×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
با خیال راحت آب سالم بنوشید

تولید دستگاه الکترو دیالیز که یون‌های آلاینده آب را از بین می‌برد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه ، تولید یک دستگاه الکترود یالیز که یون‌های آلاینده آب را از بین می‌برد، خبر خوب و امیدوار کننده یک فعال حوزه نانوفناوری در صنعت آب، در مراسم اختتامیه تیم اعزامی فارس اگاه، به این رویداد بود.

بهاره کاویانی، با اعلام این خبر، گفت: این موفقیت، در پی چندین بار شکست به دست آمد، کار خود را از یک آزمایشگاه شروع کردیم که توانست تبدیل به یک زیرساخت، برای نانومواد فلزی شود.

وی، با اشاره به استراتژی که برای تولید این مواد، به کار برده اند، اظهار داشت: استراتژی اصلی ما، در واقع این بود که نانومواد را گسترش دهیم و کار خود را از سال ۱۳۹۰ با تصفیه آب آشامیدنی آغاز کردیم و در این حوزه، محصولی را با روش‌های جدید تولید کردیم که یکی از مشکلات روش‌های سنتی، یعنی تصفیه پساب و بازچرخانی آب را حل کنیم.

این فعال حوزه نانوفناوری، با اشاره به مذاکراتی که به عنوان یک شرکت دانش بنیان کوچک، با شرکت‌های آب و فاضلاب داشتند، گفت: حوزه آب، به دلیل ارتباط مستقیم که با سلامت مردم دارد، از نیازهای اساسی کشور محسوب می‌شود.

کاویانی، با اشاره به تلاش یک و نیم ساله برای تولید این مواد، افزود: تولید نانومواد، زیرساختی را برای ما فراهم کرده تا بتوانیم از این دانش، در سایر زمینه‌ها استفاده کنیم، زیرساخت‌هایی که باعث شده، بتوانیم محصولات را در حوزه کشاورزی، شیلات، پوست، مو و غیره، به کار بگیریم و البته صادرات این مواد را نیز در دستور کار داریم

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true