×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
 لایحه بودجه ۱۴۰۳ منطقی‌تر از لوایح ادوار گذشته است

لایحه بودجه ۱۴۰۳ منطقی‌تر از لوایح ادوار گذشته است، به گزارش فارس اگاه ، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را به نسبت لوایح سال‌های قبل واقعی تر تنظیم کرده است.

جعفر قادری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس اگاه  گفت: در لایحه بودجه سال آینده دولت میزان فروش نفت را کم کرده است.

وی ادامه داد: در تنظیم لایحه بودجه سال آینده قیمت هر بشکه نفت پایین‌تر دیده شده و در مجموع این عوامل باعث شده که درآمدها واقعی تر باشد و به نظر مشکلی در تامین درآمدها وجود نداشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رشد درآمدهای مالیاتی نیز در سال آینده به نسبت سال گذشته که حدود ۴۹ درصد بوده کمتر دیده شده است.

وی اعلام کرد: میزان واگذاری دارایی ها و مولدسازی نیز در لایحه بودجه سال آینده کمتر شده است.

قادری در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه اتکای دولت بر درآمدهای پایدار در بودجه ۱۴۰۳ چه مزیت‌هایی دارد و نمایانگر چه دغدغه‌ای است؟ گفت: هرچه اتکا دولت به درآمدهای مالیاتی بیشتر باشد این روند پایدارتر است و درآمدهای نفتی باید صرف سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی شود و این جهت گیری دولت کنونی در بودجه ۱۴۰۳ دیده می‌شود که نقطه مثبتی است.

وی تاکید کرد: هرچه به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم درصد تحقق درآمدها بیشتر خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به معایب بیش برآورد درآمدها در بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: وقتی درآمدها بیش برآورد شود به دنبال آن هزینه‌های بیشتری تحمیل می‌شود و هزینه‌های بیشتر مستلزم استخراج منابع مالی بیشتر است چون هزینه‌های مصوب انجام اما درآمدها اگر محقق نشود بودجه ناتراز خواهد شد و به دنبال آن استقراض از بانک مرکزی صورت می گیرد که پایه پولی افزایش خواهد یافت و قطعا این رویه منطقی نیست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true