×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ادعای آمریکا درباره انتقال نفت ایران؛ مالزی واکنش نشان داد

یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده که ایران از طریق مالزی روند انتقال نفت خود را تسهیل می‌کند.

خبرگزاری فارس آگاه – یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: ظرفیت ایران را برای انتقال نفت خود از طریق ارائه‌دهندگان خدمات مستقر در مالزی می‌دانیم.

این مقام ارشد در جمع خبرنگاران ادعا کرد: نفت ایران در نزدیکی سنگاپور و در سراسر منطقه انتقال می‌یابد.

به گزارش رویترز، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی و نیل مک‌براید، مشاور کل خزانه‌داری این کشور به سنگاپور و مالزی سفر کرده‌اند.

این دیدار برای «پیشبرد کار در مقابله با تامین مالی و درآمدزایی از سوی ایران و عوامل آن» انجام شده است.

این مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: ظرفیت ایران برای انتقال نفت خود به این نوع ارائه‌دهندگان خدمات متکی است که در مالزی مستقر هستند؛ بنابراین ما می‌خواهیم در این مورد با مقامات مالزی گفت‌وگوی مستقیم داشته باشیم.

این مقام در یک نشست خبری مدعی شد: آمریکا در تلاش است تا از تبدیل شدن مالزی به یک حوزه جلوگیری کند که گروه حماس بتواند کمک مالی جمع‌آوری و سپس آن را منتقل کند؛ ما نگران ظرفیت حماس برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در منطقه، از جمله در مالزی هستیم، بنابراین می‌خواهیم در مورد این نگرانی‌ها گفت‌وگوی مستقیم داشته باشیم.

وی همچنین ادعا کرد: افزایش نگران‌کننده‌ای در تلاش‌های ایران و گروه‌های وابسته آن برای جمع‌آوری سرمایه در منطقه، گاهی از طریق خیریه‌ها وجود دارد.

در همین حال مالزی می‌گوید که باید واکنش خود را به تحریم‌های اعمال شده یکجانبه ارزیابی کند؛ فهمی فاضل، سخنگوی دولت مالزی گفت که این کشور آماده تعامل با همتایان آمریکایی خود برای درک بهتر نگرانی‌ها در این زمینه است.

این مقام ارشد مالزی تاکید کرد که از تحریم‌های سازمان ملل تبعیت می‌کند.

فهمی فاضل به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم تاکید کنیم که مالزی به عنوان یک کشور مستقل، از تحریم‌های سازمان ملل تبعیت می‌کند، اما وقتی نوبت به تحریم‌های یکجانبه می‌رسد، فکر می‌کنم باید این وضعیت را ارزیابی کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true