×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آهنگ توسعه نهمین منطقه شهرداری با اجرای پروژه های عظیم عمرانی، رفاهی و سرمایه گذاری

شهردار منطقه ۹ شیراز خبر داد: تمرکز در توسعه منطقه از حاشیه رودخانه چنار راهدار با اجرای پارکهای موضوعی و پروژه های سرمایه گذاری تا رونمایی از پروژه های ۲۲ گانه دهه فجر، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار “فارس اگاه” ، همزمان با ده فجر امسال، ۲۲ پروژه به ارزش نزدیک به ۶۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه ۹ شیراز که مهمان نهمین نشست روایت امید بود، در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، گفت: به مناسبت دهه فجر امسال، ۲۲ پروژه به ارزش حدود ۶۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که از این میزان، ۱۸۱ میلیارد تومان برای اجرا و حدود ۴۸۸ میلیارد تومان هم برای تملک این پروژه ها، هزینه شده است.

محمد صالح رستم زاده، با تشریح پروژه های آماده افتتاح، افزود: دسته اول پروژه های قابل افتتاح، جزو کارهای شاخص ماست که مربوط به پیاده روسازی است که در دستور کار قرار دارد و علت آن است که شهرکهای این منطقه، جدید هستند و  عمر آنها به کمتر از ۲۰ سال می رسد و از همان ابتدا، نسبت به اجرای پیاده رو اقدام نشده و امروز در یک کار جهادی، اجرای ۱۲۸ هزار متر مربع عملیات پیاه روسازی شروع شده و دهه فجر، شاهد رونمایی از آن هستیم و البته همچنان این کار ادامه دارد.

وی، تصریح کرد: دسته دوم پروژه ها،  رونمایی از ۴ بوستان جدید از جمله بوستان های احمدآباد با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان، گیتی فروز با ۳۸ ونیم میلیارد تومان، صداقت با ۲۴ و ۳دهم میلیارد تومان و پارک  ادیب با اعتبار ۸۳ و ۸دهم میلیارد تومان است که البته بوستان ادیب برای اولین بار توسط حوزه خدمات شهری اجرا شده و سرجمع هزینه اجرایی این پروژه ها، ۱۷۵ میلیارد تومان است که البته این به غیر از هزینه های تملک است.

شهردار منطقه ۹ شیراز، ادامه داد: اما سومین دسته پروژه های آماده افتتاح، احداث بلوارها و معابر جدید است که یکی از مهمترین این پروژه ها، بلوار پرتو شرقی، با ۹هزار متر پیاده روسازی، ۶هزار متر دوچرخه سواری، زیرسازی و آسفالت و البته دیوارگذاری بخشی از رودخانه چنار راهدار است.

وی، از لوله گذاری شبکه آبهای سطحی به عنوان دیگر فعالیت این حوزه، یاد کرد و گفت: در این راستا، ۴پروژه لوله گذاری در منطقه، اجرا شده و آماده بهره برداری است که از جمله آنها، می توان لوله گذاری دفع آبهای سطحی تقاطع شهیدان یغمور، بلوار گل محمدی، حاشیه کمربندی و خیابان اتوبوس رانی، اشاره کرد.

رستم زاده، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما، ایمن سازی معابر بود، چرا که ما حتی جاهایی داریم که دیواره ریزشی دارد که یکی از آنها، دیوارگذاری خیابان  بهارستان با  ۸میلیارد تومان اعتبار است.

وی، از ساماندهی و اجرای پروژه های متعدد سرمایه گذاری، رفاهی و خدماتی در حاشیه رودخانه چنار راهدار، خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طول زیادی از رودخانه چنار راهدار در منطقه ۹ است، نگاه و تمامی اقدامات ما، بیشتر حول محور این محل و ساماندهی آن است که در این راستا، ایجاد یک بوستان طولی با ۲۴۰ هکتار وسعت که می تواند در آینده، به یک جاذبه گردشگری در این بخش از شهر تبدیل شود، مد نظر ماست، این در حالی است که اگر ما از این ظرفیت، غافل باشیم و اقدامی برای بهره وری بهتر از آن  نکنیم، این پتانسیل تبدیل به یک تهدید می شود.

وی، اضافه کرد: به همین منظور نیز در کنار آن، تعدادی پروژه از جمله، حوضچه آرامش، شیب شکن و بسته های سرمایه گذاری، دیده شده است و ما یک شیب شکن با ۴ میلیارد تومان اعتبار را نیز در آنجا اجرا کردیم و در کنار آن، برای لایروبی هم ۴میلیارد، هزینه دارد.

شهردار منطقه ۹ شیراز، افزود: امروز تمرکز ما، در توسعه منطقه حاشیه رودخانه چنار راهدار، پارکهای موضوعی و پروژه های اطراف آن است که در این راستا، یکی از مهمترین پارکهای ما، پارک حاشیه بلوار طلاییه و رودخانه با ۳ هکتار وسعت است که یک پارک موضوعی، به عنوان یک پارک ورزشی، با انواع و اقسام ورزشهاست که دارای زمینها و امکانات ورزشی است.

وی، در خصوص توقف چندین ساله عملیات اجرای این پروژه، گفت: پیمانکار قبلی این پروژه و پیمانکار جدید، طی دو ماه گذشته در حال به روز رسانی است، هزینه اجرای این پروژه نیز بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان پیش بینی شده و تاکنون هم ۹میلیارد تومان در آن، هزینه شده است.

رستم زاده، گفت: یک پارک دیگر هم که در کنار رودخانه چنار راهدار دیده شده،  پارک علوم و فنون با تم اخترشناسی و نجوم است که ۱۱ هزار متر مربع وسعت دارد و با ۳۸ میلیارد تومان هزینه، احداث می شود که این جدای از ۲۲۰ میلیارد تومان ارزش زمین آن است.

شهردار منطقه ۹شیراز، گفت: امروز شهرداری منطقه ۹، رتبه اول در ساخت و ساز را دارد، البته نه از نظر قیمت و درآمد، بلکه از نظر متراژ؛ چون ما برای تسهیل در ساخت و ساز، خدمات خود را با قیمت کمتری ارایه می دهیم.

*مردم منطقه ۹ شیراز، نیازمند نگاه ویژه هستند

ناظر شورای شهر در منطقه ۹ شهرداری شیراز هم ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این منطقه، گفت: مردم این منطقه، با توجه به جوانی آن و کمبودهایی که دارند، از نظر رفاهی نیازمند نگاه ویژه ای هستند، برای اینکه کیفیت زندگی در منطقه را ارتقا ببخشیم، باید اقدامات موثری انجام شود.

سیده مریم حسینی، با اشاره به دیدگاه و نگاه جدید، به ویژه در زمینه سرمایه گذاری در این نقطه از شهر، گفت: در گذشته، در زمینه پیاده روسازی، اقدامات خوبی در منطقه نشده بود که در این دوره، شاهد اقدامات خوبی بودیم، احداث و بهسازی ۱۲۸ هزار مترمربع پیاده رو سازی، یک نهضت عمرانی در راستای رضایت مردم محسوب می شود.

وی، افزود: از طرفی در حالی که یک پروژه لوله گذاری عظیم در تقاطع یغمور، انجام شده که عظمت آن، هم سطح با دروازه قرآن بود، اما اطلاع رسانی خوبی نشد، جایی که سالها، مردم آنجا آب وارد منازلشان می شد و گاه حتی برخی مسئولان که زمان بارندگی که به آنجا می رفتند شدیدا مورد اعتراض قرار می گرفتند.

حسینی، با اشاره به اینکه دهه فجر و امیدآفرینی آن، باید به گونه ای باشد، که باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو باشد، گفت: منطقه ۹ شهرداری شیراز، یکی از مناطق مهم و اثرگذار در شهر محسوب می شود و لازم است از نظر اقدامات زیر ساختی و رفاهی، توجه بیشتری جهت استفاده شهروندان به منطقه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز، بیان داشت: در سال قبل، حدود ۳۴میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شد و ۲۵میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای محرومیت زدایی در سال جاری در نظر گرفته شده است که البته لازم است سایر نهادها هم در راستای رفع محرومیت زدایی، همکاری کنند.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۹ شهرداری شیراز، با اشاره به اینکه در راستای ارتقا سطح زندگی مردم این منطقه، اقدامات موثری انجام شده است، افزود: رفع محرومیت زدایی در محلات مورد هدف، تا سال ۱۴۰۴ ادامه دارد و در کنار آن، طرح محله شناسی در شهرداری منطقه و اجرای پروژه های اجرایی در حوزه محرومیت زدایی در چهار شهرک مهدی آباد، رضوان، احمدآباد و شهرک سامان، از جمله  پروژه هایی است که در دستور کار منطقه قرار دارد و موجب رشد و شکوفایی منطقه در آینده می شود.

وی، ادامه داد: همچنین در حوزه سرمایه گذاری هم ۴ بسته سرمایه گذاری در اطراف رودخانه دیده شده، از جمله زیپ لاین و نیز اجرای فضای تفریحی زیر پل طبیعت، با ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار، چند بسته سرمایه گذاری رفاهی و تفریحی دیگر که امید داریم تا پایان امسال، برای اجرای آنها با سرمایه گذاران، به توافق برسیم.

شهردار منطقه ۴ شیراز، گفت:در این راستا، بزرگترین بسته سرمایه گذاری ما در بلوار طلاییه، با بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است که این بسته، یک پروژه عظیم در حوزه درمانی است که می تواند، بخش اعظم نیازهای درمانی این منطقه و مناطق اطراف را تامین کند.

وی، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب منطقه در افتتاح پروژه ها، در حوزه زیرسازی و آسفالت است، ماتقاضای زیادی برای زیرسازی و آسفالت از طرف مردم داشتیم و اقدامات خوبی هم شد به طوری که امسال تا کنون، ۲۲ میلیارد تومان آسفالت و زیرسازی انجام شده و در کنار آن، هفته قبل با یک پیمانکار، ده میلیارد تومان قرارداد دیگر، امضا کردیم و یک بسته پنج میلیارد تومانی دیگر هم در دست اقدام است که با اجرای آنها تا پایان سال، این عدد به بالای ۳۷ میلیارد تومان می رسد.

رستم زاده، گفت: دسته بعدی پروژه ها، زمینهای ورزشی است که برنامه ویژه ای  برای احداث زمینهای ورزشی داریم، از جمله یک زمین ورزشی در شهرک سامان با اعتبار ۳۳میلیارد تومان که دهه فجر افتتاح می شود.

وی، اظهار داشت: البته در کنار این ساخت و سازها در سطح منطقه، عددهای قابل توجهی هم برای تملک اراضی مورد مسیر برخی پروژه ها، هزینه شده، از جمله تقاطع نواب که در بخش جنوبی آن  در منطقه ۹ تا کنون، ۳۱ قطعه زمین با  ۶۰ هزار متر مربع وسعت، تملک شده و در زمینه تقاطع یغمور هم برای باز شدن این مسیر به کمربندی جنوبی در سمت منطقه ۹، باید ۹ قطعه زمین به ارزش ۴۲ میلیارد تومان تملک می شد که ۳ قطعه آن تملک شده و مابقی در حال تملک است و سرجمع امسال، تنها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان صرف تملک شده و در سال آینده هم باز مقدار زیادی اراضی و املاک، باید تملک شود.

شهردار منطقه ۹، گذری هم به دیگر پروژه هایی که باید کلنگ زنی شود، زد و گفت: از جمله پروژه آماده کلنگ زنی، می توان از پروژه های بوستان مادر و کودک با ۳۵۰۰متر مربع وسعت با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، بوستان رضوان با ۶۵۰۰مترمربع وسعت و با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار و البته یک سالن ورزشی غیر توپی در کنار آن با اعتبار جدا، بوستان کودک در شهرک سامان با ۱۸ هزار مترمربع وسعت و ۲۲ میلیارد تومان اعتبار، بوستان محله سبحان، سالن ورزشی شهرک امام حسین (ع) با براورد اولیه ۲۲میلیارد تومان و…  اشاره کرد.

وی، با اشاره به اینکه برخی از آنها جزو پروژه های روزمره است، اظهار داشت: یکی دیگر از مسائلی که برای آن انرژی ویژه ای باید بگذاریم، محله شناسی است که در این زمینه، ما بازدیدهای زیادی داشتیم و در محلات مختلف، نیازها را در قالب محله محوری رصد می کنیم که در این راستا، هم یک سری درخواست آمده که پایش شده است.

رستم زاده، گفت: همچنین یکی دو پروژه دیگر نیز تا انتهای سال، بهره برداری می شود که یکی شبکه آبهای سطحی بلوار گل محمدی با هزینه ۲۸ میلیارد تومان و نیز اجرای تعدادی سرویس بهداشتی با اعتبار قریب به ۳و ۸ دهم میلیارد تومان است، همچنین بنا به تکلیف، احداث پایگاه مدیریت بحران به ارزش ۹و ۴ دهم میلیارد  تومان هم در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

رستم زاده، گفت: کل عملیات عمرانی و خدمات شهری سطح منطقه که تا بهمن و اسفند کلنگ زنی و افتتاح می شوند، بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان است که این جدای از تملک است که با توجه به بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی منطقه، رشد خوبی داشتیم که البته با توجه به پیش بینی افزایش بودجه سال آینده، یکی از بیشترین افزایش عمرانی در سطح منطقه را در سال آینده، شاهد خواهیم بود.

وی، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴ مخزن آب برای تامین آب فضای سبز منطقه، با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و نیز احداث یک باغ خانواده و پیگیری اجرای باغ مهربانو در این منطقه، گفت: در خصوص مشکلات خیابان پور بهمن، طرح ساماندهی این معبر و تبدیل آن به یک محور الگو، چه در زیباسازی بدنه، فضای سبز و روشنایی، تمهیداتی دیده شده و به زودی شاهد اقدامات خوبی در این محور خواهیم بود.

وی، ادامه داد: در زمینه محرومیت زدایی علاوه بر بودجه بیش از ۲۴ میلیارد تومانی محرومیت زدایی، در چند محله محروم از جمله مهدی آباد، حجت آباد، سامان و رضوان، ما تعداد زیادی پروژه که شامل بوستان، شبکه لوله گذاری دفع آبهای سطحی و سایر پروژه های دیگر را هم در دستور کار داریم و حداکثر تلاش ما در محرومیت زدایی از این نقاط است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true