×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نی‌ریز، پاسارگاد و تخت جمشید نوروزگاه‌های عشایری صدرنشین بازدید مسافران نوروزی/

نوروزگاه‌های عشایری نی‌ریز،پاسارگاد و تخت‌جمشید در صدر بازدید مسافران نوروزی، مدیرکل امور عشایر فارس اعلام کرد: نوروزگاه‌های عشایری نی‌ریز، پاسارگاد و تخت جمشید در صدر بازدید مسافران نوروزی قرار دارند.

 

 

به گزارش فارس آگاه، عبدالحمید کریمی دوشنبه در این باره افزود: باتوجه به استقرار نوروزگاه‌های عشایری در محور مواصلاتی استهبان به سمت کرمان روزانه بطور متوسط حدود ۲هزار نفر از نوروزگاه‌های عشایری پیرامون این شهرستان بازدید می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر فارس ادامه داد: علت استقبال پرشور مسافرین و مهمانان نوروزی ارائه خدمات و برنامه‌های متنوع و بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی، پخت غذاهای محلی و تولیدات عشایری از جمله صنایع دستی و محصولات لبنی در این نوروزگاه‌هاست.

وی اضافه کرد: در لحظه تحویل سال جدید در مجموعه تاریخی تخت جمشید تعداد ۱۰ هزار مسافر نوروزی در محوطه این بنای باستانی حضور داشتند که با توجه به استقرار تعدادی از نوروزگاه‌های عشایری در این مجموعه گردشگری اغلب مسافرین از سیاه چادرهای عشایری بازدید کردند.

شهرستان نی‌ریز در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شرق شیراز، شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده و تخت جمشید حدود ۶۰ کیلومتر با این کلانشهر فاصله دارد.

مدیرکل امور عشایر فارس همچنین از آماده‌باش این اداره کل و امور عشایر شهرستان‌ها باتوجه به شرایط جوی استان خبر داد و گفت: جلسه ارزیابی بارش‌ها در روزهای گذشته در کمیته مدیریت بحران این اداره کل برگزار شده است و اقدامات پیشگیرانه، با توجه به تداوم و افزایش شدت بارش‌ها در ساعات پیش رو بویژه در مناطق شمالی و شمال شرقی استان، برنامه‌ریزی و به واحدهای اجرایی و ادارات شهرستانی ابلاغ شده است.

کریمی گفت: به دلیل سامانه بارشی که طی دیروز و امروز فعالیتش افزایش یافته، وضعیت اضطراری در تمامی مناطق عشایرنشین فارس اعلام شده و تمام ادارات امور عشایر شهرستان‌ها به صورت آماده باش برای مقابله با خسارات ناشی از این بارندگی‌ها هستند و همچنان سرکشی از مناطق عشایری در اولویت است.

مدیرکل امور عشایر فارس یادآور شد: سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه در شهرستان‌های فارس فعال است، لذا در بعضی از مناطق استان، عشایر در مناطق امن اسکان داده شده و در بعضی مناطق نیز خسارت‌هایی برآورد شده که با همکاری تمامی همکاران ستادی و شهرستانی کمک‌رسانی در حال انجام است.

به نقل از ایرنا، وی از عشایر خواست توصیه‌های مدیریت بحران استان را جدی بگیرند و از تردد، اطراق، حضور و تجمع در کنار حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دامنه کوه‌ها و آبراهه‌ها خودداری کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true