×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سند توسعه علمی فارس با هم افزایی تدوین شود

سند توسعه علمی فارس با هم افزایی تدوین شود، فارس آگاه به نقل از ایسنا / فارس استاندار فارس گفت: در تدوین سند توسعه علمی استان به هم افزایی، پرهیز از توجه به علوم غیرنافع و ایجاد زمینه شکوفایی استعداد افراد توجه شود.

محمدهادی ایمانیه شنبه ۱۶ اردیبهشت در جلسه ارائه گزارش پیشرفت تدوین سند توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس در شیراز، یکی از اهداف تدوین این سند را هم افزایی مراکز آموزشی دانست و گفت: استفاده از امکانات یکدیگر در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، مسائل مالی و تجهیزات منجر به پیشرفت استان و استفاده بهینه از امکانات مراکز علمی و دانشگاه ها خواهد شد.

او ادامه داد: در مسیر تدوین سند، نیازها، امکانات، شرایط، ضوابط و مسائل مرتبط با همه نهادها، دستگاه‌ها، مراکز علمی، آموزشی، تربیتی مد نظر قرار گیرد چرا که پس از تدوین این سند همه موظفند در مسیر اجرای آن قدم بردارند.

استاندار فارس، عدم پرداختن به علم و پژوهش‌های غیر نافع را از دیگر از اهداف تدوین این سند بیان کرد گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، باید از تدریس علوم غیرنافع پرهیز و همه نگاه‌ها به سوی مسائل کاربردی و ریشه‌ای معطوف شود.

ایمانیه بر لزوم مدیریت تعداد دانشجو در رشته‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پس از تدوین برنامه توسعه علمی استان و ارائه برش‌های آن، مراکز علمی، آموزشی و حوزه‌های علمیه باید در حوزه جذب افراد و تربیت و دانش ایشان متناسب با محیط کار اقدام کنند.

او، ارتقاء کیفیت و به روز شدن هر یک از علوم را هدف دیگر تدوین سند توسعه علمی دانست و اظهار کرد: کیفیت بالا و به روز بودن مطالب در زمان تدریس، سطح دانش، نگرش و اهداف پیش روی دانش آموختگان را به سوی نکات مثبت تغییر می‌دهد.

استاندار فارس، تقویت هویت ملی دانش آموختگان را از دیگر مسائل مهم و قابل توجه در تدوین این سند دانست و ادامه داد: چگونگی بروز خلاقیت افراد و هموار کردن مسیر شکوفایی استعدادهای آنان نیازمند برنامه ریزی جامع و توجه به جزئیات است که در تدوین این سند باید به آن توجه شود.

ایمانیه خاطرنشان کرد: باید با هم افزایی با کارگروه‌های اتاق فکر استانداری که در حوزه‌های فناوری فعال هستند، علاوه بر جلوگیری از موازی‌کاری، به حصول نتایج متمرکز و شاخص کمک شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true