×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کازرون در مدار توسعه صنعتی؛از تدابیر ایجاد شهرک تا تقویت منطقه ویژه

کازرون در مدار توسعه صنعتی؛از تدابیر ایجاد شهرک تا تقویت منطقه ویژه، به گزارش فارس اگاه ، شهرستان کازرون در مسیر صنعتی‌شدن قرار دارد به گونه‌ای که اخیرا شرکت شهرک‌های صنعتی فارس آمادگی خود را برای ایجاد شهرک صنعتی جدید در این شهرستان اعلام کرده و همچنین ۲۲۰میلیارد ریال اعتبار نیز جهت تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار فارس آگاه ، کازرون شهری در شمال غربی فارس است که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد؛ این شهرستان که پنجمین شهر پرجمعیت و هفتمین شهر بزرگ این استان محسوب می‌شود از پتانسیل بالایی در بخش صنعتی بهره می‌برد.

پیشرفت۷۰ درصدی مصوبات سفر استاندار به کازرون

به دلیل اهمیت این شهرستان در اقتصاد فارس، پیگیری و حل مشکلات این منطقه همواره در دستورکار متولیان امور اقتصادی استان قرار دارد. استاندار فارس نیز در سفرهای استانی خود توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته است به گونه‌ای که امسال در ادامه دور دوم سفرهای شهرستانی خود و در پنجاه و نهمین سفر وارد کازرون شد و به بررسی و پیگیری حل مشکلات مردم این منطقه پرداخت. او در این بازدید نوید پیشرفت خوب مصوبات دور اول سفر خود به این شهرستان را داد و گفت: اقدامات خوبی در خصوص اجرای مصوبات دور اول سفر به شهرستان کازرون انجام شده و در برخی حوزه‌ها شاهد پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی مصوبات هستیم.

وضعیت زیرساخت‌های صنعتی

این شهرستان از زیرساخت‌های صنعتی قابل‌توجهی برخوردار بوده و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کازرون از سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار در شمال شهر کازرون کلید خورد که طی سال‌های گذشته با راه‌اندازی این منطقه، فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. همچنین تاکنون نواحی صنعتی شهید مصلحیان، جره، بالاده و منطقه ویژه اقتصادی کازرون در این شهرستان ایجاد شده که این نواحی تأثیر بسیاری بر اشتغالزایی و رشد اقتصادی این شهرستان داشته‌اند.

کازرون در مدار توسعه صنعتی؛از تدابیر ایجاد شهرک تا تقویت منطقه ویژه

اخیراً نیز شرکت شهرک‌های صنعتی فارس آمادگی خود را برای ایجاد شهرک صنعتی جدید در این شهرستان اعلام کرده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس که معتقد است شهرستان کازرون از افق مناسبی برای توسعه صنعت و اشتغال برخوردار است، در این باره گفت: مصوبه ایجاد شهرک صنعتی جدید در این شهرستان وجود دارد که در صورت تأمین زمین مناسب از سوی مسئولان شهرستان مراحل تملک و احداث این شهرک صنعتی در دستورکار قرار می گیرد.

سید مصطفی هاشمی بر ظرفیت فراهم شده در منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای تولیدی صادرات محور تاکید کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تمام وجود آماده حمایت از سرمایه‌گذاران است تا روند توسعه صنعتی شهرستان شتاب گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس یادآور شد: تاکنون هشت قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در منطقه ویژه اقتصادی کازرون منعقد شده و طرح‌های بزرگی نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات ومخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد یورو، تولید کابل آلومونیومی با ۶۵میلیارد تومان و طرح‌های سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی مستقر و در مراحل ساخت وساز قرار دارد.

آماده‌سازی منطقه ویژه اقتصادی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران

هاشمی بر لزوم آماده‌سازی زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای واگذاری به سرمایه‌گذاران تأکید کرد و گفت: این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس راه اندازی شده، دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است و ظرفیت مهمی برای استقرار و فعالیت صنایع صادرات‌محور در آن فراهم شده است.

وی اضافه کرد: مساحت اولیه منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳هکتار است که امور تملک ۱۱۰هکتار زمین جهت طرح توسعه در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در منطقه ویژه اقتصادی کازرون زیر ساخت‌های اصلی نظیر آب،گاز و برق تأمین شده و تکمیل سایر پروژه‌های زیر ساختی نظیر سر در ورودی، باسکول و ساختمان‌های اداری، انبار منطقه ویژه اقتصادی و گمرک نیز با اعتبار افزون بر ۲۲۰میلیارد ریال در مرحله اجراست. وی ادامه داد: هم‌اکنون ساختمان گمرک در ساختمانی بصورت موقت راه‌اندازی و به فعالیت می‌پردازد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ابراز کرد که با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، امید است که این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات فراهم کند.

بدون شک ایجاد شهرک‌های صنعتی و حل مشکلات زیرساختی این شهرک‌ها در شهرستان کازرون به افزایش اشتغالزایی و کاهش خروج سرمایه از این شهرستان کمک می‌کند و تحقق این امر مهم در نهایت منجر به توسعه اقتصادی استان می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true