×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
حرکت شتابان منطقه ۲ بر ریل توسعه با اجرای بیش از ۲۸۷میلیارد تومان اعتبار

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل  شورای شهر شیراز:با توجه به انبوه مشکلات زیرساختی، منطقه۲ نیازمند توجه خاصی در این زمینه است، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه،جلسه این هفته کمیسیون عمران و حمل و نقل در حالی برگزار شد که در این جلسه اعضا پیرامون برخی رفع برخی مشکلات فراروی پروژه های منطقه به بحث و گفت و گو پرداختند.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل  شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه با اشاره به اینکه بهسازی منطقه در اولویت کارهای عمرانی قرار دارد، گفت: منطقه دو شهرداری شیراز در مرکز شهر شیراز قرار گرفته است و بسیاری از محلات قدیمی شهر در این منطقه قرار دارد که بعضاً با محرومیت‌هایی نیز روبرو هستند و به همین دلیل بهسازی منطقه در اولویت کارهای عمرانی است.

رضا محمدیان افزود:در همین راستا در ردیف های بودجه این منطقه، بهسازی و انجام خدمات مختلف اعم از لوله گذاری، رسیدگی به فضای سبز، احداث و توسعه پیاده رو سازی، اصلاح هندسی معابر، احداث زیرساخت و آسفالت معابر و همچنین احداث معابر جدید و بازگشایی معابر مسدود دیده شده است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه منطقه دو شهرداری شیراز از قدمت زیادی برخوردار است اما از لحاظ زیرساختی با مشکلات زیادی روبرو است و نیاز به توجه خاصی در این زمینه دارد.

محمدیان گفت: در کنار رسیدگی به مسایل زیرساختی در منطقه دو به اجرای پروژه های بزرگ نیز توجه شده است که از جمله آن می توانیم به پروژه بزرگ مقیاس بازارچه پروتئین اشاره نمود که در ساماندهی دروازه کازرون نقش بسزایی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود مساجد قدیمی در این منطقه امروز تعمیر و بهسازی مساجد منطقه با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به عملکرد مناسب این منطقه شهرداری در مناسبت های مختلف، گفت: شهروندان  این منطقه  در اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز مشارکت دارند که نشان دهنده علاقه‌مندی آنان به اجرای چنین برنامه‌هایی است بنابراین مدیریت شهری نیز در اجرای چنین برنامه هایی اهتمام دارد.

عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر سرعت بخشی اجرای پروژه‌های منطقه با حفظ کیفیت کار، پیشرفت فنی پروژه‌های عمرانی را مطلوب توصیف کرد و افزود: با تلاش مجموعه کارکنان شهرداری منطقه دو، پیشرفت پروژه ها بر اساس برنامه زمانبندی در حال انجام است و در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

☆تامین فضای های فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان یکی از نیازهای محلات کم برخودار است

نایب رییس شورای شهر و ناظر شورا در شهرداری منطقه۲ نیز با بیان اینکه در مدت سه سال اخیر سه شهردار در سطح منطقه  تغییر کرده است گفت: ثبات مدیریتی یکی از نیازها برای آشنایی و رفع مشکلات  در سطح منطقه ۲است که امیدواریم در مسیر پیش رو با  ثبات در مدیریت جدید شاهد اثرگذاری مثبت در سطح محلات منطقه باشیم.

محمد تقی تذروی تصریح کرد: منطقه ۲ با  تعداد ۲۷محله،  حوزه استحفاظی گسترده‌ای را داراست. از سوی دیگر تنوع بافت های منطقه در محلات مختلف و نیاز به ایجاد زیر ساخت ها و فضای ورزشی و فرهنگی  باعث شده است که بیشترین تعداد محله کم برخودار را منطقه ۲شهرداری داشته باشد که یکی از رویکردهای در مدیریت جدید باید توسعه زیر ساخت‌ها و پاسخگویی به نیازها باشد هر چند که در این مدت سه سال اخیر اقداماتی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه تعدادی از محلات در سطح منطقه دو دارای رویکرد تجاری و مابقی مسکونی هستند افزود :تامین فضای‌های فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان یکی از نیازهای محلات کم برخوردار است که با اختصاص اعتبار برای احداث این زیر ساخت ها می توانیم شاهد رونق برنامه های فرهنگی  با رویکردی توانمندی بانوان و زنان سر پرست خانوار در این محلات باشیم .

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تامین زیر ساخت ها و توسعه عدالت محور  منطقه ۲نیازمند توجه و رسیدگی زیادی است لذا با این رویکرد در زمان تعیین بودجه برای اجرای پروژه‌های مدنظر منطقه باید به میزان پیشرفت فیزیکی توجه کرد تا تمام پروژه ها فعال و در زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد .

تذروی در ادامه با تاکید بر این مطلب که باید در مسیر خدمت رسانی به مردم از هیاهو و جوسازی پرهیز کرد، گفت: انتظار از  شهردار جدید منطقه دو اثرگذاری و فعال بودن پروژه ها است. مدیریتی که مستعد اجرای کارهای بزرگی در منطقه خواهد بود .

‎☆‎تحقق دو برابری تکلیف جذب بودجه سرمایه گذاری منطقه۲‏

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز هم در حاشیه این جلسه با بیان اینکه یکی ‏از تکالیف بودجه ای شهرداری شیراز و مناطق اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ است، ‏گفت: در بودجه سال قبل یک تکلیف جذب ۲۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری برای شهرداری دیده ‏شد که سهم مناطق یازده گانه از جمله منطقه ۲ نیز در تحقق این بودجه مشخص شده است‎.‎

علیرضا اسکندری ضمن اشاره به اینکه تکلیف بودجه سرمایه گذاری منطقه ۲ در سال گذشته که بالغ بر ‏هزار میلیارد تومان تعیین شده است، افزود : با عقد قرارداد پروژه سرمایه گذاری بنکداران با ارزش ۲ ‏هزار میلیارد تومان عملا این منطقه،  دو برابر تکلیف بودجه سرمایه گذاری را عملیاتی کرده است‎. ‎

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق تکالیف بودجه در حال طی مراحل اخذ مجوزهای لازم  است ‏گفت: تکلیف بودجه ای سرمایه گذاری شهرداری در سال جاری بالغ بر ۱۶هزار میلیارد تومان است که ‏در مناطق  یازده گانه شهرداری، تکلیف پروژه های سرمایه گذاری مشخص و ابلاغ شده است‎. ‎

اسکندری یکی از مزیت‌های تکالیف سرمایه گذاری مناطق را اجرای پروژه های گردشگری دانست و ‏افزود: در بودجه سرمایه گذاری شهرداری شیراز و مناطق، پروژه های گردشگری با هدف توسعه ‏گردشگری مصوب و به مناطق ابلاغ شده است که در این مسیر  نوع پروژه های سرمایه گذاری با توجه ‏به ظرفیت و نیازهای محلات تعریف شده است‎. ‎

☆موفقیت منطقه ۲ در نهضت آسفالت

رییس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اجرای تعداد زیادی  پروژه محرومیت زدایی در سطح شهرداری منطقه دو شیراز گفت: پروژه های محرومیت زدایی دیگری نیز در دست اجرا داریم که با همدلی و تعامل دیگر دستگاه های اجرایی خیلی سریع تر به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

سیده مریم حسینی با اشاره به اجرای پروژه محرومیت‌زدایی در محله شیخ علی چوپان با رویکرد احداث، ساماندهی، ایمن سازی و مقاوم‌سازی ابنیه و معابر افزود: در این محله بدون مشکل کار به خوبی انجام گردید و در کنار اجرای پروژه های محرومیت زدایی چندین منزل از اهالی محل، مقاوم سازی و بهسازی و بازسازی صورت گرفت.

وی با اشاره به جایگاه و نقش مهم مساجد در بین اقشار مختلف جامعه گفت: مساجد از دیرباز کانون فعالیت های مذهبی و مناسبتی برای شهروندان در محلات بوده است که بر همین اساس بازسازی مساجد محلات مورد توجه قرار دارد.

رییس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت:در کنار اجرای پروژه های بزرگ در سطح شهرداری منطقه دو به کیفیت و رفاه زندگی شهروندان نیز توجه داریم که در همین ارتباط بهسازی پارک‌ها و بوستان‌های سطح منطقه نیز در دستور کار قرار دارد که مبلغ ۴ میلیارد تومان جهت بازسازی پارک ها در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اجرای موفق پروژه نهضت آسفالت در منطقه دو شهرداری شیراز گفت: لکه‌گیری و ترمیم آسفالت در سطح منطقه در حال اجرا است. همچنین معابری که نیاز به درزگیری یا تراش و روکش آسفالت بوده به همراه کانیواگذاری و جدول گذاری اجرا شده است که امیدواریم تا پایان سال کاری شورا بتوانیم تمام معابر را آسفالت نماییم.

وی افزود: بهسازی پژوهشکده واقع در کوچه ادیان کریم خان زند با اعتبار ۳ میلیارد تومان در حال اجرا است و همچنین بهسازی، مقاوم سازی، بازآفرینی و باز زنده‌سازی فضاها در بافت تاریخی واقع در منطقه دو در حال اجرا است.

حسینی با اشاره به محرومیت های محله گلکوب واقع در خیابان کارگر گفت: در این محله پروژه‌های محرومیت زدایی زیادی انجام شده است اما هنوز هم باید کار بیشتری انجام شود.

وی از اجرای پروژه های محرومیت زدایی در شهرک بهار خبر داد و گفت: ساماندهی، ایمن سازی، مقاوم سازی ابنیه و معابر در شهرک بهار با اعتبار ۵ میلیارد تومان اجرا گردید که از جمله طرح‌های محرومیت‌زدایی در این محله می توان به اجرای پروژه جمع آوری آب‌های سطحی و لوله گذاری در این محله اشاره نمود.

حسینی در ادامه از تلاش های تذروی عضو ناظر شورا در شهرداری منطقه دو تقدیر کرد  و گفت: امیدوارم که با انتصاب سید کمال پاک فطرت به عنوان شهردار جدید، شاهد شکوفایی پروژه های متعدد در سطح منطقه باشیم.

☆ فرسودگی بیش از ۵۰ درصد بافت منطقه ۲شهرداری شیراز

شهردار منطقه ۲شیراز نیز در این نشست گفت: امسال اجرای ۴۵پروژه با اعتباری بالغ بر  ۲۸۷ میلیارد تومان در دستور کار منطقه قرار دارد.سیدکمال پاک فطرت تصریح کرد: در همین راستا هم اکنون  ۲۲پروژه بزرگ  در منطقه حال اجراست که۹ پروژه آن به اتمام رسیده و ۱۳ پروژه نیز پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند که آنها هم تا پایان سال به اتمام رسیده و تحویل شهروندان منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از پروژه های مهم خیابان ۴۵ متری محراب است که این پروژه به دلیل برخی مشکلات با پیمانکار، کمی با مشکل مواجه بود که امروز با تمهیداتی که در این جلسه اندیشیده شد  مشکلات این پروژه نیز برطرف شده و شاهد پیشرفت خواهیم بود.

پاک فطرت ‏گفت: یکی دیگر از پروژه های مهم ما فاز یک و ۲ پیاده‌روسازی و ساماندهی ضلع جنوبی بزرگراه خلیج فارس در منطقه ۲است، که این پروژه  در مرحله مناقصه قرار دارد و طی یکی دو ماه آینده عملیات اجرای آن شروع می‌شود.

شهردار منطقه ۲ شیراز با ابراز امیدواری در خصوص تکمیل  ۱۳ پروژه باقیمانده از ۲۲ پروژه بزرگ منطقه تا پایان سال اظهار داشت: یکی از پروژه‌های بزرگ در دست اقدام منطقه، احداث سالن بزرگ ورزشی پارک شکوفه است که عملیات اجرایی آن در دو طبقه آغاز شده و تا یکسال آینده به  بهره برداری می‌رسد.

پاک‌فطرت گفت: با توجه به وسعت زیاد منطقه و وجود مناطق کم برخوردار و بافت‌های فرسوده یکی از اقدامات اساسی ما معطوف تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز از جمله پروژه های لوله گذاری، مرمت و اجرای آسفالت، کانیوا گذاری و پروژه‌هایی از این دست است که در برخی از محله‌ها از جمله شیخ علی چوپان، شمس، دباغی، خیابان کارگر، شاهداعی ا..  و برخی محلات دیگر منطقه در حال اجراست.

وی در خصوص میزان بافت فرسوده منطقه نیز گفت: نمی‌توان در این زمینه آمار دقیقی ارایه داد اما با توجه به اینکه برخی از بخش‌های منطقه در بافت قدیمی و برخی نیز در بافتی قرار داد که قبلا جز محله‌های حاشیه شهر بود و زیر ساخت‌های آن اجرا نشده بود به نظر می‌رسد بیش از ۵۰ درصد منطقه را بافت‌های فرسوده تشکیل داده باشند.

پاک فطرت گفت: در سطح منطقه از سویی ما محلاتی مثل محلات اطراف بلوار رحمت، شیخ علی چوپان را داریم و از سمتی محلات قدیمی مثل، شمس و قاآنی و فخر آباد، که در برخی مثل شهرک بهار بسیاری زیر ساخت‌ها اجرا نشده و با مشکلاتی روبرو هستند. به عنوان مثال محله بهارعلاوه بر مشکل دفع آب‌های سطحی و بافت فرسوده، سه هکتار زمین در آنجاست که با توجه به  گرد و غبار، محیط زیست منطقه را به خطر انداخته و به دنبال طرحی برای تبدیل آن به یک پارک هستیم.

وی در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در منطقه هم گفت: با توجه به اجرای مجموعه بنکداران در منطقه در خیابان ماذون قشقایی شاهد تحولات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

پاک فطرت با اشاره به اجرای تعداد زیادی ریز پروژه در منطقه گفت: احداث سالن ورزشی بانوان خیابان کارگر با بیش از ۷میلیارد تومان اعتبار، احداث، ساماندهی، ایمن سازی و مقاوم سازی ابنیه و معابر خیابان فخرآباد با ۷میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان اعتبار، تملک‌های خیابان شمس، پل ولیعصر، با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار، احداث پیاده راه سلامت بلوار احمدبن موسی (عج)، ساماندهی خیابان شاهداعی ا…، احداث پایگاه چند منظوره و انبار مدیریت بحران و خرید تجهیزات اضطراری و اسکان، احداث و مرمت آب نماهای سطح منطقه، احداث مجموعه ورزشی قلعه شاهزاده بیگم، احداث پارک ورودی بلوار آیت ا..  قشقایی، طرح های محله محوری و مرکز شتاب دهنده با همکاری نهادهای انقلابی، بهسازی و مناسب سازی پارک محله‌ای شهرک ولیعصر(عج)، لوله گذاری، جدول گذاری و آسفالت معابر، احداث زمین چمن مصنوعی، اجرای چندین پروژه حوزه حمل و نقل و ترافیک و..  از جمله پروژه های منطقه در سال جاری است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true