×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تعطیلی کارخانه شن و ماسه در ارسنجان به دلیل آلودگی زیست محیطی

تعطیلی کارخانه شن و ماسه در ارسنجان به دلیل آلودگی زیست محیطی، فارس اگاه _ شیراز ، مدیر اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان، از تعطیلی یک واحد کارخانه شن و ماسه در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به استمرار آلودگی یک واحد کارخانه شن وماسه ، علی رغم بازدید، پایش و دریافت اخطاریه‌های صادره به دلیل عدم رعایت استانداردهای محیط زیستی و ایجاد آلودگی هوا و گرد و خاک این واحد تعطیل شد.

حسن ابراهیمی روز شنبه با بیان اینکه محیط زیست راضی به تعطیلی هیچ واحد تولیدی و صنعتی نیست افزود: در عین حال محیط زیست وظیفه دارد از حق قانونی شهروندان برای برخورداری از هوای پاک دفاع کند، با شکایت و اعلام جرم اداره محیط زیست و دستور قضایی شهرستان ارسنجان واحد یاد شده تعطیل شد.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: فعالیت مجدد این واحد تولیدی منوط به رفع کامل آلودگی مطابق با استانداردهای محیط زیست ومرتفع شدن نواقص به خصوص سیستم پیشگیری از آلایندگی هوا در آن واحد خواهد بود .

این مقام مسوول برخی از مضرات گرد و خاک برای سلامت شهروندان را برشمرد و گفت: گرد وخاک‌ها و ریزگردها بر تمام سیستم های بدن تاثیر می‌گذارد، یکی از این تاثیرات بر چشم انسان است و دید را محدودتر و دامنه دید نیز کمتر می شود.

وی ادامه داد: این آلودگی‌ها بر گوش و حلق و بینی تاثیر دارد و تحت تاثیر این آلایندگی‌ها عفونت ایجاد می شود و می تواند بر روی مغز نیز اثر بگذارد و ایجاد سردرد کند و شخص دچار عدم تمرکز شود و در نهایت تمام سیستم های بدن می تواند تحت تاثیر این آلایندگی قرار گیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه محیط زیست علاوه بر دفاع از حقوق شهروندان، مدافع صنعت و توسعه پایدار نیز است از مسوولان صنعتی شهرستان خواست تا موازین محیط زیست را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

 

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true