×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گشایش‌های تازه در مسیر توسعه صنعتی شیراز

گشایش‌های تازه در مسیر توسعه صنعتی شیراز، صنعتگران در شهرک صنعتی شیراز در طول این سال‌ها با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه بودند که به منظور رفع این معضلات طرح تعریض، بهسازی و آسفالت راه دسترس شهرک صنعتی بزرگ شیراز با هدف بهبود و روان‌سازی وضعیت ترافیک و ارتقای ایمنی جاده دسترسی به طول ۳.۵کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲۰۰میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

 

به گزارش فارس آگاه، شهرک صنعتی بزرگ شیراز که در شرق کلانشهر شیراز واقع شده، بزرگترین و مهمترین شهرک صنعتی استان فارس محسوب می‌شود؛ این شهرک با وسعت تقریبی هزار و ۴۰۰هکتار یکی از بزرگترین و مهمترین شهرک‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود.

گشایش‌های تازه در مسیر توسعه صنعتی ، آغاز طرح بهسازی راه دسترسی به شهرک صنعتی شیراز

مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی؛ از نبود امنیت جاده تا تصادفات در مسیری پُرترافیک

این در حالیست که صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ شیراز در طول سال‌های اخیر با مشکلات بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ یکی از چالش‌هایی که صنعتگران را در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی مواجه کرد، نبود امنیت جاده‌ در مسیر پُرترافیک جاده دسترس شهرک صنعتی به ویژه دور برگردان میدان دام بود که موجبات تصادفات زیادی را فراهم کرده بود.

بروز تصادفات عدیده خصوصا در ساعات اولیه روز موجب ترافیک های سنگین و مانع حضور بموقع صنعتگران در کارخانجات و به تبع آن مانع شروع به موقع تولید و کاهش راندمان کاری بود که خسارت جبران ناپذیری به دنبال داشت.

همچنین صنعتگران بسیاری در این سال‌ها بهای این معضل بزرگ جاده‌ای را با جان و مال خودشان دادند به طوری که آمار کشته و مصدومان بالای این مسیر فاجعه‌انگیز بود.

در پی پیگیری‌های انجام شده توسط هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، مشکل ترافیکی جاده دسترس در محدوده دور برگردان میدان دام تا حدود زیادی برطرف شد و در واقع بریدگی میدان دام به سبب بروز این مشکلات برطرف و این مسیر ایمن‌سازی شد.

گلایه صنعتگران از آسفالت آسفالت معیوب معابر و خیابان‌ها

همچنین در سال ۱۴۰۱ و در پی گلایه صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ شیراز نسبت به وضعیت نامناسب آسفالت برخی خیابان‌های شهرک صنعتی شیراز، بررسی مشکلات شهرک صنعتی در اولویت متولیان امر قرار گرفت و با دستور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، عملیات اجرایی آسفالت معابر و همچنین ترمیم و لکه‌گیری آسفالت معیوب خیابان‌ها از ۲۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ آغاز و مقرر شد با اجرای این طرح، شرایط مطلوبی برای تردد راحت خودروها و وسایل نقلیه در شهرک صنعتی بزرگ شیراز فراهم شود.

گشایش‌های تازه در مسیر توسعه صنعتی ، آغاز طرح بهسازی راه دسترسی به شهرک صنعتی شیراز

در حال حاضر هم ارتقای سطح ایمن‌سازی، روان‌سازی و افزایش ظرفیت تردد مسیر دسترسی بزرگترین قطب تولید، صنعت و اشتغال استان فارس در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

اجرای طرح تعریض، بهسازی و آسفالت جاده دسترس شهرک صنعتی بزرگ شیراز

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز عملیات اجرایی طرح تعریض، بهسازی و آسفالت جاده دسترس شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبرداد و گفت: این طرح با هدف بهبود و روان‌سازی وضعیت ترافیک و ارتقای ایمنی جاده دسترسی به طول ۳.۵کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲۰۰میلیارد ریال انجام می‌شود.

سید مصطفی هاشمی روز چهارشنبه در بازدید از این پروژه و در جلسه با مشاور ،پیمانکار و ناظران طرح با تأکید بر در نظر گرفتن الزامات ایمنی و ارتقای کیفیت در عملیات اجرایی گفت: این طرح با توجه به فرسایش آسفالت بخشی از مسیر و وجود ترافیک در برخی ساعت‌ها و با هدف پیشگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی و تسهیل و روان‌سازی عبور و مرور و ترافیک و افزایش ظرفیت خودروهای عبوری در این جاده در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به استقرار طیف زیادی از صنایع مستقر در استان و نیز وجود واحدهای انبار ،توزیع و ذخیره مواد و غذایی و دارویی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، مسیر ورودی این شهرک صنعتی به‌عنوان شریان اصلی ارتباطی این شهرک صنعتی محسوب می شود و لزوم ساماندهی و رفع نواقص آن بعنوان یک اولویت ویژه مطرح شد گفت: اجرای این طرح بر اساس مراحل مطالعاتی و بررسی های میدانی توسط مهندسین مشاور طرح ریزی شده است و تعریض مسیر و ایجاد باند اضطراری از ویژگی های اجرای طرح است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: بر این اساس حدود ۱.۸متر از هر سمت جاده که در مجموع معادل ۱۱هزار و ۹۰۰متر مربع است به مساحت هر ۲باند رفت و برگشت مسیر افزوده می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه تقویت آسفالت با استفاده از روش ژئوگرید آسفالتی برای نخستین بار در سطح شهرک های صنعتی استان در این طرح استفاده می شود گفت: در روش ژئوگرید آسفالتی از الیاف شیشه یا پلی‌استر با پوشش پلیمر قیری استفاده می‌شود که این روش مزایایی نظیر تقویت و افزایش طول عمر روکش آسفالتی و کاهش مدت زمان اجرای پروژه را در بردارد.

عملیات آسفالت در ۷۵هزار متر مربع

وی با بیان اینکه در این پروژه در سطح ۷۵هزار متر مربع عملیات آسفالت توپکا انجام می شود گفت: افزون برآن در بخشی از دو سمت محور لاین رفت و برگشت که جهت تعریض در نظر گرفته شده عملیات بتن ریزی انجام خواهدشد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به اهمیت سرعت در انجام کار گفت: به منظور جلوگیری از ترافیک و اختلال در عبور و مرور وسایل نقلیه و خودروها در این مسیر ،برنامه‌ریزی به نحوی انجام شده که عملیات اجرایی در ساعت های کم تردد و نیز در شیفت شب انجام شود.
هاشمی افزود: این پروژه به منظور اجرای طرح تحول زیرساخت‌ها و نهضت آسفالت در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بعنوان مهمترین قطب تولیدی و صنعت و اشتغال استان اجرا می‌شود.

استقرار بیش از ۵۵درصد از واحدهای صنعتی

وی با اشاره به اهمیت ویژه و راهبردی شهرک صنعتی بزرگ شیراز بعنوان بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور و یکی از سه شهرک صنعتی بزرگ کشورگفت: با توجه به استقرار بیش از ۵۵درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان در این شهرک صنعتی، رفع مشکلات آن در اولویت قرارگرفته است.

گشایش‌های تازه در مسیر توسعه صنعتی ، آغاز طرح بهسازی راه دسترسی به شهرک صنعتی شیراز

به نقل از ایرنا، در شهرک صنعتی بزرگ تاکنون افزون بر چهار هزار و ۶۸۰قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده است و۲هزارو ۳۰۰واحد با اشتغال ۲۵هزار نفر در مرحله بهره‌برداری قراردارد و بدون شک تأمین و توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند کمک شایانی به رونق گرفتن این شهرک و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در این منطقه کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true