، کشور ژاپن را قیمت گذاری کردند و گفتند ارزش این کشور، دو و نیم برابر بودجه کل دنیا است و این ارزش فناوری، نرم افزار و تولید فکر است نه تولید فولاد؛ شاید ما در این مسیر، با ژاپن فاصله زیادی داریم، اما باید از جایی شروع کنیم.

*افتتاح مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز در راستای حمایت از هسته های فناور، شرکتهای دانش بنیان و نخبگان

رئیس سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، هم ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این سازمان، گفت: امروز، شاهد افتتاح مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز هستیم که در راستای حمایت از هسته های فناور، شرکتهای دانش بنیان و نخبگان، رونمایی می شود تا محصولاتی که برخی از آنها تولید می کنند، هم در صنعت و هم شهرداری ها، استفاده شود.

حجت رئیسی، با اشاره به اینکه شهرداری ها، ۳۰۰ وظیفه خدمت رسانی به شهروندان را دارند، افزود: ما امید داریم، از شرکتهایی که اینجا راه اندازی می شود، در زمینه IT و موارد دیگر، ما را یاری دهند.

وی، اضافه کرد: این مرکز، با اعتبار ۳و نیم میلیارد تومان و مساحت ۵۰۰ مترمربع، آماده سازی و تجهیز شده و هم اکنون، ۷ شرکت دانش بنیان در آن، مستقر شدند.

رئیسی، تصریح کرد: با توجه به معرفی شیراز، به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا که مهمترین علت آن، وجود باغات قصردشت است، یکی از شرکت هایی که  در اینجا، مستقر شده، در حال تهیه پروژه ای است که با استفاده از هوش مصنوعی، بر تغییر و تحولاتی که در باغات قصردشت، رخ می دهد، نظارت می کند و انشاالله در روز ۱۵ اسفند، همزمان با روز درختکاری، این طرح نیز کلید می خورد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true