×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی برای سامان‌دهی تخت جمشید

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی برای سامان‌دهی تخت جمشید، استاندار فارس با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مجموعه تخت جمشید، گفت: به تازگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی این مجموعه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام آمادگی کرده است.

 

به گزارش فارس آگاه ، محمدهادی ایمانیه در نشست با جمعی از نخبگان این استان، اظهار کرد: زینبده نیست که این بنای تاریخی و ثبت جهانی فارس، وضعیت مناسبی نداشته باشد.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران، یادآور شد: استانداری فارس، روزهای شنبه و چهارشنبه در مهمانسرای دولت میزبان سرمایه گذاران است.

استاندار فارس عنوان کرد: آزادراه شیراز- اصفهان نیز به عنوان یک مسیر گردشگری است و از سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل و اقامتگاه بین راهی در این ازاد راه، استقبال می‌کنیم.

ایمانیه درباره روند پیشرفت شهر سلامت شیراز نیز گفت: نخستین پروژه شهر سلامت فارس همزمان با میلاد امام علی(ع) با اجرایی شدن بیمارستان نفت آغاز شد و این شهر در آینده‌ای نزدیک تبدیل به یک برند با ارزش در کشور می‌شود.

وی افزود: قرار است چندین هتل پنج ستاره، بیمارستان هزار تخته خوابی، کلینیک‌های تخصصی، هزار مطب و ۲۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان در این شهر ساخته شود.

استاندار فارس گفت: ۲۵ هکتار زمین برای احداث شهرک صنعتی صنایع دستی در مجاورت نمایشگاه بین‌المللی فارس اختصاص یافت.

ایمانیه اظهار کرد: این استان ۸۵ رشته صنایع دستی دارد که نیازمند تقویت است و برخی از انها باید احیا شوند.

آمادگی برای سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی در سامان‌دهی تخت جمشید

استقرار نخستین ژنراتورهای بارورسازی ابرها در فارس

استاندار فارس اعلام کرد: نخستین ژنراتورهای بارورسازی ابرها در فارس در جاده شیراز- اصفهان و در نزدیکی اکبرآباد با همکاری اساتید دانشگاه شیراز مستقر شده است.

وی بیان کرد: مساله کمبود منابع آبی و خشکسالی یکی از مشکلات اصلی فارس به ویژه در ۱۰ سال گذشته بوده است.

ایمانیه افزود: در جهت مواجهه با این مساله، انتقال آب از خلیج فارس در قالب سه خط در دستور کار قرار گرفت؛ نخستین خط از سیرجان به سمت شهرستان بختگان و نی‌ریز با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب در سال، یک خط از خلیج فارس به سمت ایزدخواست به طول یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر و یک خط هم از بوشهر به سمت برازجان و شهرستان‌های کازرون، کوهچنار نورآباد و رستم پیش بینی شده که هفته آینده جلسه نهایی آن برگزار می‌شود.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، استاندار فارس یادآور شد: اصلاح الگوی کشت و بذر، اصلاح نژاد دام، تکمیل ۶ قطعه آزادراه، پیگیری اجرایی شدن آزادراه شیراز- بوشهر، فراهم شدن مقدمات آزادراه شیراز- اهواز و پیگیری راه آهن شیراز-بوشهر با تهاتر نفت برخی دیگر از اقدامات شاخص استان طی ماه‌های اخیر است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true