×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محصولات با راه آهن فارس در سال گذشته

انتقال۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته ، سال گذشته بیش از ۵۵۰هزار نفر همسفر راه آهن فارس شدند ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، میزان حمل کالا توسط،راه آهن فارس سال گذشته به نسبت سال پیش از آن ۲۳درصد رشد داشته است.

مدیر کل راه آن فارس در گفت و کو با فارس اگاه با اعلام این مطلب گفت: سال ۱۴۰۲ قریب به ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس حمل شد که از نظر تناژ به نسبت سال ۱۴۰۱ شاهد رشد  ۲۳ درصدی بارگیری بودیم.

مهرداد انصاری با اشاره به برخی اقدامات راه آهن فارس در حوزه حمل بار و مسافر و زیرساخت و بهره برداری راه آهن فارس در سال گذشته اظهار داشت: خدمات ریلی ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار و نیز خدمات مسافری به شهروندان عزیز به صورت شبانه روزی در راه آهن فارس ارائه می شود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل بار سال اقدامات خوبی صورت گرفت که نتیجه آن افزایش ۲۳ درصد در میزان تناژ حمل بار، رشد ۱۵درصدی تعداد واگن های بارگیری شده، رشد ۹ درصدی تناژ تخلیه و رشد ۷۴درصدی درآمدهای عملیاتی و خدمات ریلی ایمن بود و بارها بدون وقفه به صاحبان آنها تحویل شد.

انصاری گفت:از جمله مهمترین محموله هایی که طی این مدت توسط راه آهن جابجا شد میتوان به محصولات  پتروشیمی استان، محمولات سنگ آهن مورد مصرف فولاد مبارکه، حمل خودرو و گندم اشاره کرد.

وی افزود: بازاریابی گسترده با نگاه بر درآمد کیفی در جذب بارهای ریل پسند و شناسایی مراکز تولید و عرضه بارهای انبوه و هم چنین تعاملات صورت گرفته با این مراکز از جمله دیگر اقدامات حوزه حمل بار و بازرگانی راه آهن استان فارس بود.

انصاری درخصوص عملکرد حوزه مسافری راه آهن فارس نیز گفت: در سال گذشته حمل بیش از ۵۵۰هزار نفر مسافر توسط ۱۰۵۶رام قطار به مقاصد تهران و مشهد و ایستگاههای بین راهی به صورت رفت و برگشت انجام و خدمات مسافری نیز به بهترین نحو به مسافران عزیز ارائه شد.

وی  گذری هم به  اقدامات راه آهن درحوزه بهره برداری و ناوگان راه آهن فارس زد و گفت : آغاز بارگیری محمولات سنگ آهن در ایستگاه مهیار، اعزام ۱۲۲۵ رام قطار باری، برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرسنل عملیاتی،  برگزاری آزمون های ادواری مختص مشاغل فنی، تعویض ۵ دستگاه تراکشن موتور لکوموتیو، تعویض محور در ۹ واگن مسافری و باری، جذب پرسنل عملیاتی در قسمت های موردنیاز و انجام ۳۰۸مورد تعمیرات ویژه واگن ها و اجرای ۶۵ مانور عملیاتی در بلاک ها و ایستگاههای راه آهن فارس از جمله اقدامات شاخص حوزه بهره برداری و ناوگان این اداره کل در سال گذشته بوده است.

مدیرکل راه آهن فارس درخصوص اقدامات حوزه فنی و زیربنایی هم گفت: فراهم آوردن امکانات و زیرساخت های ریلی برای حمل محموله های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه به منظور کمک به تولیدات داخلی از جمله مهمترین برنامه های این اداره کل است که در کنار سایر ظرفیت های ریلی استان، با برنامه ریزی انجام شده در سال گذشته ساخت و راه اندازی بارانداز ریلی مهیار نیز به سرانجام رسید.

وی افزود: تکمیل پروژه های فنس کشی محوطه سوخت ایستگاه آباده و احداث سایبان پارکینگ ساختمان کنترل شیراز، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شیراز، انجام بازدیدهای مستمر جهت شناسایی عیوب محور ریلی ، زوال برداری ترانشه ها به میزان ۷۷۵ مترمکعب، ۱۲۵ مترمکعب لایروبی پلها، ۴۵۷۵۰ متر لایروبی کانالها، انجام ۶۶ بند عملیات جوشکاری، انجام سرویس دیزل ژنراتورهاف مناسب سازی مسیر نابینایان، راه اندازی و تجهیز اتاق مادر و کودک(شیردهی) و تصب و راه اندازی سخت افزاری مرکز ۱۵۰۰ شماره ای تحت شبکه آوا، نصب دستگاههای پوشش رادیویی در طول محور از جمله اهم اقدامات انجام شده در حوزه فنی و زیربنایی این اداره کل است که پس از تشکیل ۲۰ جلسه کنترل پروژه در سال گذشته به سرانجام رسیده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true