×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
امر به معروف رویکرد ساختاری و مدیریتی است

عبدالغفور مصطفایی – فارس آگاه
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر صرفا کار فرهنگی نیست باید در راستای مدیریت و نظارت در جامعه اجرایی و نهادینه شود.
حجت الاسلام لطف‌ا… دژکام روز گذشته در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، اظهار داشت: برای عملیاتی شدن امر به معروف، ابتدا باید سازکار اجرایی، مورد توجه قرار گیرد و ورود حوزه، در اجرای فریضه الهی امر به معروف با ارائه راهکار و سازکار، تعریف شود تا به اهداف مورد نظر، دست یابیم.
وی بیان داشت: اصل هشتم قانون اساسی، نسبت به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اشاره شده است و باید همواره مورد توجه تمامی دستگاه‌ها و نهادها قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، در ادامه این نشست، گفت: ساختار امر به معروف و نهی از منکر، به خوبی تعریف نشده و در نتیجه، دغدغه مومنان را نسبت به آن تشدید کرده ست.
حجت الاسلام محمد حسین طاهری اکردی، در ادامه این گردهمایی، اظهار داشت: اگر امر به معروف در جامعه محقق نشود، دین تعطیل شده و رانت و پارتی بازی و دیگر تخلفات، افزایش می یابد.
وی خاطر نشان کرد: آموزش تشکل‌های مردمی، شوراها و دستگاه‌ها و نیز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، حمایت از آمران به معروف، برگزاری دوره‌های آموزشی عفاف در خانه و برطرف کردن مشکل تشکل‌ها، پیگیری ردیف بودجه در امر عفاف و حجاب و امر به معروف از جمله عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به اینکه امر به معروف، باید زیر نظر حوزه علمیه باشد، بیان داشت: اگر مسئولان استانی، مرتکب خطایی شوند، باید ابتدا تذکر داد و اگر مورد قبول قرار نگرفت، برابر قانون با متخلفان برخورد شود.

رییس کل دادگستری استان فارس در ادامه این نشست، بیان داشت: برای تسریع در اجرای امر به معروف، اداره کل دادگستری استان فارس به قضات دستور داده است که پرونده‌ها را در همان محل، در اسرع وقت مورد بررسی قرار دهند.
حجت الاسلام سید کاظم موسوی، خاطر نشان کرد: امر به معروف، دین را از انحراف و کجی و کاستی دور می کند چرا که این فریضه الهی، مربوط به یک موضوع خاص نیست، بلکه تمامی آحاد جامعه در آن نقش دارند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: اعمال جریمه در برخورد با کسانی که رعایت حجاب نمی کنند و نیز جلوگیری از استخدام افرادی که نسبت به این فریضه، بی تفاوت هستند، بسیار معقول و نتیجه بخش است.
علیرضا پاک فطرت، اضافه کرد: موضوعاتی مانند مالیات‌ به زور، بی عدالتی در استخدام‌ها، مقاومت در برابر آمران به معروف به ویژه موضوع حجاب، باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، در ادامه این نشست، گفت: ستاد امر به معروف استان فارس، با یکدلی تمامی دستگاه ها، فریضه امر به معروف را در تمامی موارد، بر اساس موازین قانونی در استان فارس اجرا می کند.
حجت الاسلام علی کرم عباسی، تصریح کرد: امر به معرف، فریضه فراموش شده ای است که باید با تلاش، از مظلومیت خارج شود.
گفتنی است در پایان، حکم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس از سوی دبیر ستاد کشور، به حجت الاسلام علی کرم عباسی اهداء شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true