×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تمامی افراد اوتیسم تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

تمامی افراد اوتیسم تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در آینده تمامی بیماران طیف اوتیسم را بیمه خواهیم کرد و ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هزینه‌ها را کاهش می دهیم.

به گزارش فارس آگاه، حمدمهدی ناصحی، در همایش ۳+۲۰ انجمن اوتیسم ایران، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد هزینه‌ها را در بیمه‌های پایه و صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در بخش دولتی و ۸۰ درصد در بخش خصوصی، عمومی غیر دولتی و خیریه پوشش می‌دهیم.

وی افزود: اکنون با ۴ هزار و ۲۵۸ مرکز طرف قرارداد هستیم و ۲ هزار و ۴۶۲ فرد طیف اوتیسم نشان‌دار شده‌اند، البته ما متوجه گلایه‌ها هم هستیم و مصمم هستیم با تمام توان کنار خانواده افراد طیف اوتیسم باشیم.

ناصحی افزود: سعی ما این بوده که در بیمه پایه اقدامات مهمی انجام دهیم هرچند که اصلاً کار راحتی نبود؛ چراکه اگر پیشگیری را در بیمه‌ها نداشتیم و برخی از متخصصین معتقد بودند که پیشگیری بحثی در بیمه سلامت ندارد و ما تنها وظیفه درمانی داریم، اما خوشبختانه این سد شکسته شد و همکاری خوبی شکل گرفت و توانستیم در بیمه‌های پایه پوشش خود را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: امیدواریم مرکزی که امروز برای توانبخشی طیف اوتیسم احداث شد در سایر نقاط کشور هم ساخته شود. از طرف دیگر باید برای آموزش پزشکان جهت شناسایی این بیماری هم اقدامات جدی انجام شود که بیماران را به سرعت تشخیص دهند.

وی بر لزوم تدوین راهنمای بالینی درمان برای افراد طیف اوتیسم تاکید کرد و گفت: الان خدمات در سامانه‌ها بارگذاری شده است و امیدواریم بتوانیم خدمت دهی مناسبی داشته باشیم. در آینده تمام بیماران طیف اوتیسم را بیمه خواهیم کرد و ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هزینه‌ها را کاهش دهیم. خدمات روانشناسی و کار درمانی در تعرفه‌ها قرار دارد و درخواست ما از همکاران مرتبط پذیرش این بیماران است و ما با هر مؤسسه‌ای که بخواهد قرارداد ببندد آماده همکاری هستیم.

ناصحی افزود: پوشش داروها هم انجام شده است، البته شماره ۱۶۶۶ ما به طور شبانه روزی آماده خدمت رسانی به خانواده این افراد است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true