×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
شناگر شیرازی نخستین مدال جوانان آسیا را برای فارس به ارمغان آورد

شناگر شیرازی نخستین مدال جوانان آسیا را برای فارس به ارمغان آورد، حمد مهدی غلامی شناگر شیرازی در رقابت های شنا جوانان آسیا با گرفتن نشان نقره انفرادی نخستین مدال تاریخ شنا را برای استان فارس در آسیا به ارمغان آورد.

 

 

به گزارش فارس آگاه، یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا که هم اینک در فیلیپین در حال برگزاری است،‌ غلامی در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی نشان نقره گرفت در ماده ۵۰ مترکرال پشت مدال برنز را بر گردن آویخت،‌ درماده چهار در صد متر تیمی آزاد به همراه رایان زارع دیگر شناگر استان فارس مدال برنز کسب کرد و غلامی در ۲۰۰ متر پروانه هم نشان نقره گرفته است تا این شناگر شیرازی چهار مدال را در این مسابقات کسب کند.

غلامی در ماده ۲۰۰ متر مختلط با زمان ۲ دقیقه و ۹ دهم ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه شنا کرد و رکورد این ماده را بهبود بخشید، این نخستین بار است که یک شناگر نوجوان این ماده را زیر ۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه شنا می‌کند.

همچنین غلامی در ماده ۵۰ متر کرال پشت رده سنی زیر ۱۴ سال با زمان ۲۷ ثانیه موفق به کسب مدال برنز شد و رکورد این ماده را بهبود بخشید.

علیرضا عرب دیگر شناگر شرکت کننده از استان فارس است که در این رقابت ها در ماده ۲۰۰ متر مختلط و ۱۰۰ و ۲۰۰ متر قورباغه شنا می کند و هنوز مسابقات او آغاز نشده است.

امیرمحمد شجاعی فر از شیراز به عنوان مربی تیم جوانان در این مسابقات شرکت دارد.

شناگر شیرازی نخستین مدال جوانان آسیا را برای فارس به ارمغان آورد

فارس قطب شنای کشور اما

شنا فارس و شیراز در تاریخ این رشته به ویژه در بخش بانوان و آقایان همیشه به عنوان یک قطب در کشور مطرح بوده و ستاره هایی داشته است، اما چند سالی است که قهرمان پروری در این رشته مدال آور به صورت جرقه ای در آمده است.

ستاره مسابقات بانوان

زهرا حسین زاده نمین از شناگرانی است که ضمن کسب چندین رکورد در ماده های مختلف سال ها به عنوان ستاره در آسمان شنای کشور درخشید هر چند دستش از مدال خارجی که می توانست بگیرد به دلیل محدودیت شنای بانوانٰ‌،‌ کوتاه ماند و هم اینک هم در کسوت مربیگری مدرسه شنا در شیراز دارد.

شیما عبدشنطیایی، نرجس موسوی، عاطفه رئوفت، سولماز خوش کلام و مریم اورنگی دیگر ورزشکاران فارس هستند که در کشور صاحب مدال شدند.

همچنین در بخش آقایان پارسا حکمت، محمد مهدی ملازم، آرمین صارمی، امیر حسین نازک کار ماهر، ارشیا زارع،علیرضا دهقان سعدی،امیرسالار سلطانی،متین تاجیک زاده، سید محمد حسینی و آرین اولیایی در کشور صاحب عنوان و رکورد هستند.

فروزنده زرآور پیشکسوت این رشته از فارس در بخش بانوان است که سابقه مربیگری در تیم ملی را دارد و شاگردان زیادی را پرورش داده که مدال های زیادی در سطح ملی برای فارس به ارمغان آورده است.

همچنین عباسعلی کشتکار دیگر پیشکسوت این رشته در فارس است که او هم سابقه سرمربیگری تیم ملی شنای آقایان را در کارنامه دارد و هم اینک هم در شیراز مدرسه شنا دایر کرده و مشغول سازندگی است.

پیشکسوتان شنای فارس بر این باور هستند که آنها فراموش شده اند و انتظار دارند به آنها توجه بیشتری شود.

 

روند رو به رشد شنا فارس

دبیر هیات شنا فارس چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: غلامی تنها شناگر شیرازی است که در بخش انفرادی مدال آسیایی گرفته زیرا در بخش تیمی در گذشته فارس صاحب مدال بوده است.

سعید روستا ادامه داد:هم اینک وضعیت شنای فارس روند به رشد خود را از سر گرفته است و این امیدواری وجود دارد تا دوباره جایگاه خود را به دست آورد.

رییس هیات شنا ، شیرجه و واتر پلو فارس هم اینک شهرام کمال زاده است.

به نقل از ایرنا یازدهمین دوره رقابت های شنای جوانان آسیا هم اینک در کشور فیلپین در حال بر گزاری است و تا روز یازدهم اسفند ماه ادامه دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true