×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مدیرکل بیمارستان‌های غزه: تلاش می‌کنیم بیمارستان‌های میدانی در رفح برپا کنیم

مدیرکل بیمارستان‌های غزه: تلاش می‌کنیم بیمارستان‌های میدانی در رفح برپا کنیم ، مدیرکل بیمارستان های غزه با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به رفح گفت که تلاش می‌کنیم بیمارستان‌های میدانی ایجاد کنیم.

به گزارش شهرمردم ، محمد زقوت، مدیرکل بیمارستان های نوار غزه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد که رژیم اشغالگر به‌طور عامدانه بیش از ۳۰ بیمارستان در غزه را ویران کرد و تلاش می‌کند که هیچ مکان درمانی برای مراجعه بیماران و مجروحان باقی نماند.

وی گفت: در سایه ویرانی بیمارستان‌های اصلی غزه که آخرین آن‌ها بیمارستان‌های شفا و ناصر بودند، اکنون نیاز مبرمی به بیمارستان های میدانی در رفح مانند بیمارستان میدانی شمال رفح و بیمارستان های اماراتی و اردنی در خان‌یونس داریم.

مدیرکل بیمارستان های غزه همچنین تاکید کردند که رژیم اشغالگر با ضمن تخریب بخشی از بیمارستان ناصر این بیمارستان را محاصره، تجهیزات آن را غارت و ده‌ها نفر از کادر پزشکی را بازداشت کرد.

وی افزود: اکنون راه‌اندازی دوباره این بیمارستان به امری دشوار تبدیل شده است، اگر چه ما تلاش‌های فراوانی می‌کنیم اما تهدیدات گسترده مبنی بر حمله به رفح باعث می‌شود که نیاز مبرمی به بیمارستان‌های جایگزین داشته باشیم. ما برای بیمارستان‌های النجار و بیمارستان اروپایی جایگزین نیاز داریم زیرا این امر فاجعه‌ای بزرگ برای مردم فلسطین و اهالی رفح به شمار می‌رود زیرا بیش از۵۰ درصد از مردم غزه در استان رفح آواره شده‌اند.

محمد زقوت تاکید کرد: بیمارستان‌های رفح توان خدمات‌دهی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره را ندارند همین امر ما را ملزم می‌کند که بیمارستان‌های میدانی در منطقه المواصی در غرب شهر و مرکز آن مانند بیمارستان الکویت برپا کنیم.

وی همچنین خواستار محافظت از بیمارستان‌ها، کادر پزشکی و خودروهای امدادی در مقابل حملات مکرر شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true