×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نهادينه شدن مديريت ريسك يكپارچه(ERM) و طراحي و ساخت نرم افزار تخصصی مديريت ریسک در هلدينگ پتروپالایش اصفهان

نهادينه شدن مديريت ريسك يكپارچه(ERM) و طراحي و ساخت نرم افزار تخصصی مديريت ریسک در هلدينگ پتروپالایش اصفهان ، به گزارش محبوبه عزیز- اصفهان خبرنگار فارس اگاه، دومین نشست سراسری مدیریت ریسک در پالایشگاه های کشور به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ۱۵بهمن ماه برگزارشد. به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان دومین نشست سراسری مدیریت ریسک در پالایشگاه های کشور  با حضور مدیران ریسک، کارشناسان و مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در ۱۵بهمن ماه  به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.

مدیر ریسک هلدینگ پتروپالایش اصفهان در گفتگو با روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان با اشاره به اینکه نخستین جلسه مدیریت ریسک در پالایشگاه های کشور به میزبانی شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران در آبان ماه امسال در تهران برگزار شد افزود:با درخواست اصفهان و به جهت فعالیت های تاثیر گذار پترو پالایش اصفهان در طراحي و جاري سازي مدیریت ریسک يكپارچه (ERM)، و با هدف الگوبرداري از اقدامات صورت گرفته شده، دومین نشست سراسری مدیریت ریسک در پالایشگاه های کشور به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.

مهندس علیرضا ساسان فر با اشاره به اینکه در این نشست سراسری اولین گزارش در مقوله مدیریت ریسک توسط پترو پالایش که اقدامات سیستمی و منسجمي در مدیریت ریسک به مرحله اجرا رسانده ارائه شد گفت: مدیریت ریسک در پالایشگاه اصفهان با همکاری مشاور متخصص و با الگو گیری از مدل راهبرد محور موسسه COSO  به صورت يكپارچه در سطح هلدينگ جاري سازی شده است.

وی تاکید کرد: در اين مدل يكپارچه مديريت ريسك ، ريسك ها در ۵ حوزه ریسک: مالی و اعتباري، عملیاتی، راهبردی و كسب و كار، قانونی و حاكميتي و  تکنولوژی و فناوری اطلاعات مورد شناسايي، ارزيابي، اولويت بندي و مديريت قرار مي گيرند.

وی تصریح کرد:  با توجه به تغييرات سريع در دنيا و دورنماي سوخت هاي فسيلي و ضرورت حركت به سمت انرژي هاي نو و محدوديت ها استفاده و صادرات كربن در آينده، ضرورت مديريت ريسك و تفكر مبتني بر ريسك دوچندان مي باشد.در پترو پالایش اصفهان فرایند مديريت ريسك  به صورت منسجم در سطح كليه فرآيندهاي سازمان و با مشاركت فعال و سيستمي كليه ادارت پيگيري مي گردد و در اين خصوص رابطين ريسك كه نمايندگان ادارت هستند نقش مهمي در شناسايي اوليه ريسك ها بر عهده دارند و در ادامه كارگروه هاي تخصصي، كميته راهبري ريسك و كميته ريسك هيأت مديره به صورت تخصصي ارزيابي و تصميم گيري در خصوص ريسك ها را دنبال مي نمايند.

ساسان فر با اشاره به اینکه اجرای فرهنگ سازي مناسب صورت گرفته با همكاري روابط عمومي و بين الملل و آموزشهاي عمومي و تخصصي با همكاري اداره آموزش و مشاور محترم، تفكر مبتني بر ريسك در سازمان جاري سازي شده است.

مدیر ریسک هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد:اکنون مديريت ریسک در پالایشگاه اصفهان به عنوان يك رکن اصلی  در كنار مدیریت استراتژی سازمان و فرآيند تصميم گيري كلان سازمان قرار دارد و با استفاده حداكثري از فرصت ها و مديرت تهديدها ياريگر سازمان در تحقق اهداف كلان و راهبردي مي باشد.

وی از ساخت نرم افزار تخصصی مديريت ریسک یکپارچه برای اولین بار در صنعت نفت توسط هلدینگ پتروپالایش اصفهان خبر داد و گفت:تمامی اقدامات،برنامه نويسي و کد گذاری این نرم افزار به دست متخصصان توانمند پالایشگاه اصفهان انجام شده است .

وی تاکید کرد: در پایان این جلسه مقرر گردید به صورت دوره ای  و در جهت هم افزایی مديريت ريسك در پالایشگاه ها ، اين گردهمايي ها بصورت مستمر ادامه يابد.

گفتنی است در ابتدای برنامه میهمانان با حضور در یادمان شهدای معزز گمنام پالایشگاه اصفهان با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true