×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
انتخابات آمریکا؛ درخواست رسانه‌های اصلی از بایدن و ترامپ برای مناظره

انتخابات آمریکا؛ درخواست رسانه‌های اصلی از بایدن و ترامپ برای مناظره ، رسانه‌های آمریکایی با اشاره به اختلاف‌های موجود در جامعه آمریکا، خواستار موافقت بایدن و ترامپ برای شرکت در مناظره تلویریونی شدند.

خبرگزاری فارس آگاه– رسانه‌های آمریکایی از جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواسته‌اند تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر (آبان ۱۴۰۳)، با مناظره‌های تلویزیونی موافقت کنند.

مناظره یکی از ویژگی‌های معمول یک سال انتخاباتی در آمریکا بوده و گاهی اوقات می‌تواند نقشی حیاتی در نتیجه انتخابات داشته باشد.

۱۲ رسانه از جمله ای‌بی‌سی نیوز، سی‌بی‌اس، سی‌ان‌ان، فاکس نیوز، پی‌بی‌اس، ان‌بی‌سی، ان‌پی‌آر و آسوشیتدپرس در بیانیه‌ای گفتند: اگر آمریکایی‌ها بتوانند در این زمان که جامعه دچار وضعیت دوقطبی شده روی یک چیز توافق کنند، این است که خطرات این انتخابات بسیار بالا است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این وضعیت، هیچ جایگزینی برای مناظره نامزد‌ها در مقابل مردم آمریکا برای آینده این کشور وجود ندارد.

اما دو نامزد اصلی تاکنون در برابر مناظره با نامزد‌های رقیب احزاب خود مقاومت کرده‌اند.

پیش از این، ترامپ از شرکت در مناظره برابر نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و دیگران خودداری کرده بود. همچنین بایدن تاکنون در برابر درخواست‌ها برای رفتن روی صحنه تلویزیونی برای مناظره با نامزد‌های رقیب دموکرات امتناع کرده است.

در سال ۲۰۲۰، بایدن و ترامپ دو بار مناظره کردند که مناظره سوم پس از مثبت شدن آزمایش کووید-۱۹ رئیس‌جمهور وقت آمریکا لغو شد.

ستاد انتخاباتی ترامپ هفته گذشته خواستار برگزاری مناظره‌های ریاست‌جمهوری زودتر و مکرر شد تا رای‌دهندگان فرصت کامل داشته باشند تا برنامه‌های نامزد‌ها را دریافت کنند.

مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ استدلال کرده‌اند که تا زمان اولین مناظره برنامه‌ریزی‌شده در ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور)، احتمالا بیش از یک میلیون آمریکایی از قبل نامزد خود را انتخاب کرده‌اند.

کاهش فاصله بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با اندکی پیشرفت در کسب آرا همراه بوده است. اما نتایج نشان می‌دهد که نامزد‌های دیگر می‌توانند خطری برای شانس او برای تصدی دوباره کاخ سفید در ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۳) ایجاد کنند.

براساس نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا، بایدن اختلاف ۴ درصدی خود با دونالد ترامپ در ماه فوریه (بهمن) را کاهش داده است. ترامپ همچنان با کسب ۴۶ درصد آرا در مقایسه با ۴۵ درصد برای بایدن دست برتر را دارد.

کاهش اختلاف میان حمایت از نامزد‌ها هفت ماه قبل از روز انتخابات، در حالی اتفاق می‌افتد که ترامپ احتمالا تا شش هفته آینده تا حد زیادی از مسیر مبارزات انتخاباتی و جمع‌آوری کمک‌های مالی خارج می‌شود. او قرار است در دادگاه جنایی در نیویورک به دلیل پرداخت‌های غیرقانونی مربوط به پیش از انتخابات ۲۰۱۶ شرکت کند.

با وجود کاهش برتری ترامپ که در نتایج نظرسنجی نیویورک تایمز مشحص شده، این نظرسنجی یک موضوع نگران‌کننده را برای دموکرات‌ها نشان داد؛ برخی از رای‌دهندگان دوران ریاست‌جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ با وجود توانایی وی در ایجاد تفرقه و هرج‌ومرج، از این دوره به‌عنوان زمان پیشرفت اقتصادی و امنیت ملی یاد کردند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true