×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کوتاهی عمر مدیریت پست در فارس

کوتاهی عمر مدیریت پست در فارس، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار فارس اگاه، طی مراسمی با حضور محمود لیائی، معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، سکان اداره پست استان فارس، رسما به روح‌ا… عباسی سپرده شد و از زحمات مهدی آزادی، تقدیر گردید.

*فروشگاه هایپرلند تعطیل می شود

لیائی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل پست فارس، با تشکر از زحمات مدیرعامل قبلی پست فارس و تبریک به مدیرعامل جدید، گفت: امیدواریم همکاری استانداری فارس، سرمنشا تغییرات کاربردی در اداره پست در استان فارس باشد.

معاون وزیر ارتباطات، با بیان اینکه متاسفانه جایگاه پست در استان فارس، با توجه گستردگی آن، جایگاه خوبی نیست، ادامه داد: امیدواریم در حوزه تجارت الکترونیک، فارس بتواند بدرخشد، علت اصلی حضور ما در فارس، رسیدگی به مشکلات پست استان فارس و هوشمندسازی آن است، باید مدیران استانی، به زیرساخت های هوشمندسازی توجه کنند.

وی، عنوان کرد: در هشت سال گذشته، زیرساخت ها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و این بزرگترین اشتباه و مشکل بود که طبق قانون، زیرساخت ها به سرمایه پست برمی گردد، ما به خاطر اندک درآمدی، این فضا را از دست داده بودیم و امیدواریم که به زودی به فضای استان برگردد.

لیائی، خبر داد: فروشگاه هایبرلند در کنار پست، به اداره پست پس داده خواهد شد، چرا که ما نیازمند فضای زیادی برای دستگاه های سورتینگ هستیم و فردای روز تحویل این فضا، دستگاه ها نصب می شوند، ما می توانیم به پروژه های استان، کمک کرده و تعامل داشته باشیم، سرشماری ۱۴۰۵ را پیش رو داریم و به عنوان مرجع و متولی دستگاه های ذی نفع، باید بانک اطلاعاتی را تکمیل کنیم.

وی، با اشاره به زیرساخت های استان فارس و همجواری به هفت استان، تصریح کرد: با راه اندازی هاب ها و ایجاد هوشمندسازی، مسیرها کوتاه‌تر شده و هزینه ها کاهش خواهد یافت.

*دوره مدیریت حوزه پست در استان فارس کوتاه است

آزادی، در آیین تکریم خود با تشکر از همراهی و تلاش مجدانه تمام نیروهای اداره پست فارس، گفت: اداره پست را در شرایطی تحویل گرفتیم که سالن ها پر از بسته های توزیع نشده، بود و در شرایط کرونا قرار داشتیم، با شرایط دو شیف و نیم کاری، توانستیم در دسته دستگاه های برتر اجرایی استان قرار بگیریم.

وی، با اشاره به انتقاد رسانه ها از عملکرد پست، در زمانی که این اداره را تحویل گرفته است، عنوان کرد: اما با تلاش شبانه روزی، توانستیم در شاخص عملکرد و رضایتمندی مردم، در جشنواره شهید رجایی دستگاه برتر شویم.

مدیرکل سابق پست فارس، با اشاره به روند طی شده در پست، در چهار سال مدیریت خود، متذکر شد: مدیرکل جدید، آقای عباسی، یکی از افرادی است که می تواند مسیر گذشته را با قدرت ادامه دهد، این حوزه، نیازمند آسیب شناسی جدی است و باید دید چرا دوره مدیریت در اداره پست استان فارس، نسبت به دیگر استان‌ها کوتاه‌تر است؟ متاسفانه برخی از افراد، بدون انصاف عملکرد واقعی این اداره را به اطلاع مرکز نمی رسانند.

آزادی، به برخی از فعالیت های خود در دوران مدیریتش، اشاره کرد و افزود: افزایش تعداد ون های توزیع کننده بسته ها و ایجاد انسجام و یکدست سازی در این حوزه، ساخت سرویس بهداشتی برای ارباب رجوع‌ها، اجرای سورتینگ به عنوان اولین استان‌ها، راه اندازی پست سپیدان و غیره، از دیگر خدمات انجام شده در این دوره است.

*تلاش برای راه اندازی هاب جنوب کشور

در ادامه این مراسم، روح‌ا… عباسی، مدیرکل جدید پست فارس، با تشکر از فعالیت های مدیرکل قبلی، گفت: اگر هاب جنوب کشور، راه اندازی شود، مسیر طی شدن مرسولات، کاهش می یابد و به طور مثال، مدت زمان رسیدن بسته های هرمزگان که اکنون ابتدا به اصفهان و بعد به کرمان و به هرمزگان ارسال می شوند، با راه اندازی هاب جنوب، این مسیر نصف خواهد شد.

وی، با تاکید بر لزوم هوشمند سازی حوزه پست، افزود: با بهره گیری از سورتر‌ها، می‌توانیم خدمات با کیفیتی را ارائه داده و شرمنده مردم نشویم و امیدوارم این درخواست ما را معاون وزیر ارتباطات، مد نظر قرار دهند، خیلی از ظرفیت های استان، بالقوه باقی مانده که باید با تلاش، آنها را بالفعل برسانیم.

*تفویض اختیار به استان، توسعه را به همراه دارد

حسن شیخ نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این مراسم، با معرفی استان فارس و اشاره به جمعیت، ظرفیت ها و پتانسیل ها و نیازهای آن، گفت: نیاز می تواند به عنوان راهبرد اصلی، برای استفاده از ظرفیت باشد، روزانه بیش از ۵۰ هزار مرسوله در پست فارس، جا به جا می شود که نیاز هوشمند سازی در این حوزه را برای تسریع در امور آن، نشان می‌دهد.

وی، با تاکید بر لزوم مشارکت مردمی، خاطر نشان کرد: خصوصی سازی در حوزه پست، می تواند با جذب مشارکت مردمی، زمینه ساز پیشرفت شود، باید با نگاه به ظرفیت های دانشگاهی و حوزه دانش بنیان و اقتصاد، در این حوزه و رویکرد تولیدات بومی، به توسعه دست یافت.

شیخ نیا، تاکید کرد: تفویض اختیار، از نیازهای اصلی استان فارس به شمار می شود و این نگاه برون سپاری، می‌تواند توسعه استان را به دنبال داشته باشد، ما در تامین زیرساخت ها، در کنار اداره پست خواهیم بود، امسال توجه به معیشت همکاران را در اولویت قرار داده ایم و در حال تلاشیم تا این دغدغه را برطرف کنیم، تعاونی مسکن دستگاه ها، باید راه اندازی شود تا در حوزه مسکن همکاران، بتوانیم خدمات رسانی کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true