×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
با رأی هیئت عمومی دیوان اداری شرط اعضاء داوری در قرارداد شرکت شهرک‌های صنعتی ملغی شد

با رأی هیئت عمومی دیوان اداری شرط اعضاء داوری در قرارداد شرکت شهرک‌های صنعتی ملغی شد، به گزارش فارس آگاه ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با اشاره به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال موضوع بند ۷ از فصل دو دفترچه قرارداد واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با ابطال این قانون و اصلاح آن، شاهد حاکمیت عدالت و ارتقای استقلال صنعتگران در قرارداد فی ما بین با شرکت شهرک‌های صنعتی هستیم.

محمد صادق حمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس آگاه بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در اقدامی عجیب و ضمن نقض اختیار و حاکمیت اراده، شرایط داوری را به صورت اجباری در دفترچه قرارداد شرکت شهرک‌ها با حق انتخاب داور از سوی سازمان متبوع خود گنجانده بود و اجازه نمی‌داد فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه‌ها و شرکت‌ها آزادانه شرایط و نحوه داوری در اختلافاتشان را انتخاب کنند.

وی با تأکید بر اینکه این شرط و نحوه داوری مندرج در قرارداد واگذاری شرکت شهرک‌های صنعتی مخالفت‌های زیادی را به دنبال داشت، افزود: شرط داوری مندرج در قراردادهای واگذاری شرکت شهرک‌های صنعتی مشکلات عدیده‌ای را برای سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی ایجاد کرده بود.

حمیدیان اظهار کرد: مهم‌ترین نکته در اصلاح این ماده آن است که شاهد رعایت عدالت در نحوه رسیدگی و داوری در اختلافات فعالان اقتصادی و بنگاه ها و شرکت‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: با اصلاح این بند قانونی، شاهد ایجاد شرایط مستقل و آزاد برای فعالان اقتصادی به عنوان دو طرف دعوا در انتخاب داور مرضی‌الطرفین برای رسیدگی اختلافات بین فعالان بخش خصوصی، بنگاه‌ها و شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی مربوطه هستیم که این مهم نشان از استقلال رأی، سلامت حقوقی و قضایی و توسعه قضایی کشور دارد که این عمل دیوان عدالت اداری در خور تقدیر و سپاس فراوان است.

به گزارش فارس آگاه دیوان عدالت اداری به موجب دادنامه شماره ۱۹۱۸۴۸۴ مورخ ۲۵/۰۷/۱۴۰۲ با تشخیص مغایرت بند صدرالاشاره حکم به ابطال بند ۷ از فصل ۲ صفحه ۱۹ دفترچه قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی از تاریخ تصویب را صادر کرده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true